14 λόγοι για τους οποίους η Google δεν ευρετηριάζει τον ιστότοπό σας

Πιστεύετε ότι η Google  αντιμετωπίζει προβλήματα σχετικά με την ευρετηρίαση του ιστότοπου σας; Δείτε αυτά τα 14 προβλήματα ευρετηρίασης αναζήτησης και πώς να τα λύσετε.

Η Google δεν ευρετηριάζει τον ιστότοπό σας; Δεν είστε οι μόνοι. Υπάρχουν πολλά πιθανά ζητήματα που μπορεί να εμποδίζουν τη Google να ευρετηριάσει ιστοσελίδες και αυτό το άρθρο καλύπτει 14 από αυτά.

Είτε θέλετε να μάθετε τι πρέπει να κάνετε αν ο ιστότοπός σας δεν είναι φιλικός προς τα κινητά είτε αντιμετωπίζετε σύνθετα ζητήματα ευρετηρίασης, έχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.

Μάθετε πώς να διορθώσετε αυτά τα κοινά προβλήματα, ώστε η Google να αρχίσει να ευρετηριάζει ξανά τις σελίδες σας.

1. Δεν έχετε όνομα τομέα (domain name)

Ο πρώτος λόγος για τον οποίο η Google δεν ευρετηριάζει τον ιστότοπό σας είναι γιατί δεν έχετε όνομα τομέα (domain name). Αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή χρησιμοποιείτε λάθος διεύθυνση URL για το περιεχόμενο ή επειδή δεν έχει ρυθμιστεί σωστά στο WordPress.

Αν αυτό σας συμβαίνει, υπάρχουν μερικές εύκολες λύσεις.

Ελέγξτε αν η διεύθυνση της ιστοσελίδας σας αρχίζει με “https://XXX.XXX…”, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να πληκτρολογεί μια διεύθυνση IP αντί για όνομα τομέα και να ανακατευθύνεται στον ιστότοπό σας.

Επίσης, η ανακατεύθυνση της διεύθυνσης IP ενδέχεται να μην έχει ρυθμιστεί σωστά.

Ένας τρόπος για να διορθώσετε αυτό το ζήτημα είναι να προσθέσετε ανακατευθύνσεις 301 από τις εκδόσεις WWW των σελίδων πίσω στα αντίστοιχα domains τους. Εάν οι άνθρωποι κατευθύνονται εδώ όταν προσπαθούν να αναζητήσουν κάτι όπως [yoursitehere], θέλουμε να καταλήξουν στο φυσικό σας όνομα τομέα.

Είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι έχετε ένα όνομα τομέα. Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο αν θέλετε να καταταγείτε στην συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης και να είστε ανταγωνιστικοί στη Google.

2. Ο ιστότοπός σας δεν είναι φιλικός προς τα κινητά (mobile friendly)

Ένας ιστότοπος φιλικός προς τα κινητά είναι κρίσιμος για την ευρετηρίαση του ιστότοπού σας από τη Google, δεδομένου ότι εισήγαγε την ευρετηρίαση Mobile-First.

Ανεξάρτητα από το πόσο σπουδαίο είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, αν δεν είναι βελτιστοποιημένο για προβολή σε smartphone ή tablet, θα χάσετε θέσεις κατάταξης και επισκεψιμότητα.

Η βελτιστοποίηση για κινητά δεν χρειάζεται να είναι δύσκολη – η απλή προσθήκη αρχών responsive design, όπως τα ρευστά πλέγματα και τα CSS Media Queries, μπορεί να συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην εξασφάλιση ότι οι χρήστες θα βρίσκουν αυτό που χρειάζονται χωρίς να αντιμετωπίζουν προβλήματα πλοήγησης από τις φορητές συσκευές τους.

Το πρώτο πράγμα που συνιστάται να κάνετε με αυτό το θέμα είναι να τρέξετε τον ιστότοπό σας μέσω του εργαλείου δοκιμής φιλικότητας προς κινητά της Google.

Εάν δεν λάβετε μία επιτυχή βαθμολογία στο συγκεκριμένο εργαλείο, σημαίνει πως χρειάζεται να επιλύσετε κάποια θέματα στον ιστότοπο σας  για να κάνετε τον κάνετε φιλικό προς τα κινητά.

3. Χρησιμοποιείτε μια γλώσσα κωδικοποίησης με τρόπο που είναι πολύ περίπλοκος για τη Google

Η Google δεν θα ευρετηριάσει τον ιστότοπό σας εάν χρησιμοποιείτε μια γλώσσα κωδικοποίησης με πολύπλοκο τρόπο. Δεν έχει σημασία ποια είναι η γλώσσα – μπορεί να είναι παλιά ή ακόμα και ενημερωμένη, όπως η JavaScript – αρκεί οι ρυθμίσεις να είναι λανθασμένες και να προκαλούν προβλήματα ανίχνευσης και ευρετηρίασης.

Αν αυτό αποτελεί πρόβλημα για εσάς, σας συνιστούμε να τρέξετε μέσω του Εργαλείου Δοκιμών Φιλικότητας προς Κινητά της Google για να δείτε πόσο φιλικός προς τα κινητά είναι πραγματικά ο ιστότοπός σας (και να κάνετε τυχόν διορθώσεις που μπορεί να χρειαστεί να γίνουν).

Αν ο ιστότοπός σας δεν είναι ακόμη βατός με βάση τα πρότυπά της Google, προσφέρει πολλούς πόρους με κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με κάθε είδους σχεδιαστικές ιδιορρυθμίες που μπορεί να προκύψουν κατά το σχεδιασμό μιας responsive ιστοσελίδας.

4. Ο ιστότοπός σας φορτώνει αργά

Οι ιστότοποι που φορτώνουν αργά κάνουν τη Google λιγότερο πιθανό να τους θέλει να εμφανίζονται στα κορυφαία αποτελέσματα του ευρετηρίου της. Εάν ο ιστότοπός σας χρειάζεται πολύ χρόνο για να φορτώσει, αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς διαφορετικούς παράγοντες.

Θα μπορούσε ακόμη και να είναι ότι έχετε υπερβολικά πολύ περιεχόμενο στη σελίδα για να το διαχειριστεί το πρόγραμμα περιήγησης ενός χρήστη ή αν χρησιμοποιείτε έναν “παλιομοδίτικο” διακομιστή με περιορισμένους πόρους.

Λύσεις:

  1. Χρησιμοποιήστε το Google Page Speed Insights –  Το εργαλείο αυτό, αναλύει την ιστοσελίδα σας σε σχέση με πέντε βέλτιστες πρακτικές απόδοσης (που είναι ζωτικής σημασίας για την ύπαρξη ιστοσελίδων που φορτώνουν ταχύτερα), όπως η ελαχιστοποίηση των συνδέσεων, η μείωση του μεγέθους του ωφέλιμου φορτίου, η αξιοποίηση της προσωρινής αποθήκευσης του προγράμματος περιήγησης κ.λπ. και θα σας δώσει προτάσεις για το πώς μπορείτε να βελτιώσετε κάθε πτυχή της ιστοσελίδας σας.
  2. Χρησιμοποιήστε ένα online εργαλείο δοκιμής απόδοσης και βελτιστοποίησης ιστότοπου – Αυτό το εργαλείο θα σας ενημερώσει αν ο ιστότοπός σας φορτώνει με αρκετά γρήγορο ρυθμό. Θα σας επιτρέψει επίσης να δείτε, με λεπτομέρεια, τα συγκεκριμένα στοιχεία του ιστότοπού σας που σας προκαλούν προβλήματα. Οι ενδείξεις του μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε σημαντικά ζητήματα ταχύτητας της σελίδας πριν προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα.
  3. Χρησιμοποιήστε ξανά τις πληροφορίες Page Speed insights της Google – Δείτε πού μπορείτε να κάνετε βελτιώσεις στους χρόνους φόρτωσης του ιστότοπου. Για παράδειγμα, μπορεί να αξίζει να εξερευνήσετε ένα νέο πακέτο φιλοξενίας με περισσότερους πόρους (οι καθαρά αποκλειστικοί διακομιστές είναι πολύ καλύτεροι από τους κοινόχρηστους) ή να χρησιμοποιήσετε μια υπηρεσία CDN που θα “σερβίρει” στατικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας από την προσωρινή μνήμη της σε πολλές τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο.
    Ιδανικά, βεβαιωθείτε ότι οι αριθμοί ταχύτητας σελίδων σας φτάνουν το 70 ή περισσότερο. Όσο το δυνατόν πιο κοντά στο 100 τόσο το καλύτερο για την απόδοση σας.

5. Ο ιστότοπός σας έχει ελάχιστο καλογραμμένο, ποιοτικό περιεχόμενο

Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία στη Google. Αν έχετε ελάχιστο περιεχόμενο που δεν ανταποκρίνεται τουλάχιστον στα επίπεδα του ανταγωνισμού σας, τότε μπορεί να έχετε σημαντικά προβλήματα ακόμη και στο να μπείτε στις 50 πρώτες θέσεις του ευρετηρίου της Google.

Σύμφωνα με την εμπειρία μας, το περιεχόμενο που είναι μικρότερο από 1.000 λέξεις δεν τα καταφέρνει τόσο καλά όσο το περιεχόμενο που είναι μεγαλύτερο από 1.000 λέξεις.

Είναι ο αριθμός των λέξεων παράγοντας κατάταξης; Όχι, αλλά… όταν κρίνετε τι πρέπει να κάνετε στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, το να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι προσεγμένο, πλούσιο και καλά συνταγμένο είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Το περιεχόμενο στον ιστότοπό σας πρέπει να είναι ενημερωμένο, σωστό και ξεκάθαρο. Πρέπει να απαντά σε ερωτήσεις, να παρέχει πληροφορίες ή να έχει μια άποψη που να διαφέρει αρκετά από άλλες τοποθεσίες στην ίδια θέση με τη δική σας.

Εάν δεν πληροί αυτά τα πρότυπα, η Google θα βρει πιθανότατα έναν άλλο ιστότοπο με ποιοτικότερο περιεχόμενο που πληροί αυτά τα πρότυπα.

Αν αναρωτιέστε γιατί ο ιστότοπός σας δεν κατατάσσεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google για ορισμένες λέξεις-κλειδιά παρά την τήρηση βέλτιστων πρακτικών SEO, όπως η προσθήκη σχετικών λέξεων-κλειδιών σε όλο το κείμενο (Υπόδειξη: το περιεχόμενό σας), τότε ένας ένοχος μπορεί να είναι οι λιγοστές σελίδες όπου πραγματικά θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερες από μόλις 100 λέξεις ανά σελίδα!

Οι  αραιά γραμμένες σελίδες μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα ευρετηρίασης επειδή δεν περιέχουν πολύ περιεχόμενο και δεν πληρούν τα ελάχιστα επίπεδα ποιότητας σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό σας.

6. Ο ιστότοπός σας δεν είναι φιλικός προς τον χρήστη και ελκυστικός για τους επισκέπτες

Η ύπαρξη ενός φιλικού προς το χρήστη και ελκυστικού ιστότοπου είναι ζωτικής σημασίας για το καλό SEO. Η Google θα κατατάξει τον ιστότοπό σας υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης εάν είναι εύκολο για τους επισκέπτες να βρουν αυτό που ψάχνουν και να περιηγηθούν στον ιστότοπο χωρίς να αισθάνονται απογοητευμένοι, μπερδεμένοι ή εκνευρισμένοι.

Η Google δεν θέλει οι χρήστες να ξοδεύουν πολύ χρόνο σε μια σελίδα που είτε αργεί πολύ να φορτώσει, είτε έχει συγκεχυμένη πλοήγηση, είτε είναι απλά δύσκολη στη χρήση επειδή υπάρχουν πάρα πολλοί περισπασμοί (όπως διαφημίσεις πάνω από το fold).

Αν έχετε μόνο ένα προϊόν αναρτημένο ανά κατηγορία αντί για πολλά, τότε αυτός θα μπορούσε να είναι ο λόγος που το περιεχόμενό σας δεν κατατάσσεται καλά στη Google! Είναι σημαντικό όχι μόνο να στοχεύετε σε λέξεις-κλειδιά μέσα σε κάθε δημοσίευση, αλλά και να βεβαιώνεστε ότι όλες οι σχετικές δημοσιεύσεις παραπέμπουν σε άλλα σχετικά άρθρα/σελίδες για το θέμα.

Αρέσει στους ανθρώπους να μοιράζονται το ιστολόγιό σας; Ενθουσιάζονται οι αναγνώστες από το περιεχόμενό σας; Αν όχι, τότε αυτός θα μπορούσε να είναι ο λόγος για τον οποίο η Google έχει σταματήσει να ευρετηριάζει τον ιστότοπό σας.

Εάν κάποιος συνδέεται απευθείας με μια συγκεκριμένη σελίδα προϊόντος αντί να χρησιμοποιεί σχετικές λέξεις-κλειδιά όπως “αγορά”, “αγορά τώρα” κ.λπ. τότε ίσως να υπάρχει κάτι λάθος με τον τρόπο με τον οποίο άλλες σελίδες συνδέονται με το συγκεκριμένο προϊόν.

Βεβαιωθείτε ότι όλα τα προϊόντα που παρατίθενται στις σελίδες κατηγοριών υπάρχουν και μέσα σε κάθε αντίστοιχη υποκατηγορία, ώστε οι χρήστες να μπορούν εύκολα να πραγματοποιούν αγορές χωρίς να χρειάζεται να περιηγηθούν σε πολύπλοκες ιεραρχίες συνδέσμων.

7. Έχετε έναν βρόχο ανακατεύθυνσης

Οι βρόχοι ανακατεύθυνσης είναι ένα άλλο κοινό πρόβλημα που εμποδίζει την ευρετηρίαση. Αυτοί συνήθως προκαλούνται από ένα κοινό τυπογραφικό λάθος και μπορεί να διορθωθεί με τα ακόλουθα βήματα:

  1. Βρείτε τη σελίδα που προκαλεί το βρόχο ανακατεύθυνσης. Αν χρησιμοποιείτε WordPress, βρείτε την πηγή HTML μιας από τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη σελίδα ή σε ένα αρχείο .htaccess και αναζητήστε την ένδειξη “Ανακατεύθυνση 301” για να δείτε από ποια σελίδα προσπαθεί να κατευθύνει την κυκλοφορία. Αξίζει επίσης να επιδιορθώσετε τυχόν ανακατευθύνσεις 302 και να βεβαιωθείτε ότι έχουν οριστεί σε 301.
  2. Χρησιμοποιήστε την εντολή “find” στην Εξερεύνηση των Windows (ή Command + F για Mac) για να ψάξετε σε όλα τα αρχεία που περιέχουν “redirect” μέχρι να εντοπίσετε πού βρίσκεται το πρόβλημα.
  3. Διορθώστε τυχόν τυπογραφικά λάθη, ώστε να μην υπάρχει μια διπλή διεύθυνση URL που δείχνει πίσω στον εαυτό της και στη συνέχεια χρησιμοποιήστε κώδικα ανακατεύθυνσης όπως παρακάτω:
  4. Οι κωδικοί κατάστασης, όπως οι 404, δεν εμφανίζονται πάντα στην κονσόλα αναζήτησης της Google. Χρησιμοποιώντας έναν εξωτερικό ανιχνευτή, μπορείτε να βρείτε τους κωδικούς κατάστασης για τα 404 και άλλα σφάλματα.
  5. Αν όλα φαίνονται καλά, χρησιμοποιήστε την επιτόπια κονσόλα αναζήτησης Google Search Console για να ανιχνεύσετε ξανά τον ιστότοπο και να τον υποβάλλετε εκ νέου σε ευρετηρίαση. Περιμένετε περίπου μια εβδομάδα πριν ελέγξετε ξανά την Google Search Console, εάν υπάρχουν νέες προειδοποιήσεις που εμφανίζονται και χρειάζονται προσοχή.
  6. Η Google δεν έχει χρόνο να ενημερώνει τα ευρετήριά της κάθε μέρα, αλλά προσπαθεί κάθε λίγες ώρες, πράγμα που σημαίνει ότι μερικές φορές το περιεχόμενό σας μπορεί να μην εμφανίζεται αμέσως, παρόλο που γνωρίζετε ότι έχει ενημερωθεί. Να είστε υπομονετικοί! Θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί αρκετά σύντομα.

8. Χρησιμοποιείτε πρόσθετα που εμποδίζουν το Googlebot να ανιχνεύσει τον ιστότοπό σας

Ένα παράδειγμα ενός τέτοιου πρόσθετου είναι ένα πρόσθετο robots.txt. Εάν ρυθμίσετε το αρχείο robots.txt μέσω αυτού του πρόσθετου ώστε να μην καταχωρείται ο ιστότοπός σας, το Googlebot δεν θα μπορεί να τον ανιχνεύσει.

Ορίστε ένα αρχείο robots.txt και κάντε τα εξής:

  1. Όταν το δημιουργείτε, ορίστε το ως δημόσιο, ώστε οι ανιχνευτές να έχουν πρόσβαση σε αυτό χωρίς περιορισμούς.
  2. Βεβαιωθείτε ότι το αρχείο robots.txt δεν περιέχει τις ακόλουθες γραμμές:

User-agent: *
Disallow: /
Η κάθετος προς τα εμπρός σημαίνει ότι το αρχείο robots.txt μπλοκάρει όλες τις σελίδες από το ριζικό φάκελο του ιστότοπου. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι το αρχείο robots.txt σας μοιάζει περισσότερο με αυτό:

User-agent: *
Disallow:

Με τη γραμμή disallow να είναι κενή, αυτό λέει στους ανιχνευτές ότι μπορούν να ανιχνεύσουν και να ευρετηριάσουν κάθε σελίδα του ιστότοπού σας χωρίς περιορισμό (υποθέτοντας ότι δεν έχετε συγκεκριμένες σελίδες που έχουν επισημανθεί ως μη ευρετηριασμένες).

9. Ο ιστότοπός σας χρησιμοποιεί JavaScript για την απόδοση του περιεχομένου

Η χρήση JavaScript από μόνη της δεν είναι πάντα ένα σύνθετο ζήτημα που προκαλεί προβλήματα ευρετηρίασης. Δεν υπάρχει ένας μόνο κανόνας που να λέει ότι το JS είναι το μόνο πράγμα που προκαλεί προβλήματα. Πρέπει να εξετάσετε τον εκάστοτε ιστότοπο και να διαγνώσετε τα ζητήματα για να διαπιστώσετε αν πρόκειται για πρόβλημα.

Εκεί που το JS μπαίνει στο παιχνίδι ως ζήτημα είναι όταν το JS εμποδίζει την ανίχνευση με το να κάνει σκοτεινά πράγματα – τεχνικές που μπορεί να μοιάζουν με το cloaking.

Εάν έχετε απόδοση HTML έναντι ακατέργαστης HTML και έχετε έναν σύνδεσμο στην ακατέργαστη HTML που δεν υπάρχει στην απόδοση HTML, η Google ενδέχεται να μην ανιχνεύσει ή να μην ευρετηριάσει αυτόν τον σύνδεσμο. Ο καθορισμός των θεμάτων rendered HTML vs. raw HTML είναι ζωτικής σημασίας εξαιτίας αυτών των τύπων λαθών.

Αν σας αρέσει να κρύβετε τα αρχεία JS και CSS, μην το κάνετε. Η Google έχει αναφέρει ότι θέλει να βλέπει όλα τα αρχεία JS και CSS σας όταν κάνει crawl.

Η Google θέλει να διατηρείτε όλα τα JS και CSS ανιχνεύσιμα. Αν έχετε μπλοκάρει κάποιο από αυτά τα αρχεία, ίσως να θέλετε να τα ξεμπλοκάρετε και να επιτρέψετε την πλήρη ανίχνευση για να δώσετε στη Google την άποψη του ιστότοπού σας που χρειάζεται.

10. Δεν προσθέσατε όλες τις ιδιότητες τομέα στην κονσόλα αναζήτησης Google

Εάν έχετε περισσότερες από μία παραλλαγές του domain σας, ειδικά σε περίπτωση που έχετε μεταβεί από το http:// στο https://, πρέπει να έχετε προσθέσει και επαληθεύσει όλες τις παραλλαγές του domain σας στο Google Search Console.

Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι δεν λείπει καμία από τις παραλλαγές του τομέα σας όταν τις προσθέτετε στο GSC. Προσθέστε τις στο GSC και βεβαιωθείτε ότι έχετε επαληθεύσει την κυριότητα όλων των ιδιοτήτων domain για να διασφαλίσετε ότι παρακολουθείτε τις σωστές.

Για τις νέες τοποθεσίες (ιστοσελίδες) που μόλις ξεκινούν, αυτό είναι πιθανό να μην αποτελεί ζήτημα.

11. Οι ετικέτες Meta σας είναι ρυθμισμένες σε Noindex, Nofollow

Μερικές φορές, από καθαρή κακή τύχη, τα meta tags έχουν οριστεί σε noindex, nofollow. Για παράδειγμα, ο ιστότοπός σας μπορεί να έχει έναν σύνδεσμο ή μια σελίδα που αναπροσαρμόστηκε από τον ανιχνευτή της Google και στη συνέχεια διαγράφηκε πριν ρυθμιστεί σωστά η αλλαγή σε noindex, nofollow στο backend του ιστότοπού σας.

Ως αποτέλεσμα, η εν λόγω σελίδα ενδέχεται να μην έχει αναπροσαρμοστεί εκ νέου και αν χρησιμοποιείτε ένα πρόσθετο για να εμποδίζετε τη Google να ανιχνεύσει τον ιστότοπό σας, τότε η εν λόγω σελίδα ενδέχεται να μην αναπροσαρμοστεί ποτέ ξανά.

Η λύση είναι απλή: αλλάξτε τυχόν meta tags με τις λέξεις noindex,nofollow, ώστε να αναγράφουν index,follow.

Εάν έχετε χιλιάδες σελίδες σαν αυτή, ωστόσο, μπορεί να έχετε μπροστά σας μια δύσκολη μάχη. Αυτή είναι μια από εκείνες τις στιγμές που πρέπει να σφίξετε τα δόντια και να προχωρήσετε μπροστά. Στο τέλος, η αποδοτικότητα του ιστότοπού σας θα σας ευγνωμονεί.

12. Δεν χρησιμοποιείτε Sitemap

Πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα sitemap!

Ένας “χάρτης σελίδων” (sitemap) είναι μια λίστα με όλες τις σελίδες του ιστότοπού σας και είναι επίσης ένας τρόπος για να ανακαλύψει η Google το περιεχόμενο που έχετε. Αυτό το εργαλείο θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι κάθε σελίδα ανιχνεύεται και ευρετηριάζεται από την Google Search Console.

Εάν δεν έχετε sitemap, η Google ανακαλύπτει της σελίδες σας στα τυφλά, εκτός εάν όλες οι σελίδες σας είναι επί του παρόντος ευρετηριασμένες και λαμβάνουν επισκεψιμότητα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ωστόσο, ότι τα HTML Sitemaps έχουν καταργηθεί στο Google Search Console. Η προτιμώμενη μορφή για τα sitemaps στις μέρες μας είναι τα XML Sitemaps.

Θέλετε να χρησιμοποιείτε το sitemap σας για να λέτε στη Google ποιες είναι οι σημαντικές σελίδες του ιστότοπού σας και θέλετε να το υποβάλλετε τακτικά για ανίχνευση και ευρετηρίαση.

13. Έχετε τιμωρηθεί από την Google στο παρελθόν και δεν έχετε καθαρίσει/επιδιορθώσει ακόμα την κατάσταση σας

Η Google έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι κυρώσεις μπορούν να σας ακολουθήσουν. Εάν έχετε υποστεί ποινή στο παρελθόν και δεν έχετε καθαρίσει τις πράξεις σας, τότε η Google δεν θα ευρετηριάσει τον ιστότοπό σας.

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι αρκετά απλή: αν έχει τιμωρηθεί από τη Google η ιστοσελίδας σας, μπορεί να μην μπορείτε να κάνετε τίποτα γι’ αυτό, επειδή οι ποινές σας ακολουθούν σαν απρόσκλητος φίλος που σέρνει τα πόδια του στο χαλί καθώς περπατάει σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού σας.

Αν αναρωτιέστε γιατί να αποκλείσετε ακόμα κάποιες πληροφορίες από τον ιστότοπό σας, αφού έχετε ήδη προβλήματα με τις μηχανές αναζήτησης;

Το θέμα είναι ότι, παρόλο που υπάρχουν τρόποι να ξεφύγετε από την τιμωρία, πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν πώς ή δεν μπορούν πλέον να κάνουν αυτές τις αλλαγές για οποιονδήποτε λόγο (ίσως πούλησαν την εταιρεία τους). Ορισμένοι πιστεύουν επίσης ότι η απλή αφαίρεση σελίδων και η τοποθέτηση του παλιού περιεχομένου σε έναν νέο ιστότοπο θα λειτουργήσει εξίσου καλά (δεν ισχύει αυτό).

Εάν τιμωρηθείτε, η ασφαλέστερη οδός είναι να καθαρίσετε εντελώς τα πεπραγμένα σας από πριν. Πρέπει να έχετε εντελώς νέο περιεχόμενο και να ξαναχτίσετε τον τομέα από την αρχή ή να κάνετε μια πλήρη αναμόρφωση του περιεχομένου. Η Google εξηγεί ότι περιμένει να χρειαστείτε εξίσου πολύ χρόνο για να βγείτε από μια ποινή, όπως χρειάστηκε για να μπείτε σε μια διαδικασία να εκτελέσετε μία ποινή άθελα σας (ή και όχι).

14. Το τεχνικό σας SEO είναι…εντελώς λάθος.

Μην απατάσθε: το να προσλάβετε έναν τεχνικό SEO από το Fiverr.com είναι σαν να αγοράζετε μια Lamborghini από ένα κατάστημα “ένα ευρώ”: είναι πιθανό να πάρετε ένα απομιμητικό αντικείμενο και όχι το πραγματικό.

Το να κάνετε το τεχνικό SEO σωστά αξίζει τον κόπο: Η Google και οι χρήστες σας θα σας λατρέψουν. Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά συνηθισμένα προβλήματα και λύσεις, και πού μπορεί να σας βοηθήσει το τεχνικό SEO:

Πρόβλημα #1: Ο ιστότοπός σας δεν επιτυγχάνει τους αριθμούς Core Web Vitals

Λύση: Το τεχνικό SEO θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε τα προβλήματα με τα Core Web Vitals σας και θα σας δώσει μια πορεία για τη διόρθωση αυτών των προβλημάτων. Μην εμπιστεύεστε μόνο έναν στρατηγικό έλεγχο – αυτός δεν θα σας βοηθήσει πάντα σε αυτούς τους τομείς. Χρειάζεστε έναν πλήρη τεχνικό έλεγχο SEO για να αποκαλύψετε ορισμένα από αυτά τα ζητήματα, επειδή μπορεί να κυμαίνονται από τα εντελώς απλά έως τα απίστευτα πολύπλοκα.

Πρόβλημα #2: Ο ιστότοπός σας έχει προβλήματα ανίχνευσης και ευρετηρίασης

Λύση: Μπορεί να είναι απίστευτα πολύπλοκα και να απαιτούν έναν έμπειρο τεχνικό SEO προκειμένου να τα αποκαλύψει και να τα επιδιορθώσει. Πρέπει να τα εντοπίσετε αν διαπιστώνετε ότι έχετε μηδενική πρόσφυση ή δεν έχετε καμία απόδοση από τον ιστότοπό σας.

Επίσης, βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε τσεκάρει κατά λάθος το κουτάκι “αποθαρρύνετε τις μηχανές αναζήτησης από την ευρετηρίαση της ιστοσελίδας σας” στο WordPress.

Πρόβλημα: Το αρχείο robots.txt του ιστότοπού σας εμποδίζει κατά κάποιο τρόπο κατά λάθος τους ανιχνευτές robot από κρίσιμα αρχεία

Λύση: Και πάλι, το τεχνικό SEO είναι εδώ για να σας σώσει από την άβυσσο. Ορισμένες τοποθεσίες βρίσκονται τόσο βαθιά μέσα, που μπορεί να μη βλέπετε άλλη διέξοδο από τη διαγραφή της τοποθεσίας και την καινούργια αρχή. Αυτή η επιλογή δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Εδώ είναι που ένας έμπειρος επαγγελματίας τεχνικού SEO αξίζει το βάρος του σε χρυσό.

Ο εντοπισμός των ζητημάτων ευρετηρίασης ιστοτόπων είναι μια πρόκληση, αλλά αξίζει τον κόπο να τα λύσετε Το περιεχόμενο, το τεχνικό SEO και οι σύνδεσμοι είναι όλα σημαντικά για τη διατήρηση της τροχιάς απόδοσης του ιστότοπού σας. Αλλά αν ο ιστότοπός σας έχει ζητήματα ευρετηρίασης, τα άλλα στοιχεία SEO θα σας οδηγήσουν μόνο μέχρι εδώ.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε τσεκάρει όλα τα κουτάκια και βεβαιωθείτε ότι όντως βγάζετε τον ιστότοπό σας εκεί έξω με τον πιο σωστό τρόπο.

Και μην ξεχνάτε να βελτιστοποιείτε κάθε σελίδα του ιστότοπού σας για σχετικές λέξεις-κλειδιά! Το να βεβαιωθείτε ότι το τεχνικό SEO σας είναι στο ύψος των περιστάσεων αξίζει επίσης τον κόπο, διότι όσο καλύτερα μπορεί η Google να ανιχνεύσει, να ευρετηριάσει και να κατατάξει τον ιστότοπό σας, τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματά σας.

Η Google (και οι χρήστες του ιστότοπού σας) θα σας λατρέψουν.

top