Google MUM: Φέρνει την επανάσταση στην αναζήτηση;

Καθώς η εμπειρία αναζήτησης για τους χρήστες εξελίσσεται, αυξάνεται επίσης ο ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων και διαφημιστών για την προβολή στην αναζήτηση – πώς θα κερδίσετε την εύνοια του αλγορίθμου MUM;

Περίληψη θέματος:

  • Η ενημέρωση Multitask Unified Model (MUM) της Google έφτασε τον Ιούνιο του 2021, επιδιώκοντας να παρέχει αποτελέσματα αναζήτησης που ξεπερνούν τα γλωσσικά και μορφολογικά εμπόδια για να προσφέρουν μια βελτιωμένη εμπειρία αναζήτησης.
  • Η ενημερωμένη έκδοση MUM της Google χρησιμοποιεί μια καινοτόμο λύση που έχει πρόσβαση σε μια πληθώρα προηγουμένως κρυμμένων πληροφοριών γύρω από ένα βασικό ερώτημα, παρέχοντας περισσότερα από αυτά που θέλουμε χωρίς να χρειάζεται να πραγματοποιήσουμε πολλαπλές διαφορετικές αναζητήσεις.
  • Το Google MUM μπορεί να κατανοήσει και να μεταφράσει 75 διαφορετικές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένου του κειμένου και των εικόνων
  • Με το MUM θα αποχαιρετήσουμε το BERT
  • Λένε ότι η μαμά ξέρει πάντα το καλύτερο, αλλά μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για την ενημέρωση MUM της Google; Η γιγαντιαία μηχανή αναζήτησης, η Google, παρουσίασε την τελευταία της ενημέρωση ως την απάντηση που αναζητούσαμε για να κάνει την αναζήτηση στο διαδίκτυο πιο διαισθητική και χωρίς αποκλεισμούς.

Τι σημαίνει όμως αυτό για τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων, τους επαγγελματίες του SEO και τα γραφεία που παρέχουν υπηρεσίες μάρκετινγκ;

Τι είναι η ενημέρωση MUM της Google;

Η ενημέρωση MUM (Multitask Unified Model) της Google, έχει ως στόχο να απαντήσει στις σύγχρονες απαιτήσεις αναζήτησης χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο με τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει τη δυνατότητα αναζήτησης στο διαδίκτυο. Κατά την αναζήτηση στο διαδίκτυο, οι χρήστες έρχονται αντιμέτωποι με πολλαπλές αναζητήσεις, γεωγραφικά και γλωσσικά εμπόδια λόγω έλλειψης διαίσθησης στη μηχανή αναζήτησης.

Το MUM της Google θα εξαλείψει την ανάγκη εκτέλεσης πολλαπλών αναζητήσεων που κάνουν σήμερα οι χρήστες προκειμένου να συγκρίνουν και να αποκτήσουν βαθύτερες γνώσεις. Έχει την ικανότητα να κατανοεί και να φέρνει λύσεις με βάση όχι μόνο το περιεχόμενο κειμένου αλλά και την ερμηνεία εικόνων, βίντεο και podcasts με τρόπο που δεν ήταν ποτέ πριν εφικτός.

Κατανοεί 75 διαφορετικές γλώσσες, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να συγκεντρώσει και να εμφανίσει αποτελέσματα για να προσφέρει στους χρήστες την πιο ολιστική και ολοκληρωμένη εμπειρία αναζήτησης, απαντώντας ακόμη και στα πιο σύνθετα ερωτήματα.

Το Google MUM θα επαναπροσδιορίσει τη συνάφεια της αναζήτησης αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αποκτούν πρόσβαση και χρησιμοποιούν πληροφορίες σε ολόκληρο τον παγκόσμιο ιστό. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι δεν μπορεί να εμπιστευτεί κανείς όλο το περιεχόμενο που θα προβάλλεται προφανώς, και τελικά θα καταλήξει στη διακριτική ευχέρεια του χρήστη τι θα επιλέξει να αναζητήσει.

Η ενημέρωση MUM σημαίνει ότι οι αναζητήσεις θα προσφέρουν πληροφορίες που παρέχουν χρήσιμες, συναφείς γνώσεις και θα ανταποκριθεί καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη ενημέρωση μηχανών αναζήτησης πριν από αυτήν.

Η Google πιστεύει ότι η ενημέρωση MUM είναι η απάντηση.

Αν και βρίσκεται στην αρχή της πορείας του, ο αλγόριθμος θα συνεχίσει να επιβλέπεται, αλλά σίγουρα φαίνεται να είναι μια συναρπαστική κίνηση στην οποία η Google έχει δεσμευτεί να βασιστεί. Πώς; Η Google σκοπεύει να δουλέψει σκληρά προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα μπορέσει να τον καταστήσει “τον καλύτερο MUM στον κόσμο” και να αφαιρέσει τυχόν προκαταλήψεις μηχανικής μάθησης:

  • Η ανθρώπινη ανατροφοδότηση από τους βαθμολογητές που χρησιμοποιούν τις κατευθυντήριες γραμμές Search Quality Rater Guidelines θα βοηθήσει στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι βρίσκουν πληροφορίες.
  • Παρόμοια με την ενημέρωση BERT του 2019, και το MUM θα υποβληθεί στην ίδια διαδικασία που εφαρμόζεται στα μοντέλα αναζήτησης της Google
  • Εφαρμόζοντας τα διδάγματα από την τελευταία τους έρευνα σχετικά με τον τρόπο μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα των μεγάλων συστημάτων εκπαίδευσης νευρωνικών δικτύων, ώστε να διασφαλιστεί ότι η αναζήτηση θα συνεχίσει να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.
Γιατί το MUM είναι σημαντικό 

Το MUM ερμηνεύει το νόημα του ερωτήματος με τρόπο φιλικό προς τον άνθρωπο, καταρρίπτοντας τα γλωσσικά εμπόδια για να μας παρέχει την πιο ολοκληρωμένη δυνατότητα μηχανής αναζήτησης που υπήρξε ποτέ.

Είναι γρήγορη, εκτεταμένη και διεξοδική σε σύγκριση με οποιαδήποτε προηγούμενη ενημέρωση της μηχανής αναζήτησης. Αυτό έχει σημασία σε έναν κόσμο όπου οι χρήστες θέλουν λεπτομερείς, σχετικές και ακριβείς απαντήσεις σε δευτερόλεπτα – οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

Αυτό θα καταργήσει τα σιλό στην αναζήτηση, καταρρίπτοντας όλα τα εμπόδια των γλωσσικών εμποδίων και της έλλειψης διαίσθησης. Θα βλέπει τις απορίες, τις ερωτήσεις και τις ανάγκες σύγκρισης των χρηστών από όλες τις οπτικές γωνίες μειώνοντας τον χρόνο που ξοδεύουμε προσπαθώντας να βρούμε τις σωστές απαντήσεις για να αποσπάσουμε αυτό που χρειαζόμαστε.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι λέξεις-κλειδιά και το περιεχόμενο SEO αποτελούσαν κρίσιμο μέρος του τρόπου με τον οποίο εμφανίζονται οι πληροφορίες και του τρόπου με τον οποίο πρέπει να ταιριάζουν με την πρόθεση. Τα τελευταία χρόνια, ενώ αυτό παρέμεινε σημαντικό για να τραβήξει την προσοχή στις ιδιαιτερότητες, έχει αλλάξει ελαφρώς για να είναι πιο φιλικό προς τις φράσεις, βρίσκοντας λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται σε πιο φυσικό πλαίσιο. Αυτό σίγουρα ωφελεί τον αλγόριθμο αναζήτησης MUM. Μπορεί να παρέχει διαφοροποιημένες απαντήσεις σε ερωτήσεις, χρησιμοποιώντας NLP και βαθιά γνώση του κόσμου για τη συλλογή πρόσθετων πληροφοριών που συμπληρώνουν ένα μείγμα μορφών – κείμενο, εικόνες ή ακόμη και βίντεο και ήχο στο μέλλον.

Τα οφέλη του MUM

Η ικανότητά του να σκέφτεται πέρα από την ερώτηση ή τη δήλωση θα αξιοποιήσει πολλαπλές διαστάσεις του SERP και του SEO ως αποτέλεσμα. Οι χρήστες, οι επιχειρήσεις και οι δημιουργοί περιεχομένου ενθαρρύνονται να αποχαιρετήσουν τις ημέρες της “ακριβούς απάντησης” και να αξιοποιήσουν την πρόθεση και το ταξίδι του χρήστη που είναι πολυεπίπεδο, πολύπλοκο και μερικές φορές πιο γενικευμένο.

Η τεχνητή νοημοσύνη του Google MUM θα είναι ένα ακόμη κομμάτι στην κατάκτηση και κατανόηση της πρόθεσης και των διαδικασιών σκέψης των χρηστών.

Φανταστείτε να θέλετε να ταξιδέψετε σε μια χώρα και τις ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε για να βρείτε όλα όσα πρέπει να ξέρετε. Πρώτον, μπορεί να αναρωτηθείτε πώς θα φτάσετε εκεί. Στη συνέχεια, μπορεί να αναζητήσετε πού θα μείνετε, τι υπάρχει στην περιοχή, για τις βίζες ή τα εμβόλια που απαιτούνται και ίσως λίγο για τον καιρό και τις διαθέσιμες δραστηριότητες. Ο κατάλογος συνεχίζεται, όπως και ο χρόνος που απαιτείται για την αναζήτηση και το “ξεσκαρτάρισμα” των αποτελεσμάτων.

Πλέον θέλουμε περισσότερα και άμεσα, και το Google MUM είναι η αρχή της ικανοποίησης αυτών των αναγκών.

Εξάλειψη των γλωσσικών εμποδίων

Το MUM θα βρίσκει αποτελέσματα σε άλλες γλώσσες, ανοίγοντας ένα “θησαυροφυλάκιο” απλών και πιο διορατικών πληροφοριών από ό,τι προσέφερε ποτέ οποιαδήποτε προηγούμενη τεχνολογία αναζήτησης της Google. Στόχος του είναι να γίνει ο δικός σας εμπειρογνώμονας και μεταφραστής, με την προστιθέμενη αξία που μπορείτε να περιμένετε από έναν ενθουσιώδη άνθρωπο – άφθονα λεπτομερής και εύκολα δοσμένη σε μια γλώσσα που καταλαβαίνετε θα είναι η απάντηση που ψάχνατε, ακριβώς όπως εάν ζητούσατε να σας απαντήσει ένας εμπειρογνώμονας.

Οι αναζητήσεις δεν αναστέλλονται πλέον από τις λέξεις που επιλέγουμε. Οι άνθρωποι μπορούν να αποσπάσουν πιο συγκεκριμένες απαντήσεις σε ερωτήσεις συμπεριλαμβάνοντας μια εικόνα, ένα βίντεο ή μια ιστοσελίδα στην αναζήτησή. Αυτό εξασφαλίζει μεγαλύτερη πρόσβαση σε διεθνές περιεχόμενο που οι προηγούμενες μηχανές αναζήτησης δεν θα είχαν αναγνωρίσει.

Αυτό το σπάσιμο των γλωσσικών φραγμών θα επιτρέψει στους χρήστες, τους SEO και τις επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε πιο εξατομικευμένες γνώσεις και απαντήσεις. Στο μέτωπο του SEO και του ψηφιακού μάρκετινγκ, αυτό σημαίνει επίσης – περισσότερος ανταγωνισμός! Οι ντόπιοι άνθρωποι δημιουργούν πολλές κριτικές για περιοχές ή εγκαταστάσεις, ωστόσο προς το παρόν μας διαφεύγει αυτό που θα μπορούσε να είναι η καλύτερη απάντηση στις ερωτήσεις μας σε στυλ κριτικής λόγω των γλωσσικών φραγμών.

Εάν οι χρήστες δεν αναζητήσουν επαρκώς και ευρέως χρησιμοποιώντας τοπικούς όρους, ορθογραφίες ή γλωσσικές αποχρώσεις, δεν ανακαλύπτουν ποτέ κομμάτια πληροφοριών που θα αποτελούσαν αναπόσπαστο μέρος της λήψης αποφάσεων.

Κάνοντας την πολυτροπικότητα να έχει σημασία

Ενώ το MUM θα τα ξέρει όλα (ελπίζουμε), αφού χρησιμοποιεί το πλαίσιο T5 text-to-text και είναι 1.000 φορές πιο ισχυρό από το BERT, θα εξακολουθήσουμε να βλέπουμε απλές απαντήσεις σε απλές ερωτήσεις. Αλλά αυτές που είναι λιγότερο απλές ή που δεν έχουν ευθεία απάντηση θα “ανθίσουν” με αυτή την πολυτροπική προσέγγιση. Φανταστείτε, τι γίνεται αν η απάντηση βρίσκεται σε μια εικόνα που θα μπορούσε να είναι στα ιαπωνικά;

Τεχνητή νοημοσύνη και μηχανή αναζήτησης

Οι μηχανές αναζήτησης έχουν καθοδηγήσει τον τρόπο δημιουργίας περιεχομένου, εστιάζοντας σε μεγάλο βαθμό σε λέξεις-κλειδιά, φράσεις, πρόθεση και άλλους βασικούς παράγοντες. Θα πρέπει λοιπόν η Τεχνητή Νοημοσύνη να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις, οι SEOs και οι εταιρείες σκέφτονται για την προσέλκυση επισκεπτών και τη δέσμευσή τους, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι θα χρησιμοποιούν την έκθεση που μπορεί να προσφέρει η Google MUM; Πρόκειται για έναν πολύ πιο έξυπνο αλγόριθμο αναζήτησης που κατανοεί τα πάντα και θα φέρει στο προσκήνιο πιο σχετικό και ποικίλο περιεχόμενο.

Το περιεχόμενο που είναι λανθασμένα τοποθετημένο θα εξαφανιστεί ολοκληρωτικά. Αυτό αποδεικνύει για άλλη μία φορά πόσο σημαντική είναι η εμπειρία του χρήστη, το περιεχόμενο, το συνολικό SEO, η προσβασιμότητα και η πρόθεση για την επιτυχία στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας. Το περιεχόμενο πρέπει, επομένως, να είναι καλύτερο από μερικές τοποθετημένες λέξεις-κλειδιά για να καταφέρει να φτάσει οπουδήποτε στην κατάταξη της σελίδας και πρέπει να κάνει βέλτιστη χρήση των μορφών πολυμέσων που εξετάζει το Google MUM. Οι τελικοί χρήστες είναι το επίκεντρο του MUM και αυτό πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του τρόπου με τον οποίο εργάζονται οι έμποροι. Αυτό είναι σημαντικό να το θυμάστε όταν σκέφτεστε να επανασχεδιάσετε τον ιστότοπό σας. Βλέπουμε ότι ενισχύει την ανάγκη για ποιοτικό περιεχόμενο SEO και περιεχόμενο με φράσεις-κλειδιά, αν θέλετε να σας προσέξουν.

Το Google MUM έχει επίσης πολύ μεγαλύτερη ικανότητα να απαντά σε ερωτήσεις τύπου σύγκρισης.

Οι ερωτήσεις του στυλ “Θα βρω τον ίδιο καιρό στην Τουρκία με την Αίγυπτο;” θα φέρουν απαντήσεις με μία κίνηση. Προηγουμένως θα έπρεπε να ψάξουμε τις πληροφορίες για κάθε χώρα και να συγκρίνουμε τις πληροφορίες μόνοι μας. Όχι μόνο θα αρκεί μια ερώτηση για να ανακαλέσει θερμοκρασίες για κάθε χώρα, αλλά θα προσφέρει επιπρόσθετες πληροφορίες για κάθε χώρα που γνωρίζει ότι οι άνθρωποι μπορεί να έχουν προχωρήσει σε αναζήτηση. Μπορεί να περιλαμβάνει σχετικές συγκρίσεις μεταξύ των δύο χωρών, όπως πληροφορίες για τη βίζα, κώδικες ένδυσης ή χρήσιμες πληροφορίες που η ικανότητα τεχνητής νοημοσύνης της αναγνωρίζει ως κατάλληλες.

MUM vs BERT

Όπως σε κάθε λανσάρισμα, το τελευταίο διακηρύσσει ότι είναι το καλύτερο. Το BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) λανσαρίστηκε το 2019 και κατανόησε τις αναζητήσεις καλύτερα από ό,τι είχαμε καταφέρει ποτέ στο παρελθόν. Αυτή τη στιγμή, οι λέξεις-κλειδιά έγιναν φράσεις-κλειδιά που επιδιώκουν να παρέχουν αποτελέσματα με βάση την πρόθεση του χρήστη. Με άλλα λόγια, το περιεχόμενο έπρεπε να απαντά σε κοινές ερωτήσεις.

Οι αριθμοί μας λένε ότι το MUM είναι 1000 φορές πιο ισχυρό από το BERT. Αναμφίβολα φαίνεται ότι αυτό αλλάζει το πρόσωπο της αναζήτησης και του SEO όπως το ξέρουμε το 2021.

Τι Χρειάζεται Να Κάνετε 
  • Δημιουργήστε περιεχόμενο που παραμένει υψηλής ποιότητας και εστιασμένο, αλλά ανοίγει τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η εφαπτομενική σύνδεση σε σύγκριση με συναφή θέματα. Το περιεχόμενο πρέπει να απαντά σε ερωτήσεις και να παρέχει το σωστό επίπεδο προστιθέμενης αξίας, συμπεριλαμβανομένης της κατάλληλης χρήσης μορφών πολυμέσων, ώστε να σας προσέξουν οι MUM. Το γραπτό περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων των αναρτήσεων ιστολογίου και των άρθρων, εξακολουθεί να αποτελεί βασικό παράγοντα για την προσέλκυση της προσοχής. Το περιεχόμενο σας θα είναι απαραίτητο να εμπλουτίζεται με podcasts, εικόνες, ήχο και περιεχόμενο βίντεο – αυτό θα βοηθήσει όταν έρθουν στο παιχνίδι οι νέες ενημερώσεις του MUM.
  • Το Google MUM θα γνωρίζει ότι είναι σχετικό και θα το προσθέτει στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το περιεχόμενό σας θα ανταγωνίζεται πλέον μεταξύ των πιο σημαντικών συνεισφορών σε όλο τον κόσμο. Παρόλο που καταργεί τους γλωσσικούς φραγμούς, θα ήταν ακόμα σοφό να έχετε το πολύγλωσσο SEO ως μέρος της στρατηγικής σας. Αυτό θα επηρεάσει δραματικά την περιφερειακή δύναμη του περιεχομένου, οπότε χρησιμοποιήστε το προς όφελός σας, αυξάνοντας την περιφερειακή συνάφεια, τα ενδιαφέροντα ή τις ιδιαιτερότητες τόσο λεκτικά όσο και οπτικά.
  • Παράγετε περιεχόμενο που ενισχύει την αναγνωρισιμότητα και την αφοσίωση του εμπορικού σήματος χρησιμοποιώντας κατατοπιστική, ελκυστική γραφή, εικόνες και άλλα μέσα.
  • Θυμηθείτε να προσθέσετε δομημένα δεδομένα στη σελίδα σας για να δώσετε ενδείξεις σχετικά με το περιεχόμενο. Τα brands πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι πρόκειται για μια ενημέρωση με επίκεντρο την τεχνητή νοημοσύνη και αυτό σημαίνει ότι θα εξελίσσεται και θα εκπαιδεύεται καθώς προχωρά. Γνωρίζουμε ότι, ενώ το Google MUM θα διευρύνει τις απαντήσεις αναζήτησης, θα υπάρχουν πάντα άνθρωποι που θα γνωρίζουν πού να ψάξουν και σε ποιον να βασιστούν για αξιόπιστο περιεχόμενο, οπότε ο διευρυμένος ανταγωνισμός SERP δεν θα ελαχιστοποιήσει τυπικά το σημερινό σας κοινό, εφόσον συνεχίσετε να παραμένετε αξιόπιστοι. Το συμπέρασμα είναι – Συνεχίστε να χτίζετε την τεχνογνωσία και την αυθεντία σας στον κλάδο, ώστε να μπορείτε να κατατροπώνετε τον ανταγωνισμό σας.

Για να είμαστε ειλικρινείς, αυτό που πρέπει να διασφαλίσετε κατά τη δημιουργία περιεχομένου φιλικού προς το MUM μεταφράζεται απλά σε ποιότητα. Αν είναι ενδιαφέρον, σχετικό και πολύτιμο για τον τελικό χρήστη σας, τότε θα το δουν. Θα διευρύνει το δυνητικό κοινό και θα φέρει πιο σημαντικό ανταγωνισμό για την προβολή, και αυτό είναι εξίσου πιθανό να είναι καλό όσο και κακό για πολλούς.

Συμπέρασμα

Οδεύουμε πραγματικά προς έναν κόσμο χωρίς φραγμούς με γνώμονα το διαδίκτυο. Ενώ το MUM της Google επιδιώκει να κατανοήσει περισσότερα για το τι μπορεί να ψάχνουμε από ό,τι οποιαδήποτε ενημέρωση μηχανής αναζήτησης έχει εμφανιστεί ποτέ πριν, θα διευρύνει το τοπίο της αναζήτησης σε μια πραγματικά πιο παγκόσμια εμπειρία. Δεν μπορούμε να απαντήσουμε σε όλα τα ερωτήματα και υπάρχουν πολλά ακόμη που πρέπει να τεθούν καθώς η ανάπτυξη επιταχύνεται. Μόνο ο χρόνος θα μας δείξει πώς η Google θα βελτιώσει το MUM στο μέλλον. Εξάλλου, η τεχνολογία και η καινοτομία δεν μένουν ποτέ στάσιμες για πολύ.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top