5 στρατηγικές για τα social media που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ενισχύσετε το SEO σας

Το social media μάρκετινγκ, μπορεί και πρέπει να αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο του SEO. Ακολουθούν 5 στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν στην υποστήριξη της απόδοσης του SEO.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), μπορούν να επηρεάσουν θετικά τις επιδόσεις SEO του ιστότοπού σας και να ανεβάσουν την κατάταξή σας στην αναζήτηση της Google.

Ωστόσο, πάρα πολλοί έμποροι εξακολουθούν να απομονώνουν το SEO από το social media μάρκετινγκ, αντί να τα βλέπουν μαζί ως ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης.

Το social media μάρκετινγκ, μπορεί και πρέπει να αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο του SEO.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε πέντε τρόπους με τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να ωφελήσουν το SEO και γιατί αυτά τα δύο εργαλεία πρέπει να
“συνεργάζονται”. Οι παρακάτω στρατηγικές μεγιστοποιούν τον αντίκτυπο της κατάταξής σας στην οργανική αναζήτηση.

Πώς επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το SEO Των ιστοτόπων;

Κατ’ αρχάς, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν ενισχύουν άμεσα τις κατατάξεις αναζήτησης.

Υπάρχουν πολλές απόψεις για το θέμα αυτό, λόγω των πολυάριθμων μελετών που έχουν εξαχθεί και τους ισχυρισμούς.

Η ίδια η Google έχει εκφράσει αντικρουόμενες απόψεις- ο Matt Cutts, ο οποίος ήταν τότε επικεφαλής της ομάδας webspam της Google, κυκλοφόρησε ένα βίντεο το 2010 υποστηρίζοντας: “Ναι, μπορώ να το επιβεβαιώσω. Χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους του Twitter και του Facebook στην κατάταξη, όπως κάναμε πάντα στις κατατάξεις μας στην αναζήτηση στο διαδίκτυο…”.

Αλλά τέσσερα χρόνια αργότερα, ο Cutts κυκλοφόρησε ένα άλλο βίντεο λέγοντας ότι τα κοινωνικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων των Twitter Follows και Facebook Likes, δεν επηρεάζουν την κατάταξη αναζήτησης.

Η Google, εξήγησε, ότι σαρώνει το διαδίκτυο για πληροφορίες, παίρνοντας ουσιαστικά ένα στιγμιότυπο της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής. Αλλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενημερώνονται συνεχώς και στέλνουν ελλιπή σήματα, οπότε δεν παρέχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα.

Έκτοτε, έχουν δημοσιευτεί πολλές μελέτες, συμπεριλαμβανομένης αυτής στα μέσα του 2020 από τη Semrush, η οποία επικαλείται μια μελέτη της CognitiveSEO για περισσότερες από 23 εκατομμύρια κοινωνικές κοινοποιήσεις. Η ανακάλυψη ήταν ότι οι κοινοποιήσεις σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν πραγματικό αντίκτυπο στην κατάταξη SEO.

Παρόλα αυτά, η μελέτη διαπίστωσε ότι όταν περισσότεροι άνθρωποι μοιράζονται περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυτό πράγματι δημιουργεί την εντύπωση που το brand σας χρειάζεται: οι δημοσιεύσεις σας είναι χρήσιμες για το αγοραστικό κοινό που σας ενδιαφέρει.

Μπορεί να σκέφτεστε: “Εντάξει, άρα οι σύνδεσμοι προς το περιεχόμενό μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι καλοί για το SEO, αλλά ο αριθμός των followers και των likes που έχω δεν επηρεάζει την κατάταξή μου. Σωστά;”

Λοιπόν… είναι δύσκολο να το πούμε με σιγουριά. Η Google δεν έχει πει πολλά σχετικά με το θέμα αυτό τα τελευταία χρόνια.

Ορισμένες μελέτες έχουν αναφέρει μια συσχέτιση μεταξύ υψηλών κοινοποιήσεων και υψηλών κατατάξεων σε ορισμένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αλλά το πρόβλημα είναι ότι η συσχέτιση δεν είναι το ίδιο με την αιτιώδη συνάφεια.

Οποιαδήποτε συσχέτιση, είναι πιο πιθανό να αποτελεί ένδειξη ότι ένας ιστότοπος κάνει καλή δουλειά στην παραγωγή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που προσελκύει το κοινό τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και στα κανάλια οργανικής αναζήτησης.

Οι μηχανές αναζήτησης, περιορίζονται επίσης από την πρόκληση της αξιολόγησης της πραγματικής ταυτότητας και της αυθεντίας των κοινωνικών προφίλ, γεγονός που τις δυσκολεύει να γνωρίζουν πόση αξία πρέπει να δώσουν σε έναν σύνδεσμο.

Γνωρίζουμε ότι η Google δεν θεωρεί ότι μια κοινοποίηση στο Facebook ισοδυναμεί με ένα backlink από έναν έγκυρο ιστότοπο. Αλλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν το SEO με άλλους, λιγότερο άμεσους τρόπους, όπως:

  • Διανέμουν περιεχόμενο.
  • Αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα του brand.
  • Ενισχύουν τη φήμη και το κύρος του brand.
  • Βελτιώνουν τη διάρκεια ζωής μιας ανάρτησης.
  • Αυξάνει την οργανική επισκεψιμότητα και τη διαδικτυακή ορατότητα.
  • Όλα αυτά τα οφέλη αθροιστικά έχουν αξιοσημείωτο αντίκτυπο στην κατάταξη SEO σας.
5 τρόποι με τους οποίους τα Social Media υποστηρίζουν τις εκστρατείες μάρκετινγκ οργανικής αναζήτησης

Αν είναι απίθανο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να επηρεάζουν άμεσα την κατάταξη αναζήτησης του brand σας, τότε ποια είναι η αξία της ενοποίησης των στρατηγικών σας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το SEO;

Ακολουθούν πέντε τρόποι για να αξιοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς όφελος του SEO:

1. Δημιουργήστε ευκαιρίες σύνδεσης

Η υπ’ αριθμόν ένα ευκαιρία σε αυτόν τον κατάλογο είναι και η πιο δύσκολη να επιτευχθεί.

Η δυσκολία έγκειται στην πλευρά του παραλήπτη και όχι στην πραγματική εφαρμογή, επειδή αυτή η μέθοδος είναι παθητική. Εξαρτάται από ένα τρίτο μέρος που αναλαμβάνει δράση χωρίς άμεση ώθηση από εσάς.

Με απλά λόγια, βασίζεστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσετε το περιεχόμενό σας και να γνωστοποιήσετε στους ανθρώπους ότι υπάρχει.

Είναι τρομερό, το πόσο ποιοτικό και καλά μελετημένο περιεχόμενο παράγεται, αλλά παρ’όλα αυτά λαμβάνει λιγότερη προβολή από ότι αξίζει ή σχεδόν καμία.

Σίγουρα έχετε πέσει κι εσείς πάνω σε ένα κομμάτι περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που να σας έκανε εντύπωση, το οποίο το αποθηκεύετε για να το αναφέρετε αργότερα είτε σε μορφή ανάρτησης είτε σαν ιστορία.

Αναφέραμε προηγουμένως ότι ένας σύνδεσμος στο Facebook δεν είναι ισοδύναμος με ένα backlink σε έναν άλλο ιστότοπο. Όμως, ο σύνδεσμος στο Facebook μας ενημερώνει για την ύπαρξη του περιεχομένου, ώστε να μπορούμε να το αναφέρουμε στον ιστότοπό μας.

Αυτό εννοούμε όταν λέμε ότι είναι ένας παθητικός τρόπος δημιουργίας ευκαιριών συνδέσμων με την προώθηση του περιεχομένου σας.

Συμβουλές:

  • Δημιουργήστε μια στρατηγική μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση του περιεχομένου σας (η οποία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον τύπο του περιεχομένου και το πού το μοιράζεστε).
  • Αναπτύξτε μια τυποποιημένη διαδικασία λειτουργίας (SOP) για να διασφαλίσετε ότι κάθε νέο κομμάτι περιεχομένου περνάει από τη κοινή χρήση.
  • Διατηρήστε έναν ενημερωμένο κατάλογο με ποιοτικό περιεχόμενο που θα προγραμματίσετε να κοινοποιείται συχνά μέσα στην εβδομάδα.

Να θυμάστε: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προβάλλουν το περιεχόμενό σας σε ένα μικρό μόνο μέρος του δυνητικού σας κοινού, οπότε μια απλή κοινοποίηση δεν φτάνει σε όλους όσους σας ακολουθούν.

2. Αύξηση της αναγνωρισιμότητας του Brand και των θετικών αναφορών

Το έγγραφο της Google Search Quality Raters Guideline, δείχνει ότι οι βαθμολογητές, λαμβάνουν υπόψη τους τις αναφορές του brand στην εξίσωση όταν εξετάζουν την αξιοπιστία ενός ιστότοπου. Αυτό δεν σημαίνει ότι το κάνει και ο αλγόριθμος – αλλά γνωρίζουμε ότι αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές είναι αντιπροσωπευτικές για το τι έχει σημασία για τη Google.

Σε αυτό το σημείο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη συνολική αντίληψη του brand σας. Οι εταιρείες που έχουν ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανταποκρίνονται άμεσα στους πελάτες τους, εκεί βλέπουν αξιοσημείωτη αύξηση της συνολικής ικανοποίησης.

Οι εταιρείες στο Twitter, για παράδειγμα, ανέφεραν 19% αύξηση της συνολικής ικανοποίησης των πελατών τους.

Αυτό επηρεάζει τον συναισθηματισμό των αναφορών του brand στο σύνολό τους, συμπεριλαμβανομένων των κριτικών πελατών και των δημόσιων φόρουμ. Θέλετε οι άνθρωποι να μιλούν για καλές εμπειρίες με το brand σας, όχι για κακές.

Η Google δίνει προσοχή στο πλαίσιο της διαδικτυακής σας δέσμευσης και στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μιλούν για εσάς, γεγονός που επηρεάζει την κατάταξή σας.

Σημειώστε ότι είπα για τι κατατάσσεστε, όχι για το πόσο ψηλά κατατάσσεστε

Η Google χρησιμοποιεί τις διαδικτυακές αναφορές για να σας κατηγοριοποιήσει ως σχετικό (ή άσχετο) ιστότοπο σχετικά με τα ερωτήματα αναζήτησης, πράγμα που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Θέλετε να διατηρήσετε τις αναφορές του brand σας θετικές και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο για να σας βοηθήσει να το πετύχετε αυτό.

Συμπεράσματα

  • Βρείτε τρόπους για να ενθαρρύνετε τις θετικές αναφορές του brand σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε άλλα μέρη.
  • Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναπτύξετε ένα κοινό πραγματικών υποστηρικτών του brand σας.
  • Προσαρμόστε τα μηνύματά σας στις διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες για μέγιστη επιτυχία με βάση το κοινό σας.
3. Δημιουργήστε Συνεργασίες

Εκτός από τον δοκιμασμένο τρόπο, του να μοιράζεστε συστηματικά περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να προσπαθήσετε να αφιερώσετε περισσότερο από τον χρόνο σας, στην δημιουργία σχέσεων στα κοινωνικά δίκτυα που ενδεχομένως να οδηγήσουν σε πιθανές συνεργασίες.

Η δυσάρεστη αλήθεια είναι ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο να προσεγγίσετε το κοινό σας οργανικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αλλά αυτές οι πλατφόρμες σχεδιάστηκαν αρχικά για να συνδέουν ανθρώπους και να καλλιεργούν σχέσεις, και εξακολουθούν να υπερέχουν σε αυτή τη λειτουργία.

Υπάρχουν τρία επίπεδα δημιουργίας σχέσεων στα οποία πρέπει να εστιάσετε:

  • Υποστηρικτές του brand: Ενεργοί οπαδοί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που είναι πιστοί στην επωνυμία σας και σας προωθούν δωρεάν, πολλαπλασιάζοντας την αποτελεσματικότητά σας χωρίς να κοστίζουν ούτε μια επιπλέον δεκάρα.
  • Οργανικοί επηρεαστές (influencers): Σε αντίθεση με τους πληρωμένους influencers, πρόκειται για λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουν γνήσια τεχνογνωσία, κύρος και αξιοπιστία (η φόρμουλα E-A-T) στον κλάδο σας. Οποιαδήποτε θετική υποστήριξη του brand, των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας έχει μεγάλη βαρύτητα για το κοινό τους.
  • Συνεργάτες στρατηγικής: Μη ανταγωνιστικές επιχειρήσεις ή παράγοντες επιρροής στον κλάδο σας, που είναι πρόθυμοι να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού πολύτιμο περιεχόμενο που θα αξιοποιεί και τα δύο κοινά σας για ευκαιρίες crossover marketing.

Παρακάτω ο Mark Traphagen, VP of Product Marketing & Training για την seoClarity, μια κορυφαία πλατφόρμα SEO για επιχειρήσεις μας δίνει ένα παράδειγμα για το πώς οι συνεργασίες μπορούν να αναπτυχθούν και να αποβούν επωφελείς:

“Κατά τη διάρκεια αρκετών ετών, καλλιέργησα μια σχέση με τον Steve Rayson, τον συνιδρυτή του BuzzSumo. Αλληλεπιδρούσα με τις αναρτήσεις του και μοιραζόμουν το περιεχόμενό του σε τακτική βάση, και μάλιστα προσέφερα χρήσιμες ιδέες σε αρκετές περιπτώσεις.

Στις αρχές του 2018, μου έστειλε ένα προγενέστερο αντίγραφο μιας έκθεσης blockbuster του BuzzSumo, την οποία είχε συντάξει σχετικά με τις μαζικές αλλαγές και τάσεις της κοινωνικής δέσμευσης.

Επειδή είχαμε ήδη μια καθιερωμένη σχέση (δεν ήμουν ένας ξένος που έφτασε μέσω ψυχρής επαφής για να ζητήσει μια χάρη), τον ρώτησα αν θα μπορούσα να συνοψίσω την έκθεση του  για το SEJ  και να τη δημοσιεύσω αμέσως μόλις η έκθεση κυκλοφόρησε στο κοινό. Ο Rayson μου έδωσε την ευλογία του.

Το αποτέλεσμα; Το άρθρο μου New Content Trends Report: Social Sharing Down 50% Since 2015, ήταν η πρώτη ανακοίνωση που είδε το μεγαλύτερο μέρος του κοινού μου, και κέρδισα 3.900+ αναγνώσεις και περισσότερες από 1.000 κοινοποιήσεις.”

Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα του πώς η δημιουργία επωφελών σχέσεων μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να ανοίξει -διαφορετικά απρόσιτες ευκαιρίες- για να επεκτείνετε την εμβέλειά σας.

Συμβουλές:

  • Αφιερώστε μεγαλύτερο μέρος των προσπαθειών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην ανάπτυξη σχέσεων μέσω των τριών σταδίων που καλύψαμε προηγουμένως.
  • Δημιουργήστε έναν κατάλογο λογαριασμών που θα στοχεύσετε για την δημιουργία σχέσεων. Διατηρείτε τη λίστα αυτή ενημερωμένη και βεβαιωθείτε ότι δίνετε σε κάθε λογαριασμό τακτική προσοχή.
  • Μην πατάτε απλώς το κουμπί “like” ξανά και ξανά. Καταβάλλετε προσπάθειες για να ασχοληθείτε με τους ανθρώπους. Αφήστε σχόλια, απαντήστε σε ερωτήσεις και προσφέρετε επαγγελματική αναφορά όταν χρειάζεται.
4. Καθιέρωση Του Brand Σας

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το μάρκετινγκ περιεχομένου και το SEO πάνε χέρι-χέρι.

Ένα από τα κύρια οφέλη του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ότι αν δημοσιεύετε με συνέπεια περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, με την πάροδο του χρόνου καθιερώνεστε ως ειδικός στη θέση σας.

Οι άνθρωποι αρχίζουν να εμπιστεύονται τις πληροφορίες που παρέχετε, και αυτή η εμπιστοσύνη αρχίζει να περιλαμβάνει την επωνυμία σας στο σύνολό της.

Αυτά είναι καλά νέα, επειδή η αξιολόγηση της Google σχετικά με το κύρος και την αξιοπιστία του ιστοτόπου σας παίζει τεράστιο ρόλο στην επιτυχία της κατάταξής σας στην αναζήτηση.

Τώρα, προσθέστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο σύνολο, ως “μεγάφωνο” για να προωθήσετε το έγκυρο περιεχόμενό σας σε νέα κανάλια και να διευρύνετε τη συνολική σας εμβέλεια και την αναγνωρισιμότητα του brand σας.

Οι άνθρωποι δεν περιορίζονται σε μία μόνο ψηφιακή σφαίρα. Έχουν πρόσβαση σε μια ποικιλία διαφορετικών πόρων κάθε μέρα, γι’ αυτό και το πολυκάναλο μάρκετινγκ είναι μια τόσο αποτελεσματική τεχνική για να προσεγγίσετε τους καταναλωτές, όπου κι αν βρίσκονται.

Ακόμη και αν τα σύνολα των ακολούθων σας στο Twitter και το Facebook δεν αποτελούν μέρος της φόρμουλας της Google (και είναι δύσκολο να πούμε με 100% βεβαιότητα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο), εξακολουθείτε να προσεγγίζετε ένα ευρύ κοινό και να κερδίζετε την εμπιστοσύνη του.

Αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο και με άλλους τρόπους -κοινοποίηση περιεχομένου, μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα, κριτικές πελατών, πιθανοί νέοι πελάτες, δημόσια φόρουμ, οργανική επισκεψιμότητα του ιστότοπου και ο κατάλογος συνεχίζεται.

Η Sprout Social συνιστά αυτές τις ώρες ως τις καλύτερες για να δημοσιεύσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το 2022:

  • Facebook: Οι καλύτερες ημέρες για αναρτήσεις είναι η Τρίτη, η Τετάρτη και η Παρασκευή μεταξύ 9 π.μ. και 1 μ.μ. Η χειρότερη ημέρα της εβδομάδας για ανάρτηση στο Facebook είναι το Σάββατο.
  • Instagram: Οι καλύτερες ημέρες για ανάρτηση είναι η Τρίτη μεταξύ 11 π.μ. και 2 μ.μ. και από Δευτέρα έως Παρασκευή στις 11 π.μ. Η Κυριακή είναι η χειρότερη ημέρα για να δημοσιεύσετε στο Instagram.
  • Twitter: Η καλύτερη μέρα για να τουιτάρετε είναι η Τετάρτη μεταξύ 9 π.μ. και 3 μ.μ. και η Τρίτη έως Πέμπτη μεταξύ 9 και 11 π.μ. Η χειρότερη ημέρα της εβδομάδας για ανάρτηση στο Twitter είναι το Σάββατο.

Όμως, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν πρέπει να είναι η κύρια πηγή της αυθεντίας που προσπαθείτε να χτίσετε γύρω από το εμπορικό σήμα σας.

Η κατοχή του δικού σας τομέα είναι επιτακτική ανάγκη. Η χρήση των ίδιων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την δημιουργία της αυθεντίας σας, θέτει το περιεχόμενό σας εκτός του δικού σας ελέγχου.

Εάν τα εν λόγω μέσα κλείσουν, όλο το περιεχόμενό σας και η αυθεντία που είχατε αναπτύξει θα είναι παρελθόν.

Ο ιστότοπός σας, είναι η βάση σας. Τα κανάλια σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκτός από το να χρησιμεύουν ως ξεχωριστά εργαλεία ευαισθητοποίησης του brand, θα πρέπει να κατευθύνουν την κυκλοφορία πίσω στον ιστότοπό σας.

Σκεφτείτε το ως εξής: όλοι οι δρόμοι που μεταφέρουν το περιεχόμενό σας θα πρέπει να οδηγούν πίσω στη βάση σας, όπου έχετε θέσει τα θεμέλιά σας.

Τα tweets, οι αναρτήσεις στο LinkedIn και το Facebook, τα βίντεο στο YouTube, τα guest blogs σε άλλους ιστότοπους, τα podcast κ.λπ. αποτελούν δευτερεύοντα κανάλια διανομής περιεχομένου.

Αυτά θα πρέπει να εδραιώνουν το κύρος σας και επίσης να διοχετεύουν την κυκλοφορία πίσω στην κύρια πηγή σας, όπου οι άνθρωποι μπορούν να μάθουν περισσότερα.

Για παράδειγμα, μπορείτε να μοιράζεστε σχετικά με τον τομέα σας άρθρα , επισημαίνοντας τον δημιουργό (και οποιαδήποτε άλλη λέξη, εφόσον είναι σχετική με την ανάρτηση), χρησιμοποιώντας μερικά επιλεγμένα hashtags και ανακατευθύνοντας τους χρήστες στο πραγματικό άρθρο στον ιστότοπό σας όταν κάνουν κλικ σε αυτό.

Αυτή η τεχνική βοηθά στο χτίσιμο της αξιοπιστίας και των συνδέσεων με τους δημιουργούς και τις πηγές τους. Οι άνθρωποι είναι σε θέση να ανακαλύψουν αυτό το άρθρο κατά την αναζήτηση αυτών των hashtags και οι δημιουργοί ενθαρρύνονται να μοιραστούν το περιεχόμενο με το δικό τους κοινό.

Συμβουλές:

  • Αν δεν έχετε ήδη ένα domain για τον ιστότοπό σας, και έχετε δημιουργήσει έναν δωρεάν ιστότοπο σε κάποια πλατφόρμα, αυτό είναι μέγιστο λάθος. Θα πρέπει να επενδύσετε σε ένα, ώστε να μπορείτε να χτίσετε την αυθεντία σας σε έναν ιστότοπο που σας ανήκει και τον ελέγχετε.
  • Το μάρκετινγκ περιεχομένου, το SEO και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι όλα αλληλένδετα. Αντί να αντιμετωπίζετε το καθένα ως ξεχωριστό κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ, δείτε τα ως σύνολο και σχεδιάστε το πλάνο σας ώστε να λειτουργούν όλα μαζί. Αξιοποιήστε τα δευτερεύοντα κανάλια για την κυκλοφορία της επισκεψιμότητας πίσω στον πρωτογενή ιστότοπό σας με κύρος.
  • Να είστε στρατηγικός με τις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήστε αναλύσεις και άλλους πόρους για να καθορίσετε τις καλύτερες ημέρες και ώρες για μέγιστο αντίκτυπο.
5. Ενισχύστε τη διάρκεια ζωής και τη δέσμευση του περιεχομένου

Αναφερθήκαμε σε αυτό το θέμα στο πρώτο σημείο αυτής της λίστας, όταν συζητήσαμε τις ευκαιρίες σύνδεσης.

Μπορεί να γράφετε και να δημοσιεύετε καταπληκτικό περιεχόμενο, αλλά αν οι άνθρωποι δεν το βρίσκουν, δεν έχετε την επισκεψιμότητα και τα backlinks που θα έπρεπε.

Η κοινοποίηση του περιεχομένου σας στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να ανακαλύψουν το περιεχόμενο και το εμπορικό σήμα σας. Αλλά εξίσου σημαντικό είναι ότι μπορεί να δώσει στο περιεχόμενο μεγαλύτερο κύκλο ζωής καθώς μοιράζεται και κυκλοφορεί.

Το πρώτο κόλπο εδώ είναι να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι ελκυστικό. Αν δεν είναι, δεν έχει σημασία τι κάνετε – οι άνθρωποι δεν πρόκειται να ενδιαφερθούν.

Το ελκυστικό περιεχόμενο πρέπει να συνδέεται με το κοινό του και να εξυπηρετεί έναν σκοπό. Το περιεχόμενο θα πρέπει να κάνει τουλάχιστον ένα από τα ακόλουθα:

  • Να παρουσιάζει μια λύση σε ένα πρόβλημα.
  • Να εκπαιδεύσει κάποιον σε ένα θέμα που τον ενδιαφέρει.
  • Να διασκεδάζει ένα άτομο με κάποιο τρόπο.
  • Να συνδέεται με κάποιον σε συναισθηματικό επίπεδο.
Το πραγματικά σπουδαίο περιεχόμενο εμπίπτει σε πολλές κατηγορίες.

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να διαπιστώσετε αν το περιεχόμενό σας είναι ελκυστικό για το κοινό σας, είναι παρακολουθώντας τα σχόλια και τις κοινοποιήσεις που πραγματοποιούν οι ακόλουθοί σας.

Αρχίστε να δίνετε προσοχή στο ποιες μορφές περιεχομένου έχουν τις περισσότερες αντιδράσεις. Τι προκαλεί συζητήσεις; Τι μοιράζονται οι άνθρωποι; Βάζουν ετικέτες σε φίλους;

Ή μήπως το περιεχόμενό σας κάθεται εκεί συνοδευόμενο με τη μελωδία των γρύλων;

Σημειώστε πώς αντιδρά το κοινό σας. Υπάρχουν εργαλεία ανάλυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τόσο στην ίδια την πλατφόρμα όσο και σε πόρους τρίτων όπως εταιρείες μάρκετινγκ, που μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε ποια θέματα και είδη περιεχομένου “δουλεύουν”.

Αν έχετε τσεκάρει το πρώτο κουτάκι και έχετε ελκυστικό περιεχόμενο, τότε η στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να ενεργοποιηθεί για να σας βοηθήσει να προωθήσετε αυτό το περιεχόμενο στο κοινό σας. Όσο πιο σχετικό είναι το περιεχόμενο, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να λάβετε σχόλια, κοινοποιήσεις και ετικέτες που θα διατηρήσουν τη δυναμική.

Φροντίστε να συμβεί αυτό λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα, όπως η τοποθέτηση ετικετών επιρροής και επιχειρηματικών συνεργατών, η επιλογή των σωστών hashtags και η  διοργάνωση giveaways, για να ανταμείψετε τους ανθρώπους για τη συμμετοχή τους.

Το σωστό περιεχόμενο με μια ισχυρή στρατηγική μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να επεκτείνει δραματικά την εμβέλεια και τη διάρκεια ζωής του περιεχομένου σας.

Αυτό ισχύει και για παλιό περιεχόμενο που είχε (και ίσως εξακολουθεί να έχει) καλές επιδόσεις.

Η ανανέωση του περιεχομένου για να διατηρείται ενημερωμένο και στη συνέχεια η επανακυκλοφορία του μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να του δώσει σημαντική ώθηση και να επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής του περιεχομένου σας, ώστε να συνεχίσει να έχει υψηλές επιδόσεις.

Συμπεράσματα

  • Η κοινοποίηση του περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα το καταστήσει ορατό ώστε να το ανακαλύψει το κοινό σας και θα παρατείνει τον κύκλο ζωής του, καθώς οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να το κοινοποιούν για κάποιο χρονικό διάστημα.
  • Η στρατηγική σας για το περιεχόμενο και η στρατηγική σας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των αναλυτικών στοιχείων και για τα δύο, πρέπει να είναι αλληλένδετες. Θα πρέπει να δημοσιεύετε ελκυστικό περιεχόμενο για το οποίο οι άνθρωποι θα θέλουν να μιλούν και να το μοιράζονται.
  • Το παλιό περιεχόμενο με υψηλή απόδοση θα πρέπει να ενημερώνεται και να ανακυκλώνεται για να μεγιστοποιείται η διάρκεια ζωής του.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top