7 λόγοι για να μετατρέψετε την επιχείρησή σας σε ηλεκτρονικό κατάστημα

Το τοπίο του λιανικού εμπορίου βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη για πάνω από 20 χρόνια. Από την απειλή των μεγάλων αλυσίδων έως τις πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων και την άνοδο των ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου, οι λιανοπωλητές έπρεπε να προσαρμοστούν ανταποκρινόμενοι σε μια ποικιλία τάσεων και καινοτομιών, προκειμένου να προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών. Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τους οποίους οι μικρές επιχειρήσεις βαδίζουν προς αυτές τις αλλαγές είναι η μετάβαση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Υπάρχουν πολλά οφέλη από την δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, τα οποία καθιστούν τη διαδικασία αξιόλογη. Βραχυπρόθεσμα, το πιο προφανές πλεονέκτημα από τη μεταφορά του καταστήματός σας στο διαδίκτυο, είναι ότι θα εξακολουθείτε να είστε σε θέση να δραστηριοποιείστε και στο φυσικό λιανεμπόριο ταυτόχρονα.

Μπορείτε κάλλιστα να επωφεληθείτε από το πολυκαναλικό λιανικό εμπόριο. Έχοντας στην διάθεσή σας δύο χώρους πώλησης, ένα φυσικό και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορείτε να προσφέρετε πράγματα όπως BOPIS (buy online, pick up in store), ηλεκτρονικές επιστροφές, ανταλλαγές στο κατάστημα και πολλά άλλα για να βελτιώσετε τη συνολική εμπειρία αγορών για τους πελάτες σας.

Παρόλο που δεν γνωρίζουμε πώς θα είναι ο κόσμος μετά την επέλαση της πανδημίας, η διαφοροποίηση της επιχείρησής σας τώρα είναι μια έξυπνη κίνηση που πρέπει να κάνετε. Το να έχετε περισσότερους από έναν τρόπους για να προσεγγίσετε τους πελάτες σας, να αυξήσετε την δημοφιλία του brand σας αλλά και τα έσοδα σας είναι κάτι που πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά.

Αν έχετε ένα φυσικό κατάστημα και δεν είστε σίγουροι για το αν πρέπει να μεταπηδήσετε στο διαδίκτυο, παρακάτω θα βρείτε 7 λόγους για τους οποίους πρέπει να το κάνετε και πώς μπορείτε να ξεκινήσετε την δημιουργία του e-shop σας από αύριο κι όλας.

1.Οικονομική αποδοτικότητα επέκτασης 

Σε αντίθεση με το παραδοσιακό φυσικό κατάστημα, η έναρξη λειτουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύ πιο φιλική προς τον προϋπολογισμό σας. Ξεχάστε τα πρόσθετα ενοίκια, τους μισθούς των εργαζομένων ή τις ανακαινίσεις- η επέκταση στον ψηφιακό κόσμο του εμπορίου απαιτεί ελάχιστα γενικά έξοδα.

2. Αύξηση της Αναγνωρισιμότητας Του Brand 

Το γεγονός ότι διευθύνετε μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να αποκτήσετε μια μεγάλη πελατειακή βάση. Η μετατροπή της επιχείρησής σας σε ηλεκτρονική, όχι μόνο σας επιτρέπει να καταργήσετε τα σύνορα που βρίσκονται μεταξύ της επιχείρησής σας και των διεθνών καταναλωτών, αλλά μπορεί να σας βοηθήσει να κατευθύνετε τους τοπικούς σας πελάτες τόσο στο ηλεκτρονικό όσο και στο φυσικό κατάστημά σας.

Η εφαρμογή μιας σταθερής στρατηγικής βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO), είναι το κλειδί για να φτάσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα στην κορυφή της πρώτης σελίδας αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και στα ραντάρ των αγοραστών. Δημιουργώντας ένα πλάνο ηλεκτρονικού εμπορίου που προσφέρει τις βέλτιστες πρακτικές  βελτιστοποίησης SEO, μπορείτε να ενισχύσετε δραματικά την αναγνωρισιμότητα, την δυνατότητα αναζήτησης του ιστότοπού σας, καθώς και τις πωλήσεις τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

3. Αυξημένη εμβέλεια πελατών

Τοποθετώντας το brand σας στο διαδίκτυο, ανοίγετε την επιχείρησή σας στον κόσμο. Δεν περιορίζεστε πλέον σε μία μόνο, φυσική τοποθεσία, πλέον αποκτάτε τη δυνατότητα να εξυπηρετείτε νέους και υπάρχοντες πελάτες οπουδήποτε κι αν βρίσκονται, είτε στο κατάστημά σας, είτε στα κινητά τους, είτε στους επιτραπέζιους ή φορητούς υπολογιστές τους.

4. Πωλήσεις όλο το εικοσιτετράωρο

Τα τελευταία 20 χρόνια, ο κλάδος του λιανικού εμπορίου έχει μετατραπεί σε μια επιχείρηση που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο. Το να βασίζεστε αποκλειστικά στο φυσικό σας κατάστημα, σημαίνει ότι χάνετε την ευκαιρία να κάνετε πωλήσεις ενώ κοιμάστε. Με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, καταργείτε από τους περιορισμούς του τυπικού ωραρίου λειτουργίας και, το καλύτερο είναι ότι δεν χρειάζεται να είστε παρόντες ανά πάσα στιγμή ή να προσλάβετε επιπλέον προσωπικό. Με τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με σωστές γερές βάσεις και μια σταθερή στρατηγική περιεχομένου και πωλήσεων, τα προϊόντα σας μπορούν να πουληθούν σχεδόν μόνα τους.

5. Προστιθέμενη αξία του Brand

Γνωρίζετε την έκφραση “το περιεχόμενο είναι βασιλιάς”; Προσθέτοντας λεπτομερείς, φιλικές προς το SEO περιγραφές προϊόντων, κριτικές πελατών, ένα συνεχώς ενημερωμένο ιστολόγιο και άλλο χρήσιμο, πολυμεσικό περιεχόμενο, όπως βίντεο, όχι μόνο εδραιώνετε το κύρος του brand σας, αλλά χτίζετε και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς αυτό. Όσο περισσότερο σας εμπιστεύονται οι καταναλωτές, τόσο πιο πιθανό είναι να αγοράσουν από εσάς και να γίνουν πιστοί πελάτες.

6. Αυξημένη δέσμευση των πελατών

Δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η διαδικτυακή παρουσία δημιουργεί πρόσθετα σημεία επαφής με τους καταναλωτές για την επιχείρησή σας. Όσο περισσότερα από αυτά τα σημεία επαφής δημιουργείτε, τόσο πιο εύκολο είναι να αλληλεπιδράτε και να αυξάνετε την πελατειακή σας βάση, κάνοντάς τους να επιστρέφουν στο κατάστημα ή τον ιστότοπό σας στο μέλλον.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο, σας επιτρέπει να λαμβάνετε και να συλλέγετε δεδομένα πελατών, όπως στοιχεία επικοινωνίας, γενέθλια και προτιμήσεις brands. Οι πληροφορίες αυτές  σας δίνουν την δυνατότητα να προσαρμόσετε και να προσωποποιήσετε τα μηνύματά σας ανάλογα με τον τύπο καταναλωτών που έρχονται σε επαφή με το brand σας. Με αυτά τα δεδομένα στη διάθεσή σας, μπορείτε να αξιοποιήσετε καλύτερα τις λειτουργίες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, όπως οι ενσωματώσεις κοινωνικών μέσων δικτύωσεις, η ζωντανή συνομιλία, οι προτάσεις προϊόντων και οι αυτοματοποιημένες εκστρατείες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για να δεσμεύσετε περαιτέρω τους πελάτες με σχετικό περιεχόμενο που είναι πιθανό να προκαλέσει το ενδιαφέρον τους.

7. Αυξημένη ικανοποίηση των πελατών

Στο τέλος της ημέρας, οι αγοραστές θέλουν να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές. Το να προσφέρετε στους πελάτες επιλογές όσον αφορά το πότε και πού αλληλεπιδρούν με τα προϊόντα σας και πώς νιώθουν με αυτά, είναι το κλειδί αν θέλετε να αυξήσετε την ικανοποίηση των πελατών και να αποκτήσετε ισχυρή αφοσίωση ως προς το πρόσωπο της επιχείρησής σας.

Διαθέτοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας φυσικά και διαδικτυακά, διατηρώντας παράλληλα την αυθεντικότητα του brand, και παρέχοντας ευέλικτες επιλογές όσον αφορά τις πληρωμές, την αποστολή και την παραλαβή, οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν τις αγορές τους, με τους δικούς τους όρους. Ποιος δεν θα το ήθελε αυτό;

Πώς να μεταβείτε από το φυσικό κατάστημα στο ηλεκτρονικό

Προκειμένου να μεταφέρετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο, υπάρχουν ορισμένες μεγάλες αποφάσεις που πρέπει να πάρετε και παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη. Αναγνωρίζουμε ότι κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες, γι’ αυτό παραθέτουμε τα πιο σημαντικά που πρέπει να λάβει υπόψη του κάθε τύπος επιχείρησης.

Ηλεκτρονική απογραφή Vs Απογραφή στο κατάστημα

Θα πρέπει να αποφασίσετε ποια προϊόντα από το κατάστημά σας θα πωλούνται online.

Ορισμένα προϊόντα έχουν περιορισμούς που απαγορεύουν ή περιορίζουν την ψηφιακή πώλησή τους. Εκτός από τα προϊόντα που έχουν νομικούς περιορισμούς, μπορεί να διαπιστώσετε ότι ορισμένα από τα αποθέματα του καταστήματός σας δεν θα είχε τόσο νόημα να πωλούνται online, όπως τα προϊόντα παρορμητικών αγορών που τοποθετούνται κοντά στο ταμείο σας (π.χ. τσίχλες, λαστιχάκια μαλλιών κ.λπ.). Από την άλλη πλευρά, η διαδικτυακή πώληση έχει ορισμένα πλεονεκτήματα που δεν έχει η πώληση στο κατάστημα, όπως ο εντοπισμός εξειδικευμένων προϊόντων για πώληση στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, τα οποία διαφορετικά δεν θα πουλούσατε στο κατάστημά σας.

Αποστολή και διεκπεραίωση Παραγγελίας

Το άνοιγμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σημαίνει ότι η παράδοση ενός προϊόντος στον πελάτη σας δεν είναι πλέον τόσο εύκολη όσο το να το βάζετε σε μία σακούλα και να το παραδίδετε στο ταμείο. Υπάρχουν δύο τρόποι για να προχωρήσετε στην αποστολή και την διεκπεραίωση της παραγγελίας. Ο πρώτος είναι να αναλάβετε μόνοι σας τη συσκευασία και την αποστολή. Η δεύτερη επιλογή θα ήταν να αξιοποιήσετε μια υπηρεσία τρίτου μέρους που θα αποθηκεύει, θα συσκευάζει και θα στείλνει τις online παραγγελίες απευθείας στους πελάτες σας για λογαριασμό σας.

Είτε αποστέλλετε τα αγαθά μόνοι σας είτε συνεργάζεστε με μια τρίτη υπηρεσία, βεβαιωθείτε ότι λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία των προϊόντων και της συσκευασίας σας πριν από την αποστολή τους.

Ανθρώπινο Δυναμικό 

Ανοίγετε ένα νέο κανάλι πωλήσεων, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος πρέπει να το διαχειριστεί. Βεβαιωθείτε ότι κατανοείτε καλά τον τρόπο λειτουργίας του νέου σας ηλεκτρονικού καταστήματος. Εάν δεν τα καταφέρνετε, μη φοβάστε να αφήσετε κάποιον πιο έμπειρο στην τεχνολογία να σας βοηθήσει και να σας καθοδηγήσει.

Μάρκετινγκ

Είναι πάντα σημαντικό να κρατάτε τους πελάτες και την κοινότητά σας ενήμερους, και αυτό ισχύει σήμερα περισσότερο από ποτέ. Πώς θα διαδώσετε το νέο σας ηλεκτρονικό κατάστημα; Ποιος είναι ο καλύτερος και ταχύτερος τρόπος για να προσεγγίσετε το κοινό σας; Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους το ηλεκτρονικό κατάστημά σας μπορεί να αυτοματοποιήσει κάποιες προσπάθειες μάρκετινγκ για εσάς; Αναζητήστε λειτουργίες όπως οι δημοσιεύσεις με δυνατότητα αγορών, η διαχείριση ηλεκτρονικών καταχωρίσεων και το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για να αρχίσετε να αναπτύσσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Το λιανικό εμπόριο δεν πεθαίνει, μετασχηματίζεται

Είναι η εμπειρία των αγορών από φυσικά καταστήματα παρωχημένη; Φυσικά και όχι. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να χρειάζονται τη δυνατότητα να εξετάζουν, να αγγίζουν και να δοκιμάζουν τα προϊόντα αυτοπροσώπως. Ωστόσο, έχουν επίσης αρχίσει να περιμένουν πλήρη και απόλυτη ευελιξία από τους σημερινούς λιανοπωλητές, οι οποίοι πρέπει να τους ικανοποιήσουν σε οποιοδήποτε κανάλι ή μέσο και αν βρίσκονται, παρέχοντας παράλληλα μια συνεπή, πολυκαναλική εμπειρία.

Είστε έτοιμοι να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή; Μεταφέρετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο και δώστε στους πελάτες σας την εμπειρία που περιμένουν, βλέποντας τα κέρδη σας να αυξάνονται.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Enter Captcha Here :

top