12 Τάσεις στο SEO που πρέπει να γνωρίζετε

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ( SEO) είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προσελκύσετε καταναλωτές στις διαδικτυακές σας πλατφόρμες – αν τη χρησιμοποιήσετε σωστά. Το SEO εξελίσσεται διαρκώς και η παρακολούθηση των τελευταίων ενημερώσεων μπορεί να αποτελέσει πρόκληση. Ωστόσο, αξίζει τον κόπο: Περίπου το 70% έως 80% των χρηστών εστιάζουν αποκλειστικά στα οργανικά αποτελέσματα και αγνοούν τις πληρωμένες καταχωρίσεις. Επιπλέον, περίπου το 28% αυτών των αναζητήσεων μετατρέπονται, καταλήγοντας σε αγορά.

Η κορυφαία απόδοση SEO απαιτεί προσοχή σε πολλές μετρήσεις, όπως η επισκεψιμότητα, τα backlinks και οι κοινωνικές συμμετοχές – για να αναφέρουμε μόνο μερικές. Ο οδηγός μας σας δίνει πληροφορίες για ορισμένες από τις πιο σχετικές και επίκαιρες τάσεις βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης που πρέπει να προβλέψετε για το 2022, επιτρέποντάς σας να προετοιμάσετε τη στρατηγική SEO σας αναλόγως. Ακολουθούν οι 12 τάσεις SEO που πρέπει να προσέξετε το 2022:

Η τεχνητή νοημοσύνη θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο στο SEO

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το διαδικτυακό περιεχόμενο. Ο αλγόριθμος AI της Google αξίζει να σημειωθεί ιδιαίτερα. Ο αλγόριθμος που παρουσιάστηκε πριν από μερικά χρόνια, ο αλγόριθμος – που ονομάζεται RankBrain – παίζει σημαντικό ρόλο στους παράγοντες κατάταξης της Google για τα αποτελέσματα των σελίδων αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERPs).

Ο Greg Corrado, ένας ανώτερος επιστήμονας της Google που βοήθησε στην ανάπτυξη του RankBrain, έχει προηγουμένως τονίσει τη μοναδική ικανότητα του εργαλείου να μαθαίνει: “Τα άλλα σήματα, βασίζονται όλα σε ανακαλύψεις και ιδέες που είχαν οι άνθρωποι στην ανάκτηση πληροφοριών, αλλά δεν υπάρχει μάθηση”. Αυτό πιθανώς σημαίνει ότι το RankBrain θα βελτιώνεται μόνο με τον καιρό, καθιστώντας την AI μια κορυφαία τάση SEO που πρέπει να παρακολουθήσετε.

Έτσι, το μεγάλο ερώτημα είναι, πώς μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το SEO σας για το RankBrain; Ενώ ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης δεν θα μοιραστεί λεπτομέρειες, οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα σήματα εμπειρίας χρήστη είναι ο πρωταρχικός καθοριστικός παράγοντας. Αυτά θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν παράγοντες από το ποσοστό κλικ μέχρι το χρόνο παραμονής στη σελίδα. Πρέπει να αιχμαλωτίσετε και να δεσμεύσετε τους αναγνώστες με χρήσιμο, καλά οργανωμένο περιεχόμενο. Ένας ελεγκτής on-page SEO μπορεί να σας βοηθήσει να αξιολογήσετε τη δύναμη της σελίδας με βάση σημεία όπως η αναγνωσιμότητα, τα backlinks και άλλα.

Η φωνητική αναζήτηση θα επηρεάσει τις αναζητήσεις

Χάρη σε καινοτομίες όπως ο Google Assistant, η Siri της Apple και η Alexa της Amazon, η τεχνολογία φωνητικής αναζήτησης έχει κάνει μία τεράστια εμφάνιση στον χώρο. Καθώς η τεχνολογία έχει γίνει καλύτερη, έχει γίνει και πιο δημοφιλής. Στην πραγματικότητα, το ποσοστό των νοικοκυριών που προβλέπεται να έχουν στην κατοχή τους ένα έξυπνο ηχείο μέχρι το 2023 είναι 65%.

Για να βελτιστοποιήσετε τη φωνητική αναζήτηση, εξετάστε τις λέξεις-κλειδιά σας. Εντοπίστε μεγαλύτερες φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στην καθημερινή τους συζήτηση. Οι φωνητικές αναζητήσεις τείνουν να αποδίδουν καλύτερα με μεγαλύτερες, πιο φυσικές φράσεις. Όταν οι άνθρωποι πληκτρολογούν, τείνουν να συντομεύουν. Για παράδειγμα, ένα άτομο μπορεί να κάνει φωνητική αναζήτηση, “Ποιες είναι οι νέες τάσεις SEO για το 2022;” αλλά να πληκτρολογήσει τις λέξεις, “νέες τάσεις SEO 2022”

Η φιλικότητα προς τα κινητά θα επηρεάσει την κατάταξη αναζήτησης

Το 2019, η Google έθεσε σε εφαρμογή την ευρετηρίαση πρώτα για κινητά, πράγμα που σημαίνει ότι η μηχανή αναζήτησης εξετάζει κυρίως την έκδοση ενός ιστότοπου για κινητά, θεωρώντας αυτή την “πρωταρχική” έκδοση αντί για την έκδοση για υπολογιστές. Η αλλαγή αυτή είναι λογική, δεδομένου ότι σχεδόν το 73% των χρηστών του διαδικτύου θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αποκλειστικά μέσω κινητών συσκευών έως το 2025. Ελέγξτε πόσο αποτελεσματικός είναι ο ιστότοπός σας για κινητά τηλέφωνα με το δωρεάν τεστ φιλικότητας προς κινητά τηλέφωνα της Google. Στη συνέχεια, ρίξτε μια ματιά στην αναφορά “ευχρηστίας για κινητά” στην κονσόλα αναζήτησης Google.

Για να βεβαιωθείτε ότι η σελίδα σας είναι φιλική προς το χρήστη, πρέπει να διασφαλίσετε ότι η Google μπορεί να ανιχνεύσει τις διευθύνσεις URL σας, οπότε βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε εφαρμόσει μια “οδηγία απαγόρευσης”. Επίσης προσέξτε, το Googlebot δεν θα φορτώσει περιεχόμενο που απαιτεί αλληλεπιδράσεις του χρήστη, όπως κλικ ή σάρωση. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η Google μπορεί να δει αυτό το λεγόμενο lazy-loaded περιεχόμενο. Τέλος, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τις ίδιες ετικέτες meta robots στις τοποθεσίες για υπολογιστές και κινητά.

Το περιεχόμενο που εκπληρώνει την αρχή Google EAT θα καταταγεί υψηλότερα

Η Google έχει επαναλάβει ότι η ποιότητα του περιεχομένου είναι κρίσιμη για την επιτυχία της κατάταξης. Αλλά τι ακριβώς σημαίνει “ποιότητα” για τη Google; Ανατρέξτε στην αρχή EAT: εξειδίκευση, αυθεντικότητα και αξιοπιστία. Αυτοί οι παράγοντες βοηθούν να προσδιοριστεί αν μια ιστοσελίδα έχει χρήσιμο ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτή η αρχή είναι ιδιαίτερα σημαντική σε επιχειρηματικές θέσεις που εμπίπτουν στην ετικέτα “τα χρήματά σας, η ζωή σας” (YMYL), όπως η υγειονομική περίθαλψη και τα οικονομικά.

Υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να εξασφαλίσετε ποιοτικό περιεχόμενο. Πρώτον, δημιουργήστε προσωποποιήσεις αγοραστών, οι οποίες σας επιτρέπουν να καταλάβετε τι είδους περιεχόμενο εκτιμούν οι πελάτες σας. Δεύτερον, διεξάγετε έρευνα πρόθεσης αναζήτησης, η οποία σας βοηθά να χαρτογραφήσετε το ταξίδι του καταναλωτή. Τρίτον, χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που ταιριάζει στη μορφή που προτιμούν οι χρήστες σας. Για παράδειγμα, αν απευθύνεστε σε εφήβους, το βίντεο είναι μάλλον προτιμότερο. Αν απευθύνεστε σε μεγαλύτερο κοινό, το βίντεο μπορεί να είναι λιγότερο ελκυστικό.

Τέλος, να έχετε κατά νου το EAT καθώς διαμορφώνετε το περιεχόμενό σας. Υποστηρίξτε τους ισχυρισμούς με στατιστικά στοιχεία και γεγονότα. Συνδέεστε με αξιόπιστους ιστότοπους, όπως οι διευθύνσεις URL “.edu” και “.gov”. Το να έχετε έγκυρους ιστότοπους που παραπέμπουν σε εσάς είναι ένας άλλος τρόπος για να αποδείξετε ότι πληροίτε τα κριτήρια EAT.

Το μακροσκελές περιεχόμενο θα βοηθήσει στη βελτίωση των SERPs

Σύμφωνα με μία πρόσφατη έκθεση, τα μακροσκελή κείμενα 3.000 και πλέον λέξεων έχουν τρεις φορές περισσότερη επισκεψιμότητα και τέσσερις φορές περισσότερες κοινοποιήσεις. Επίσης, επιτυγχάνουν 3,5 φορές περισσότερα backlinks από άρθρα μέσου μήκους 901 έως 1.200 λέξεων. Αρχίστε να εστιάζετε σε περιεχόμενο μεγάλης διάρκειας για να επιτύχετε υψηλότερες θέσεις κατάταξης στην αναζήτηση. Τούτου λεχθέντος, το περιεχόμενό σας πρέπει να διατηρεί την ποιότητα. Ο στόχος είναι να παρέχετε στους χρήστες πληροφορίες που μπορούν να μοιραστούν και να τους κρατούν απασχολημένους.

Πώς το επιτυγχάνετε αυτό; Κατ’ αρχάς, χωρίστε το περιεχόμενό σας σε ενότητες με επικεφαλίδες H2 και H3 για να το κάνετε πιο ευανάγνωστο. Οι επικεφαλίδες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους ιστότοπους για κινητά τηλέφωνα. Δεύτερον, βεβαιωθείτε ότι συνδέεστε με σχετικές, έγκυρες πηγές με σταθερή βαθμολογία κύρους. Τέλος, βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι εύκολο να κοινοποιηθεί. Συμπεριλάβετε προφανείς συνδέσμους κοινής χρήσης στον τίτλο και ξανά στο τέλος, ώστε οι αναγνώστες να μπορούν να κάνουν κοινή χρήση με ένα γρήγορο κλικ.

Τα Featured Snippets θα γίνουν πιο εμφανή

Μην πανικοβάλλεστε. Δεν θα χρειαστεί να παράγετε αποκλειστικά μακροχρόνιο περιεχόμενο αν θέλετε να ανεβείτε στην κατάταξη της Google. Τα Featured snippets, τα οποία κυκλοφόρησαν το 2017, είναι ένα είδος συντόμευσης για να αποκτήσετε προβολή στη Google – και είναι πολύ σύντομα. Μερικές φορές, όταν πληκτρολογείτε κάτι στο Google, μπορεί να παρατηρήσετε ένα πλαίσιο στην κορυφή των SERPs, πάνω από τα πραγματικά αποτελέσματα. Αυτό είναι ένα snippet.

Η βαθμολόγηση ενός featured snippet είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βρεθείτε στην πολυπόθητη πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Επιπλέον, τα snippets κλέβουν σημαντική κίνηση από τους ανταγωνιστές.

Τα προτεινόμενα αποσπάσματα δείχνουν ένα κομμάτι πληροφοριών, συχνά δομημένο ως ερωταπαντήσεις ή σύντομο οδηγό με κουκκίδες και σημεία. Υπάρχουν επίσης rich snippets, που περιλαμβάνουν εικόνες, κριτικές με βάση τα αστέρια, τιμές προϊόντων και παρόμοιες πληροφορίες. Για να δημιουργήσετε snippets, επικεντρωθείτε σε ερωτήματα που βασίζονται σε ερωτήσεις και σχετικές λέξεις-κλειδιά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία αναζήτησης της Google ” people also ask” για έμπνευση.

Η προγνωστική αναζήτηση πρόκειται να βελτιωθεί

Το Google Discover ξεκίνησε το 2017, απελευθερώνοντας ένα νέο είδος αναζήτησης – ένα είδος που δεν απαιτεί καν ένα ερώτημα του χρήστη. Το Discover είναι άλλο ένα από τα εργαλεία της Google που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Το εργαλείο σύστασης περιεχομένου εντοπίζει μοτίβα συμπεριφοράς των χρηστών με την πάροδο του χρόνου και μαθαίνει σταδιακά αυτές τις συνήθειες. Με αυτές τις πληροφορίες, το Discover μπορεί να εντοπίσει το ακριβέστερο περιεχόμενο που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρει τον χρήστη.

Το Google Discover ισχυρίζεται ήδη ότι διαθέτει περισσότερους από 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Για να εμφανιστείτε, δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι ιδιαίτερο. Εάν η Google ευρετηριάσει τη σελίδα σας, θα συμπεριληφθεί. Το περιεχόμενο κατατάσσεται με βάση αλγορίθμους που επιθεωρούν την ποιότητα του περιεχομένου, και το ενδιαφέρον των χρηστών. Αν και η Google δεν έχει ανακοινώσει ακριβείς παράγοντες, φαίνεται ότι το ιστορικό τοποθεσίας, το ιστορικό περιήγησης, η χρήση εφαρμογών, τα ημερολόγια, το ιστορικό αναζήτησης και οι τοποθεσίες κατοικίας και εργασίας είναι όλα σχετικά.

Μια αποτελεσματική στρατηγική SEO θα πρέπει να περιλαμβάνει βίντεο

Το online βίντεο φαίνεται να είναι ο δρόμος προς την επιτυχία πλέον. Το YouTube έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες. Αν δεν δημιουργείτε περιεχόμενο βίντεο, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσετε. Δεν έχετε πειστεί; Ακολουθεί τροφή για σκέψη: Σύμφωνα με τη Cisco, το βίντεο αναμένεται να ξεπεράσει όλες τις άλλες μορφές περιεχομένου από άποψη κατανάλωσης.

Πώς μπορείτε όμως να βελτιστοποιήσετε αυτό το περιεχόμενο βίντεο; Φροντίστε να βελτιστοποιήσετε το όνομα και την περιγραφή του καναλιού βίντεο. Η περιγραφή δεν πρέπει να είναι απλώς γεμάτη με λέξεις-κλειδιά, αλλά να παρέχει μια φιλική προς τον χρήστη επισκόπηση του αντικειμένου του καναλιού σας.

Πέρα από αυτό, οι λέξεις-κλειδιά είναι ζωτικής σημασίας. Για παράδειγμα, αν βελτιστοποιείτε για το YouTube, μπορείτε να εμπνευστείτε από τη λειτουργία αυτόματης συμπλήρωσης της πλατφόρμας. Ξεκινήστε να πληκτρολογείτε το θέμα του βίντεο σας και δείτε τι εμφανίζεται στο πεδίο αναζήτησης, το οποίο είναι ουσιαστικά μια λίστα προτεινόμενων λέξεων-κλειδιών, που σας λέει ακριβώς τι αναζητούν οι άνθρωποι στο YouTube.

Η βελτιστοποίηση εικόνων θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο στην αναζήτηση

Η αναζήτηση οπτικών εικόνων έχει εξελιχθεί δραστικά. Παλαιότερα οι άνθρωποι μπορούσαν απλώς να κοιτάξουν εικόνες. Στο μέλλον, οι άνθρωποι θα μπορούν να χρησιμοποιούν εικόνες για να αγοράζουν προϊόντα, να λαμβάνουν πληροφορίες και πολλά άλλα. Η Google επιμένει εδώ και καιρό στη σωστή σήμανση και βελτιστοποίηση των εικόνων, οπότε είναι λογικό ότι αυτό αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδίου της.

Αν οι εικόνες στον ιστότοπό σας δεν είναι βελτιστοποιημένες, φροντίστε το τώρα. Χρησιμοποιήστε υψηλής ποιότητας, σχετικές εικόνες και φροντίστε να προσαρμόσετε το όνομα του αρχείου, επισημαίνοντας το αρχείο της φωτογραφίας έτσι ώστε να είναι σχετικό με το περιεχόμενο της αντίστοιχης σελίδας. Χρησιμοποιήστε ετικέτες alt, τις οποίες χρησιμοποιούν οι μηχανές ανίχνευσης για να ταξινομήσουν τις εικόνες. Τέλος, προσθέστε τις εικόνες στο χάρτη του ιστότοπού σας, όπου είναι ακόμη πιο εύκολο να ανιχνευθούν.

Θα δοθεί μεγαλύτερη σημασία στις σημασιολογικά συναφείς λέξεις-κλειδιά

Οι επαγγελματίες του SEO συνήθιζαν να εστιάζουν στις πρωτογενείς λέξεις-κλειδιά σαν να είχαν παρωπίδες. Τώρα, γνωρίζουμε ότι οι δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά είναι εξίσου σημαντικές. Η σημασιολογική αναζήτηση και η βελτιστοποίηση της πρόθεσης θα αποκτήσουν μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον. Η Google δεν εξετάζει πλέον μόνο σειρές λέξεων. Αναλύει το πλαίσιο του ερωτήματος και προσπαθεί να διακρίνει την πρόθεση αναζήτησης ενός χρήστη, πράγμα που σημαίνει ότι όσο περισσότερες σχετικές πληροφορίες παρέχονται – μέσω λογικά συσχετιζόμενων πρωτογενών και δευτερογενών λέξεων-κλειδιών – τόσο το καλύτερο.

Για να αντιμετωπίσετε πραγματικά τη σημασιολογική αναζήτηση, δημιουργήστε περιεχόμενο σχεδιασμένο να απαντά σε μια ερώτηση που θα έθετε το κοινό-στόχος σας. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενο για θεματικές ομάδες αντί να εστιάζετε αποκλειστικά σε λέξεις-κλειδιά. Τέλος, χρησιμοποιήστε δομημένα δεδομένα όταν αυτό είναι λογικό. Το πιο σημαντικό, μην γράφετε για bots αλλά για ανθρώπους.

Οι καταχωρίσεις τοπικής αναζήτησης θα διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στις στρατηγικές SEO

Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται το διαδίκτυο, συχνά σκέφτονται τον παγκόσμιο χαρακτήρα του. Το γεγονός είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για να βρουν τοπικά αγαθά και υπηρεσίες. Μπορεί, για παράδειγμα, να αναζητούν ένα εστιατόριο της γειτονιάς τους. Το τοπικό SEO είναι σημαντικό – και εξελίσσεται. Αυτή η εξέλιξη οφείλεται εν μέρει στην άνοδο των αναζητήσεων χωρίς κλικ – τις οποίες ορισμένοι έμποροι SEO ονομάζουν τη νέα κανονικότητα.

Σε μια αναζήτηση με μηδενικό κλικ, το ερώτημα του χρήστη απαντάται μέσω της ίδιας της SERP. Συνεπώς, δεν κάνει κλικ σε κανένα από τα αποτελέσματα κατάταξης. Ένας λόγος για την άνοδο των αναζητήσεων χωρίς κλικ είναι η αύξηση των χαρακτηρισμένων αποσπασμάτων (featured snippets). Πολλές αναζητήσεις μηδενικού κλικ είναι τοπικές αναζητήσεις που εμφανίζουν τα αποτελέσματα στο SERP σε αυτό που έχει ονομαστεί “τοπικό πακέτο”.

Πώς μπορείτε να βάλετε την επιχείρησή σας σε αυτό το τοπικό πακέτο; Ξεκινήστε με τη δημιουργία μιας σελίδας Google My Business. Η ύπαρξη ενός ισχυρού προφίλ backlink είναι επίσης σημαντική. Μπορείτε να ελέγξετε τι είδους backlinks έχουν οι ανταγωνιστές σας για να εμπνευστείτε και να στοχεύσετε σε αυτά.

Τα δεδομένα και τα αναλυτικά στοιχεία πρέπει να γίνουν προτεραιότητά σας αν θέλετε να παραμείνετε μπροστά στις κατατάξεις

Η επιστήμη των δεδομένων σας επιτρέπει να κατανοήσετε τους αγοραστές, να οπτικοποιήσετε τις καμπάνιες και να δημιουργήσετε στοχευμένα μηνύματα. Τα αναλυτικά στοιχεία μπορούν να σας βοηθήσουν να επαληθεύσετε ποιες διευθύνσεις URL ανιχνεύονται, να εντοπίσετε τις πηγές παραπομπής, να ελέγξετε τους χρόνους φόρτωσης σελίδων, την ευρετηρίαση, τις ανακατευθύνσεις, τα σφάλματα απόκρισης, τα ποσοστά αναπήδησης και πολλά άλλα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την επιστήμη των δεδομένων για να εντοπίσετε τις σελίδες που δεν θέλετε να ευρετηριάζουν οι ανιχνευτές και να εντοπίσετε ασυνήθιστες πηγές επισκεψιμότητας, όπως πιθανούς ιστότοπους ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (οι οποίοι θα βλάψουν την αξιοπιστία του EAT σας).

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Enter Captcha Here :

top