Mobile Marketing: 10 τύποι για το 2022

Η χρήση των κινητών συσκευών αυξάνεται σταθερά με μεγαλύτερες εκρήξεις μεταξύ των στιγμών της τεχνολογικής προόδου. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι το 77% του παγκόσμιου πληθυσμού θα χρησιμοποιεί smartphone μέχρι το 2025. Πρόκειται για δισεκατομμύρια ανθρώπους από όλο τον κόσμο.

Αν θέλετε λοιπόν να αναβαθμίσετε την επιχείρησή σας, αρχίστε να δίνετε μεγαλύτερη προσοχή στο mobile marketing.

Ναι, το μάρκετινγκ μέσω κινητών τηλεφώνων προκαλεί σύγχυση με την πρώτη ματιά. Τι είδους στρατηγικές μάρκετινγκ για κινητά πρέπει να χρησιμοποιήσετε; Και από πού μπορείτε να ξεκινήσετε;

Μην ανησυχείτε. Αυτός ο κατάλογος θα σας διδάξει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τους τύπους στρατηγικών μάρκετινγκ κινητής τηλεφωνίας.

1. Ιστοσελίδες για κινητά τηλέφωνα

Αυτό είναι αρκετά προφανές, αλλά είναι σημαντικό να το αναφέρουμε παρ’ όλα αυτά. Κάθε ιστότοπος πρέπει να είναι βελτιστοποιημένος για κινητά. Το να έχετε έναν ιστότοπο φιλικό προς τα κινητά δεν είναι κάτι που πρέπει να κάνετε τώρα ή αύριο. Είναι κάτι που θα έπρεπε να έχετε κάνει εδώ και πολύ καιρό, επειδή είναι το νέο πρότυπο.

Πολλές μικρές επιχειρήσεις εξακολουθούν να μην θεωρούν ότι ένας φιλικός προς τα κινητά ιστότοπος είναι σημαντικός. Και αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος.

Αν ο ιστότοπός σας δεν είναι αρκετά καλά βελτιστοποιημένος για κινητά, η Google θα σας αποκλείσει κατευθείαν από την αναζήτηση για κινητά. Και αυτό είναι ένα μεγάλο χτύπημα για κάθε είδους επιχείρηση.

Επίσης, το 43% των χρηστών δεν θα επιστρέψει σε έναν ιστότοπο με αργό χρόνο φόρτωσης. Το 40% κατευθύνεται προς τον ιστότοπο ενός ανταγωνιστή μετά από μια κακή εμπειρία στο κινητό. Το παιχνίδι είναι ανελέητο. Κάντε λοιπόν την εμπειρία του χρήστη την πρώτη σας προτεραιότητα και βελτιστοποιήστε τον ιστότοπό σας για περιήγηση μέσω κινητού.

2. Εφαρμογές για κινητά

Η βιομηχανία εφαρμογών για κινητά εξακολουθεί να είναι ισχυρή. Και αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αν σκεφτεί κανείς ότι πάνω από το 80% του χρόνου που αφιερώνεται στα κινητά ξοδεύεται σε εφαρμογές.

Υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις εφαρμογές για κινητά για διαφήμιση. Ο πρώτος είναι η προβολή των διαφημίσεών σας μέσα σε δημοφιλείς εφαρμογές. Ο άλλος είναι η δημιουργία μιας εφαρμογής για την επιχείρησή σας. Αυτό προσφέρει πολλές διαφορετικές ευκαιρίες μάρκετινγκ.

Όταν δημιουργείτε μια εφαρμογή για την επιχείρησή σας, μπορείτε να διευκολύνετε τους χρήστες να κάνουν τις αγορές τους χρησιμοποιώντας την εφαρμογή. Μπορείτε επίσης να προσφέρετε εκπτωτικούς κωδικούς και να ειδοποιείτε τους χρήστες όταν έχετε μια πώληση ή μια προωθητική ενέργεια. Υπάρχουν επίσης ειδοποιήσεις push. Αυτές σας επιτρέπουν να προσεγγίζετε το κοινό σας ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε.

Ωστόσο, είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η δημιουργία μιας εφαρμογής δεν έχει νόημα για κάθε επιχείρηση. Θα πρέπει να εξετάσετε προσεκτικά αν υπάρχει ανάγκη για μια εφαρμογή και αν έχει νόημα από πλευράς κόστους. Η πραγματικότητα είναι ότι παρόλο που οι χρήστες ξοδεύουν πολύ χρόνο σε εφαρμογές, πρόκειται κυρίως για εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης και ανταλλαγής μηνυμάτων.

Πολλοί από εμάς έχουν κατεβάσει τουλάχιστον μία εφαρμογή την οποία χρησιμοποίησαν ίσως μία ή δύο φορές πριν την ξεχάσουν αμέσως. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα, οι χρήστες smartphone χρησιμοποιούν μόνο 9 εφαρμογές την ημέρα, που δεν είναι πολλές. Σκεφτείτε το λοιπόν αυτό πριν αναπτύξετε τη δική σας εφαρμογή.

3. Αγορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το κοινωνικό εμπόριο γίνεται όλο και πιο σημαντικό. Οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στους χρήστες όχι μόνο να περιηγηθούν σε προϊόντα αλλά και να πραγματοποιήσουν αγορές απευθείας στην ίδια την εφαρμογή. Αυτό καθιστά τις αγορές πολύ βολικές, γρήγορες και εύκολες.

Το 30% των χρηστών παγκοσμίως μεταξύ 18 και 34 ετών έχουν αγοράσει κάτι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν και ο αριθμός αυτός μπορεί να φαίνεται χαμηλός, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά καθώς οι χρήστες συνηθίζουν περισσότερο να κάνουν αγορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το Instagram δοκιμάζει μια νέα λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν απευθείας αγορές χωρίς να χρειάζεται να μεταβούν σε έναν ιστότοπο τρίτου μέρους. Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί. Οι χρήστες συναντούν ένα προϊόν που θέλουν να αγοράσουν στο Instagram. Μόλις το πατήσουν, μπορούν να επιλέξουν την επιλογή “Ταμείο στο Instagram”.

Άλλες εφαρμογές, όπως το Pinterest και ακόμη και το TikTok, κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση και προσπαθούν να εφαρμόσουν επιλογές αγοράς εντός της εφαρμογής.

Αν και η νέα λειτουργία αγορών του Instagram βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστική έκδοση beta, ακούγεται αρκετά ελπιδοφόρα. Brands όπως η Adidas έχουν βιώσει 40% αύξηση των πωλήσεων εξαιτίας της. Και αυτό είναι τεράστιο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Kasper Rørsted, σχολίασε: “Η παρουσίαση προϊόντων και το εργαλείο αγορών του Instagram ήταν τα δύο πιο σημαντικά πράγματα για τις online πωλήσεις της επιχείρησής μας κατά το πρώτο τρίμηνο“.

4. Μάρκετινγκ SMS

Γνωρίζατε ότι η πρώτη διαφήμιση για κινητά τηλέφωνα μοιράστηκε μέσω SMS το 2000; Τότε, η αποστολή γραπτών μηνυμάτων ήταν ακόμη κάτι καινούργιο. Αλλά μια φινλανδική εταιρεία ειδήσεων ήταν μπροστά από το παιχνίδι και άρχισε να στέλνει τις πρώτες διαφημίσεις κειμένου.

Αλλά ήταν γύρω στο 2008 όταν τα μεγάλα brands άρχισαν να δημιουργούν πραγματικές καμπάνιες ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου. Μια διάσημη από εκείνη την εποχή ήταν η διαδραστική διαφημιστική πινακίδα της Nike στην Times Square.

Οι άνθρωποι μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τον αριθμό που αναγραφόταν στην πινακίδα και να προσαρμόσουν ένα ζευγάρι παπούτσια Nike χρησιμοποιώντας τα τηλέφωνά τους. Στη συνέχεια λάμβαναν ένα μήνυμα με έναν σύνδεσμο που τους προέτρεπε να κατεβάσουν ή να αγοράσουν το σχέδιό τους.

Έτσι, το μάρκετινγκ SMS υπάρχει εδώ και πολύ καιρό και εξακολουθεί να είναι αρκετά αποτελεσματικό.

Ακολουθούν μερικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψη σας. Τα ποσοστά ανοίγματος των SMS φτάνουν το 98%, πράγμα που σημαίνει ότι οι άνθρωποι θα δουν το μήνυμά σας. Επίσης, πάνω από το 50% των εταιρειών δεν χρησιμοποιούν ακόμη το μάρκετινγκ SMS και αυτό σας βάζει μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Να λαμβάνετε πάντα πρώτα την άδεια

Το σημαντικό πράγμα που πρέπει να σημειώσετε είναι ότι το κοινό σας πρέπει πρώτα να κάνει opt-in πριν αρχίσετε να του στέλνετε μηνύματα κειμένου. Πρέπει επίσης να υπάρχει ένας σαφώς καθορισμένος τρόπος για να διαγραφούν οι χρήστες.

Οι άνθρωποι είναι πολύ προσεκτικοί στις μέρες μας όταν πρόκειται για την ιδιωτική τους ζωή και θα πρέπει να το σεβαστείτε αυτό. Ελέγξτε λοιπόν τον νόμο περί ανεπιθύμητης αλληλογραφίας του 2003 για να βεβαιωθείτε ότι δεν παραβιάζετε κανέναν κανόνα. Σε κανέναν δεν αρέσουν οι σπάμερ.

Μόλις οι άνθρωποι σας δώσουν την άδεια και μεγαλώσετε τη λίστα των συνδρομητών σας, μπορείτε να δημιουργήσετε διαφορετικές καμπάνιες ανάλογα με τους στόχους σας.

Τα μηνύματα κειμένου είναι επίσης εξαιρετικά για να δημιουργήσετε μια αίσθηση επείγοντος. Θα πρέπει πάντα να κάνετε τις προσφορές σας να φαίνονται αποκλειστικές και προσωπικές.

Μπορείτε να το κάνετε αυτό συμπεριλαμβάνοντας το όνομα του πελάτη στο μήνυμα ή προσαρμόζοντας την προσφορά ανάλογα με την τοποθεσία του. Τα μηνύματα είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσετε μια συζήτηση με τους πελάτες σας. Αυτό αυξάνει την αφοσίωση στο εμπορικό σήμα και σας επιτρέπει να συλλέγετε πολλά σημαντικά δεδομένα χρηστών.

5. Chatbots

Τα chatbots γίνονται όλο και πιο δημοφιλή τον τελευταίο καιρό. Αυτό το κομμάτι λογισμικού μπορεί να επικοινωνεί με τους πελάτες online. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αναβαθμίσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ μέσω κινητού τηλεφώνου.

Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τα chatbots για να δημιουργήσετε ουσιαστικές και χρήσιμες συνομιλίες. Προσαρμόστε τα αυτοματοποιημένα μηνύματα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών σας. Σκεφτείτε αν θέλετε να προσφέρετε εξυπηρέτηση πελατών, πληροφορίες σχετικά με το brand και τα προϊόντα σας κ.λπ.

Πώς να χρησιμοποιήσετε τα chatbots;

Ακολουθούν μερικά σπουδαία παραδείγματα εμπορικών σημάτων που χρησιμοποιούν chatbots, τα οποία μπορεί να σας εμπνεύσουν:

Το Winebot της Lidl με το όνομα Margot βοηθά τους πελάτες να επιλέξουν κρασί ανάλογα με τις ανάγκες τους. Οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν φθηνό ή ακριβότερο κρασί. Οι άνθρωποι μπορούν επίσης να ρωτήσουν πώς να συνδυάσουν το κρασί με το φαγητό και ακόμη και να πάρουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο παρασκευής του κρασιού. Είναι ένας διασκεδαστικός και βολικός τρόπος για να μάθετε περισσότερα για το κρασί και να πάρετε μια ενημερωμένη απόφαση για τις αγορές σας.

Ένα άλλο ωραίο παράδειγμα είναι το chatbot του Facebook Messenger της Kia. Το chatbot μπορεί να απαντήσει σε οτιδήποτε θέλετε να μάθετε για οποιοδήποτε μοντέλο Kia, ακριβώς όπως ένας πραγματικός πωλητής. Το bot του Messenger παρέχει επίσης πληροφορίες σχετικά με τις τοποθεσίες των καταστημάτων, την πληρωμή λογαριασμών και μπορεί ακόμη και να παρέχει οδική βοήθεια.

Η Kia αναφέρει ότι το bot τους απέφερε ποσοστό μετατροπής 21% και περισσότερες από 115.000 συνομιλίες με χρήστες την εβδομάδα!

6. Επαυξημένη πραγματικότητα

Η επαυξημένη πραγματικότητα υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια. Αλλά οι ευκαιρίες μάρκετινγκ AR για κινητά εξακολουθούν να μην αξιοποιούνται επαρκώς από τις εταιρείες. Έτσι, αυτή είναι η ευκαιρία σας να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας.

Αυτή η στρατηγική μάρκετινγκ για κινητά έχει να κάνει με τη δημιουργικότητα. Σκεφτείτε λοιπόν πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια διασκεδαστική και συναρπαστική εμπειρία για τους πελάτες σας.

Παράδειγμα εκστρατείας μάρκετινγκ AR:

Ένα παράδειγμα από το 2019 είναι η νέα λειτουργία AR της Gucci. Οι πελάτες μπορούν να δοκιμάσουν διάφορα παπούτσια χρησιμοποιώντας το τηλέφωνό τους. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να στρέψετε το smartphone σας προς τα πόδια σας. Η λειτουργία AR δημιουργεί μια ψηφιακή επικάλυψη των παπουτσιών.

7. Φωνητική αναζήτηση

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η φωνητική αναζήτηση θα γίνει τεράστια τα επόμενα χρόνια. Έρευνα προέβλεψε ότι μέχρι το 2023, το 50% όλων των αναζητήσεων θα είναι φωνητικές. Πρόκειται για μια νέα τάση που θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στο mobile marketing. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη την αυξανόμενη δημοτικότητα των έξυπνων ηχείων, όπως η Alexa της Amazon. Ξεπεράστε λοιπόν τον ανταγωνισμό σας και ξεκινήστε τη βελτιστοποίηση για φωνητική αναζήτηση. Είναι το μέλλον και είναι αρκετά συναρπαστικό.

Πρέπει να αρχίσετε να σκέφτεστε πώς θα οδηγήσετε την κίνηση της φωνητικής αναζήτησης στον ιστότοπό σας για κινητά. Ο τρόπος με τον οποίο κάνουμε αναζήτηση πληκτρολογώντας και μιλώντας είναι πολύ διαφορετικός. Όταν χρησιμοποιούμε τη φωνητική αναζήτηση, τείνουμε να χρησιμοποιούμε περισσότερες μακροσκελείς λέξεις-κλειδιά και φυσικές φράσεις. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας ώστε να ταιριάζει με αυτό.

Αν και οι αγορές με τη χρήση φωνητικής τεχνολογίας δεν είναι ακόμα τόσο δημοφιλείς στους χρήστες, αυτό θα αλλάξει πολύ σύντομα. Καθώς οι φωνητικές αναζητήσεις θα γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες, οι χρήστες θα αρχίσουν να πραγματοποιούν περισσότερες αγορές με αυτόν τον τρόπο.

8. Μάρκετινγκ με βάση την τοποθεσία

Αυτό που είναι σπουδαίο στο μάρκετινγκ μέσω κινητών τηλεφώνων είναι ότι εξαρτάται από την τοποθεσία. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε προσφορές ή προωθητικές ενέργειες με βάση την τοποθεσία των πελατών σας. Επιπλέον, οι άνθρωποι δεν βγαίνουν ποτέ από το σπίτι χωρίς το smartphone τους. Και αυτό σας επιτρέπει να προσεγγίζετε τους πελάτες σας ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε.

Η υπερ-τοπική στόχευση μπορεί να είναι αρκετά χρήσιμη κατά τη δημιουργία μιας καμπάνιας μάρκετινγκ κινητής τηλεφωνίας με βάση την τοποθεσία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τεχνικές geo-fencing, οι οποίες είναι αρκετά αποτελεσματικές.

Το geo-fencing σημαίνει ότι λίγο πολύ δημιουργείτε έναν εικονικό φράχτη γύρω από την τοποθεσία της επιχείρησής σας. Όταν ένας χρήστης εισέρχεται σε αυτή την περιοχή, αυτό ενεργοποιεί προκαθορισμένες ειδοποιήσεις. Αυτές οι ειδοποιήσεις μπορεί να είναι οτιδήποτε, από προσφορές, εκπτωτικούς κωδικούς, κουπόνια κ.λπ.

9. Βίντεο

Η διαφήμιση βίντεο βρίσκεται σε άνοδο, δεδομένου ότι το περιεχόμενο βίντεο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Οι άνθρωποι λατρεύουν να βλέπουν βίντεο στα smartphones τους. Οτιδήποτε, από tutorials, vlogs και βίντεο με παιχνίδια μέχρι αστεία βίντεο με γάτες.

Μέχρι και το 85% των παγκόσμιων χρηστών του διαδικτύου έχουν παρακολουθήσει βίντεο στις κινητές συσκευές τους. Και ο αριθμός αυτός συνεχίζει να αυξάνεται.

Τύποι αποτελεσματικών διαφημίσεων βίντεο για κινητά

Οι διαφημίσεις βίντεο είναι πολύ ελκυστικές. Οι τρέχουσες τάσεις δείχνουν ότι αυτοί οι τρεις τύποι μορφών διαφημίσεων βίντεο είναι οι πιο αποτελεσματικοί.

Το πρώτο είναι το κάθετο βίντεο. Αυτό είναι αρκετά προφανές, δεδομένου ότι οι περισσότερες εφαρμογές και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι προσανατολισμένες στο πορτραίτο. Ξεχάστε λοιπόν τα οριζόντια βίντεο, το μέλλον είναι κάθετο.

Οι διαφημίσεις των 6 δευτερολέπτων έχουν επίσης αποδειχθεί αρκετά αποτελεσματικές. Γνωρίζουμε ότι η διάρκεια της προσοχής μας γίνεται όλο και μικρότερη. Γι’ αυτό οι διαφημίσεις πρέπει να είναι σύντομες και περιεκτικές. Γνωστές και ως bumped ads, οι διαφημίσεις βίντεο των 6 δευτερολέπτων είναι πολύ συμπυκνωμένες, περιεκτικές και είναι λιγότερο πιθανό να παραλειφθούν. Αλλά, φυσικά, πρέπει να γίνουν σωστά και να βελτιστοποιηθούν για αυτή τη σύντομη μορφή.

Η τελευταία είναι το περιεχόμενο βίντεο που δημιουργείται από τους χρήστες. Τα βίντεο που έχουν δημιουργηθεί από “κανονικούς” ανθρώπους ή επηρεαστές αποδίδουν πολύ καλύτερα. Οι άνθρωποι εμπιστεύονται περισσότερο τους ομοίους τους παρά τις κλασικές στημμένες διαφημίσεις.

Ένα καλό παράδειγμα είναι η καμπάνια Feeling the Street της Toyota. Οι καλλιτέχνες του δρόμου ενθαρρύνθηκαν να μοιραστούν βίντεο χρησιμοποιώντας το hashtag #feelingthestreet.

Τα αποτελέσματα;

Η εμπλοκή των διαφημίσεων της Toyota στο Facebook εκτοξεύτηκε στο 440%. Τρελό, σωστά;

Το συμπέρασμά μας σχετικά με τις στρατηγικές μάρκετινγκ για κινητά

Δεδομένου ότι όλο και περισσότερος χρόνος δαπανάται σε smartphones και tablets, το mobile is marketing είναι απαραίτητο. Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησής σας, η δημιουργία μιας δημιουργικής καμπάνιας για κινητά έχει πολλά οφέλη.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top