9+1 Τάσεις μάρκετινγκ οπτικού περιεχομένου για το 2022

Με ποιον τρόπο οι τάσεις μάρκετινγκ οπτικού περιεχομένου αυτήν τη στιγμή αλλάζουν την στρατηγική περιεχομένου των επωνυμιών; Σίγουρα, θα θέλετε να ρίξετε μία ματιά στις τελευταίες τάσεις για το 2022.

Το μάρκετινγκ στις μέρες μας δεν είναι το ίδιο με πριν από πέντε χρόνια – ή ακόμα και μόλις ένα χρόνο πριν.

Η πανδημία έστρεψε τον κόσμο προς το διαδίκτυο ακόμη περισσότερο, αλλά η αλήθεια είναι ότι είχαμε μία τάση προς αυτήν την κατεύθυνση εδώ και καιρό.

Η κατάσταση που επικράτησε όλους αυτούς τους μήνες, απλώς πάτησε το κουμπί της γρήγορης προώθησης.

Σε μια περίεργη κατάσταση, όπως αυτή, τα δεδομένα και η κοινωνία άλλαξε στο σύνολό της. Άλλαξε ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε, αλληλεπιδρούμε και ψωνίζουμε από brands.

Με απλά λόγια, πλέον:

  • Ο κόσμος θεωρεί πιο συναρπαστικές τις αλληλεπιδράσεις με τα brands από πριν.
  • Οι καταναλωτές εξετάζουν την εμπιστοσύνη και την ηθική του brand πολύ περισσότερο.
  • Το κοινό εστιάζει περισσότερο στις μικρές επιχειρήσεις και τη βιωσιμότητα.

Αυτή είναι μια πολύ διαφορετική καταναλωτική βάση από αυτή που διαθέταμε στο παρελθόν. Το ερώτημα είναι, πώς αυτές οι τάσεις επηρεάζουν το μάρκετινγκ οπτικού περιεχομένου; 

Το οπτικό περιεχόμενο δημιουργεί αυθεντικές Σχέσεις Εμπιστοσύνης μεταξύ εμπορικών σημάτων και καταναλωτών

Η Edelman Trust Barometer, αποκαλύπτει ότι το 70% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι η εμπιστοσύνη σε ένα brand είναι πιο σημαντική σήμερα από ό,τι στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, το περιεχόμενο σε μορφή βίντεο, δίνει στα brands μια μοναδική ευκαιρία να βρεθούν (σχεδόν) πρόσωπο με πρόσωπο με το κοινό τους.

Το οπτικό περιεχόμενο -και ιδιαίτερα το βίντεο- καλύπτει το κενό της επικοινωνίας και της επαφής, σε μια εποχή κοινωνικής αποστασιοποίησης. Η κοινωνική αποστασιοποίηση  είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τον οποίο το 91% των εμπόρων πιστεύει ότι το βίντεο είναι πιο σημαντικό για τα brands εν όψει της πανδημίας.

Ακολουθούν μερικές από τις τάσεις βίντεο και άλλων οπτικών περιεχομένων που σας συνιστούμε να παρακολουθήσετε ιδιαίτερα προσεκτικά:

1. Το αυθεντικό περιεχόμενο & οι ιστορίες εντείνουν την αφοσίωση του κοινού

Οι καταναλωτές θέλουν να δουν τους ανθρώπους πίσω από το εμπορικό σήμα.

Για παράδειγμα:

“Η εταιρεία X διαθέτει ένα μεγάλο κοινό που εμπιστεύεται τα προϊόντα της.
Μια ματιά στα παρασκήνια της ομάδας CX, θα έδινε στους ανθρώπους που ακολουθούν αυτήν την εταιρεία την δυνατότητα να δώσουν ένα πρόσωπο στον εκπρόσωπο με τον οποίο μιλούσαν στο τηλέφωνο. Ή η εταιρεία X θα μπορούσε να κάνει αναρτήσεις ιστολογίου, που να προβάλλουν τους ανθρώπους που φτιάχνουν τα προϊόντα, όχι τα προϊόντα από μόνα τους.”

Χρησιμοποιήστε Instagram Stories, Reels, ακόμη και σύντομα βίντεο για να εμφανίσετε αυτήν την πλευρά της μάρκας σας. Συνεχίστε να το κάνετε με δημιουργικότητα και φαντασία και θα σας προσέξουν (με την καλή έννοια).

Το κοινό σήμερα ενδιαφέρεται λιγότερο για τις φανταχτερές, στολισμένες φωτογραφίσεις και τα αψεγάδιαστα μοντέλα με την τέλεια πόζα ή ακόμη και για τις μονοκόμματες φωτογραφίες προϊόντων που δεν λένε καμία ιστορία. Θέλουν να δουν το πραγματικό πρόσωπο του brand σας.

Αντί να χρησιμοποιείτε εφέ και πωλήσεις για να δώσετε έμφαση στην επωνυμία σας, μιλήστε απευθείας με τους καταναλωτές σας, οι οποίοι θέλουν να δουν πραγματικό ενδιαφέρον, μια γνήσια προσπάθεια σύνδεσης σε πιο προσωπικό, ανθρώπινο επίπεδο.

Να είστε ανοιχτοί και να μη φοβάστε να μοιραστείτε την άποψή σας.

2. Μετατρέψτε τις λίστες σας σε οπτικά γραφικά

Η μετατροπή των λιστών σας σε γραφικά, προσθέτει το όφελος της δημιουργίας οπτικού ενδιαφέροντος, ενώ παράλληλα “σπάτε” τις πληροφορίες από ένα μπλοκ κειμένου, που είναι πολύ πιθανό να παραβλεφθεί από το κοινό σας.

Ο εγκέφαλός μας είναι κατασκευασμένος για οπτική επεξεργασία. Στην πραγματικότητα, τα οπτικά στοιχεία επεξεργάζονται από τον ανθρώπινο εγκέφαλο 60.000 φορές γρηγορότερα από το κείμενο.

Κερδίστε τη συμμετοχή του κοινού σας και αυξήστε τον χρόνο των επισκεπτών στον ιστότοπο με περισσότερους τύπους περιεχομένου συμπεριλαμβανομένων οπτικών γραφικών, που επαναπροσδιορίζονται από το γραπτό σας περιεχόμενο.

3.Βελτιστοποιήστε το οπτικό περιεχόμενο του ιστοτόπού σας για το Google Images

Η δημιουργία των δικών σας δεδομένων, γραφημάτων και οπτικών στοιχείων, όχι μόνο ισχυροποιεί την αυθεντικότητα της επωνυμία σας, αλλά ανοίγει επίσης την πόρτα για συνδέσμους και παραπομπές.

Εάν βελτιστοποιήσετε σωστά κάθε εικόνα που ανεβάζετε με ετικέτες, όλα αυτά τα γραφικά μπορούν στη συνέχεια να ευρετηριαστούν από την Google στην Αναζήτηση και στο Google Images.

Μπορείτε ακόμη να βελτιστοποιήσετε τις εικόνες και τα γραφικά που δημιουργείτε για τα στοιχεία της επωνυμίας σας, ώστε όλες οι μορφές περιεχομένου σας – όχι μόνο μερικές, αλλά όλες – να εμφανίζονται στο Google Images.

Τροφοδοτήστε τις εικόνες σας με σωστές πληροφορίες για κάθε μικρό οπτικό περιεχόμενο που ανεβάζετε και θα ευρετηριαστείτε παντού.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα podcast. Εάν βελτιστοποιήσετε κάθε επεισόδιο podcast με σχετικό περιεχόμενο ιστότοπου που περιλαμβάνει γραφικά και οπτικά, το podcast σας μπορεί να εμφανιστεί στις Εικόνες Google.

4. Βίντεο ζωντανής ροής

Το αναφέραμε ξανά παραπάνω, αλλά θα το ξανατονίσω γιατί είναι τόσο σημαντικό – το κοινό απομακρύνεται από το φανταχτερό, έντονα επεξεργασμένο περιεχόμενο που δεν φαίνεται αυθεντικό.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τις ζωντανές ροές βίντεο σε σύγκριση με τα βίντεο που έχουν ήδη ηχογραφηθεί.

Η ζωντανή μετάδοση έχει μια αίσθηση αμεσότητας που κάνει το κοινό να αισθάνεται περισσότερο μια σύνδεση, αφού τα γεγονότα συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο.

Οι χρήστες συχνά δημοσιεύουν σχόλια και να αλληλεπιδρούν απευθείας με τους ομιλητές, αυξάνοντας έτσι περαιτέρω την αφοσίωση.

Με αυτά τα πλεονεκτήματα κατά νου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ζωντανά βίντεο κερδίζουν συνήθως διπλάσια συμμετοχή από τα βίντεο που έχουν ήδη ηχογραφηθεί.

5. Διαδραστικό οπτικό περιεχόμενο

Αυτός ο τύπος περιεχομένου  είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος και ελκυστικός στις ιστορίες των κοινωνικών μέσων, αλλά δεν χρειάζεται να περιορίζεται στο Instagram και το Facebook.

Η ουσιαστική λειτουργία αυτού του οπτικού περιεχομένου, είναι να προκαλεί το κοινό σας να αλληλεπιδρά άμεσα, είτε πρόκειται για ένα διαδικτυακό κουίζ, είτε για ένα παιχνίδι “this or that”, ή να συμμετέχει σε ένα παιχνίδι μπίνγκο. Υπάρχουν άπειρες επιλογές.

Στην ουσία, καλείτε το κοινό σας να μοιραστεί τη γνώμη του ή να παίξει κάποιο είδος «παιχνιδιού» μαζί σας.

6. Βίντεο σε στυλ TikTok

Με τα τυπικά μήκη βίντεο TikTok το πολύ ένα λεπτό, το περιεχόμενο πρέπει να είναι γρήγορο και επίκαιρο, ενώ εξακολουθεί να είναι διασκεδαστικό.

Η καταναλωτική όρεξη για αυτό το στυλ περιεχομένου έχει φτάσει στα ύψη!

Τον Ιανουάριο του 2021, το TikTok ήταν η δεύτερη πιο πολυ-εγκατεστημένη εφαρμογή με σχεδόν 62 εκατομμύρια λήψεις μόνο εκείνο το μήνα. Άλλες κοινωνικές πλατφόρμες (όπως τα Instagram Reels) ανεβαίνουν τα σκαλιά της δημοφιλίας στις τάσεις.

Τι κάνει αυτό το είδος οπτικού περιεχομένου τόσο συναρπαστικό;

Τα περισσότερα από αυτά τα βίντεο είναι διασκεδαστικά, ιδιόρρυθμα και αστεία. Αλληλεπιδρούν με το κοινό και καταλαβαίνουν γρήγορα την άποψή τους.

7. Οπτικό περιεχόμενο για αγορές

Η αγορά προϊόντων απευθείας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν κάποτε μια νέα ιδέα, αλλά γίνεται γρήγορα… ο κανόνας. Το 2020, το 18,3% των χρηστών του Facebook πραγματοποίησε αγορά απευθείας στην πλατφόρμα.

Τα κανάλια κοινωνικών μέσων έχουν επικεντρωθεί στην τάση προσφέροντας επιχειρηματικά εργαλεία όπως αυτοκόλλητα αγορών και ετικέτες προϊόντων.

Αλλά το αγοραστικό οπτικό περιεχόμενο δεν περιορίζεται στα κοινωνικά μέσα.

Οι εταιρείες γίνονται δημιουργικές και προσθέτουν συνδέσμους καταστημάτων απευθείας στους ψηφιακούς καταλόγους και τα lookbooks, τις αναρτήσεις ιστολογίου και σχεδόν οπουδήποτε αλλού μπορεί να πάει ένας σύνδεσμος.

8. Εφήμερο Περιεχόμενο

Το εφήμερο περιεχόμενο είναι προσωρινά προσβάσιμο, συνήθως διατηρείται για ένα διάστημα 24 ωρών, πριν εξαφανιστεί. Εάν είστε εξοικειωμένοι με τις ιστορίες Snapchat και Instagram/Facebook, είστε ήδη εξοικειωμένοι με το εφήμερο περιεχόμενο.

Επειδή αυτό το περιεχόμενο είναι τόσο βραχύβιο, δημιουργεί μια αίσθηση ανάγκης που ωθεί τους ανθρώπους να παρακολουθούν. Είναι ιδιαίτερα εξαιρετικό στο να εμφανίζει περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC) και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την αντιστοίχιση της αισθητικής του brand, καθώς δεν θα παραμείνει μόνιμα στην οθόνη.

Το Instagram έχει αναφέρει ότι το 58% των ανθρώπων, ενδιαφέρθηκε περισσότερο για ένα brand ή κάποιο προϊόν αφού το είδε να εμφανίζεται σε ιστορίες, οπότε καταλαβαίνετε την δυναμική του εφήμερου περιεχομένου, ειδικά όταν είναι αγοραστικό.

9. Κινούμενα σχέδια και Gifs

Αυτός ο τύπος οπτικού περιεχομένου είναι δημοφιλής εδώ και λίγο καιρό και είναι πιθανό να συνεχίσει να είναι στις τάσεις.

Τα Gif και οι κινούμενες εικόνες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους, όπως η εμφάνιση ενός βήματος σε μια εκπαιδευτική ανάρτηση ή η προσθήκη μιας διασκεδαστικής ή ελκυστικής συστροφής στο περιεχόμενό σας.

Υπάρχει ένα gif ή ένα κινούμενο σχέδιο για οτιδήποτε μπορείτε να σκεφτείτε.

10. Οπτικό περιεχόμενο 360 °

Το κοινό χαίρεται με την ικανότητα να «επισκέπτεται» ένα μέρος και να έχει τον έλεγχο του τι βλέπει αλλάζοντας την οπτική μόνο με το δάκτυλο ή ένα σύρσιμο του ποντικιού, κάνοντας αμέσως το κατά τα άλλα επίπεδο περιεχόμενο πολύ πιο ελκυστικό προκαλώντας την περιέργεια.

Από την άποψη του ηλεκτρονικού εμπορίου, τα προϊόντα μπορούν να προβληθούν από κάθε γωνία για να δώσουν στον καταναλωτή μια καλύτερη ιδέα για το τι αγοράζουν και να αυξήσουν την εμπειρία των διαδικτυακών αγορών στο σύνολό τους.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top