10 συμβουλές για τη δημιουργία περιεχομένου φιλικού προς τα κινητά

Η δημιουργία περιεχομένου φιλικού προς τα κινητά μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές και να παρέχετε καλύτερη εμπειρία στους χρήστες. Δείτε πώς να το κάνετε.

Έχουμε ακούσει εδώ και καιρό τη σημασία της δημιουργίας ενός ιστότοπου φιλικού προς τα κινητά για την ενίσχυση της εμπειρίας των χρηστών σας και τη βελτίωση των προσπαθειών σας για SEO. Ακόμα κι έτσι, συχνά σκεφτόμαστε τη φιλικότητα προς τα κινητά με την έννοια της διασφάλισης της κατάλληλης αλλαγής μεγέθους των ιστοσελίδων σας όταν προβάλλονται σε μια κινητή συσκευή.

Η φιλικότητα προς τα κινητά επεκτείνεται πέρα από την απλή ανταπόκριση σε κάθε συσκευή. Ισχύει επίσης για τη δημιουργία περιεχομένου φιλικού προς τα κινητά.

Για να παρέχουν μια ιδανική εμπειρία για τους πελάτες σας, οι έμποροι πρέπει να προσεγγίσουν τη φιλικότητα προς τα κινητά ως μια ολοκληρωμένη προσπάθεια – στην οποία η εστίαση είναι στη συνολική εμπειρία που θα έχουν οι πελάτες σας όταν επισκέπτονται τον ιστότοπό σας.

Προκειμένου να βοηθήσουμε στην ενίσχυση των προσπαθειών σας για περιεχόμενο για κινητά, περιγράψαμε τις κορυφαίες συμβουλές μας για την ανάπτυξη περιεχομένου φιλικού προς τα κινητά, το οποίο προσελκύει και μετατρέπει τους δυνητικούς πελάτες σε πραγματικούς πελάτες.

1. Δημιουργήστε ισχυρές εισαγωγές

Τα κινητά τηλέφωνα είναι πολύ μικρότερα από τους επιτραπέζιους υπολογιστές.

Με λιγότερο διαθέσιμο πραγματικό χώρο για να μεταφέρετε το μήνυμά σας, πρέπει να εξετάσετε τις αρχικές πληροφορίες που θα παρουσιαστούν σε έναν επισκέπτη κινητού τηλεφώνου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ένας επισκέπτης κινητού τηλεφώνου θα δει μόνο μερικές παραγράφους το πολύ πριν χρειαστεί να μετακινηθεί προς τα κάτω για περισσότερες πληροφορίες. Αυτό αφήνει την εισαγωγή οποιασδήποτε ιστοσελίδας να μεταφέρει τις πιο συναρπαστικές πληροφορίες σας για να αγκιστρώσει τον αναγνώστη και να τον καθηλώσει.

Οι επισκέπτες περνούν κατά μέσο όρο 3 λεπτά ή λιγότερο σε έναν ιστότοπο.

Σχεδιάστε ισχυρές εισαγωγές που αποφεύγουν τις περιττές πληροφορίες και μπαίνουν γρήγορα στο θέμα. Μοιραστείτε πρώτα τις πιο σχετικές πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα σας για να προσθέσετε άμεση αξία στους επισκέπτες σας.

2. Διαχωρίστε το περιεχόμενο σε σύντομες παραγράφους

Μπορεί να είναι δύσκολο να τραβήξετε την προσοχή ενός αναγνώστη με μακροσκελείς παραγράφους σε μια επιφάνεια εργασίας. Αυτό γίνεται όλο και πιο δύσκολο σε ένα κινητό τηλέφωνο με μικρότερη οθόνη.

Εξαλείψτε την ανάγκη να κάνετε κύλιση για να καταναλώσετε περισσότερο από το περιεχόμενό σας, ακολουθώντας την προσέγγιση 1-2-3-4-5. Προτείνεται οι παράγραφοι σας να περιέχουν μία ιδέα, εκφρασμένη σε δύο έως τρεις προτάσεις που δεν καταλαμβάνουν περισσότερες από τέσσερις έως πέντε γραμμές στη σελίδα.

Η πρακτική αυτή σημειώνει ότι στις έξι γραμμές η παράγραφός σας γίνεται μεγαλύτερη από μια ίντσα, κάτι που είναι πολύ “βαρύ” για τους περισσότερους αναγνώστες. Λέει επίσης ότι αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν αναπτύσσετε περιεχόμενο φιλικό προς τα κινητά τηλέφωνα.

Ο “Οδηγός στυλ της Yahoo!” προτείνει ακόμη μικρότερες παραγράφους, όταν αυτό είναι δυνατόν. Αναφέρεται ότι δύο έως τρεις προτάσεις είναι συχνά αρκετές και να κρατάτε τις παραγράφους σε μία ή δύο ιδέες το πολύ.

3. Λάβετε υπόψη τον τρόπο με τον οποίο ένας χρήστης καταναλώνει το περιεχόμενο

Ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες καταναλώνουν περιεχόμενο σε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή διαφέρει από μια κινητή συσκευή. Μία έρευνα παρακολούθησης των ματιών δείχνει ότι οι επισκέπτες των ιστοσελίδων σαρώνουν τους ιστότοπους και τις οθόνες των τηλεφώνων με διάφορα μοτίβα, τα οποία θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την ανάπτυξη του περιεχομένου σας.

Αυτά τα μοτίβα περιλαμβάνουν:

  • Μοτίβο παράκαμψης: Παρακάμπτει τις πρώτες λέξεις της γραμμής όταν πολλές γραμμές κειμένου ξεκινούν με την ίδια λέξη ή λέξεις.
  • Μοτίβο δέσμευσης: Διαβάζει κάθε λέξη στην ιστοσελίδα, αν και η έρευνα δείχνει ότι αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο μοτίβο.
  • Μοτίβο “κέικ στρώματος”: Σαρώνει τις επικεφαλίδες και τους υπότιτλους και παραλείπει το κανονικό κείμενο ανάμεσά τους.
  • Μοτίβο σήμανσης: Επικεντρώνεται σε ένα σημείο καθώς μετακινείται στη σελίδα. Αυτό είναι πιο συνηθισμένο στα κινητά έναντι των επιτραπέζιων υπολογιστών.
  • Μοτίβο στίγματος: Παραλείπει μεγάλα τμήματα κειμένου και σαρώνει για κάτι συγκεκριμένο. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι αναζητά έναν σύνδεσμο, μια κλήση προς δράση (CTA), μια εικόνα ή άλλα.

4. Προσφέρετε μια περίληψη ή επισημάνσεις

Η προσοχή των χρηστών κινητών τηλεφώνων είναι συχνά περιορισμένη. Προτιμούν οι σχετικές πληροφορίες να εμφανίζονται αμέσως.

Μια μέθοδος για να το πετύχετε αυτό είναι να προσφέρετε μια περίληψη πριν από το υπόλοιπο περιεχόμενό σας. Η περίληψή σας θα πρέπει να τονίζει τα βασικά συμπεράσματα από το περιεχόμενο που πρόκειται να ακολουθήσει.

Γράφοντας μια περίληψη, όχι μόνο παρέχετε τις πληροφορίες που αναζητούν οι αναγνώστες στην αρχή της ιστοσελίδας σας, αλλά και επισημαίνετε περιεχόμενο που θα μπορούσε να σας εξασφαλίσει συνδέσμους και κοινωνικές συμμετοχές.

5. Εξάλειψη περιττών λέξεων

Είτε γράφετε περιεχόμενο για επιτραπέζιο είτε για κινητό, είναι μια βέλτιστη πρακτική να διατηρείτε το περιεχόμενό σας απλό και ξεκάθαρο.

  • Να συντομεύετε τις προτάσεις σας: Αποφύγετε τις προτάσεις που είναι πολύ μακροσκελείς, μπερδεμένες και δύσκολες στην επεξεργασία.
  • Αποφύγετε τη χρήση δύσκολων λέξεων: Οι λέξεις με τέσσερις ή περισσότερες συλλαβές θεωρούνται δύσκολες στην κατανόηση.
  • Αφαιρέστε τους περιττούς τροποποιητές και προσδιορισμούς: Εξαλείψτε το περιεχόμενο “γέμισμα” ή “χνούδι”.
  • Μην επαναλαμβάνεστε: Αποφύγετε τον πλεονασμό – χρησιμοποιώντας παρόμοιες λέξεις ή φράσεις που περιγράφουν την ίδια έννοια.
  • Μην παρέχετε υπερβολικές λεπτομέρειες: Μην εξηγείτε ή περιπλέκετε υπερβολικά το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταδώσετε.

6. Προσθέστε εικόνες/βίντεο

Οι εικόνες ή τα βίντεο διασπούν το κείμενό σας, καθιστώντας το περιεχόμενό σας πιο εύπεπτο. Προσθέστε υποστηρικτικές εικόνες σε όλο το περιεχόμενό σας, όταν και όπου χρειάζεται. Αυτό όχι μόνο προσθέτει διαχωρισμό ανάμεσα στο κείμενό σας, αλλά προσθέτει και ένα οπτικό στοιχείο.

Σύμφωνα με έρευνες, τα οπτικά στοιχεία επεξεργάζονται έως και 600 φορές ταχύτερα από το κείμενο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να βοηθήσετε τους αναγνώστες σας να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενό σας μέσω οπτικών στοιχείων σε αντίθεση με το κείμενο αποκλειστικά.

Το βίντεο μπορεί επίσης να ενισχύσει το περιεχόμενό σας. Στην πραγματικότητα, το 54% των καταναλωτών ήθελε να δει περισσότερο περιεχόμενο βίντεο από μια επιχείρηση που υποστηρίζει. Τα βίντεο και οι εικόνες σας δίνουν επίσης περισσότερες ευκαιρίες να εμφανιστείτε σε πλούσια αποτελέσματα αναζήτησης.

7. Χρησιμοποιήστε χρώματα υψηλής αντίθεσης

Για να ενθαρρύνετε την αναγνωσιμότητα, το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι ευανάγνωστο.

Το μέγεθος της γραμματοσειράς σας, για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από 32  για να διατηρηθεί η αναγνωσιμότητα σε μια κινητή συσκευή. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιείτε χρώματα υψηλής αντίθεσης για λόγους αισθητικής και προσβασιμότητας των πληροφοριών.

Η χρήση χρωμάτων με μεγάλη αντίθεση, όπως λευκό κείμενο σε μαύρο φόντο, θα αυξήσει την αναγνωσιμότητα. Τα χρώματα χαμηλής αντίθεσης, όπως το κίτρινο κείμενο σε λευκό φόντο, είναι δύσκολα αναγνώσιμα.

Η ανεπαρκής αντίθεση μπορεί να δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα σε άτομα με αχρωματοψία, επειδή δεν μπορούν να διακρίνουν ορισμένα χρώματα, όπως το κόκκινο και το πράσινο. Η χαμηλή ευαισθησία στην αντίθεση γίνεται επίσης πιο συχνή καθώς τα άτομα μεγαλώνουν.

Η αξιοποίηση των χρωμάτων υψηλής αντίθεσης θα βοηθήσει το κείμενό σας να γίνει πιο αποτελεσματικό για ένα ευρύτερο φάσμα αναγνωστών.

8. Κρατήστε τον τίτλο σας σύντομο

Ο τίτλος σας είναι η πρώτη εισαγωγή του αναγνώστη στο περιεχόμενο που πρόκειται να ακολουθήσει. Καθορίζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο θα εμφανίζεται ο τίτλος της ιστοσελίδας σας στην αναζήτηση.

Πριν από μερικά χρόνια, η Google αύξησε το μέγιστο μήκος της ετικέτας τίτλου για κινητά σε περίπου 78 χαρακτήρες. Οι τίτλοι για κινητά μπορούν επίσης να εμφανίζονται σε δύο γραμμές. Παρά τους δύο αυτούς παράγοντες, οι ειδικοί σε θέματα αναζήτησης συμφωνούν ότι οι τίτλοι σελίδων πρέπει να είναι σύντομοι και περιεκτικοί και να εμφανίζονται σε μία γραμμή στα αποτελέσματα αναζήτησης για κινητά.

Για να το πετύχετε αυτό, κρατήστε τους τίτλους σύντομους και εύστοχους με όχι περισσότερες από έξι λέξεις ή περίπου 70 χαρακτήρες. Όσο πιο σύντομος είναι ο τίτλος σας, τόσο λιγότερα πρέπει να απορροφήσουν και να κατανοήσουν οι αναγνώστες σας.

Επιπλέον, θα πρέπει να παρουσιάζετε τη λέξη-κλειδί που σας ενδιαφέρει στην αρχή του τίτλου σας για να βελτιώσετε την κατάταξη στην αναζήτηση και την ευρεσιμότητά σας.

9. Προεπισκόπηση πριν κάνετε κλικ στη Δημοσίευση

Αποτελεί βέλτιστη πρακτική να κάνετε προεπισκόπηση του περιεχομένου σας πριν από τη δημοσίευση.

Ωστόσο, συχνά εστιάζουμε στο πώς θα εμφανίζεται το περιεχόμενό μας σε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή και όχι στις κινητές συσκευές μας. Αν και αυτό προσθέτει ένα επιπλέον βήμα στη διαδικασία σύνταξής σας, έχοντας μια ακριβή προεπισκόπηση για το πώς εμφανίζεται το περιεχόμενό σας σε κινητές συσκευές, αποφεύγετε τυχόν λάθη πριν από τη δημοσίευση.

Δείτε πώς θα εμφανίζεται το περιεχόμενό σας από την οπτική γωνία του αναγνώστη σε κινητό τηλέφωνο και εντοπίστε ευκαιρίες για να:

  • Να χωρίσετε καλύτερα τις παραγράφους σας.
  • Να προσθέσετε σχετικούς υπότιτλους.
    Να εντοπίσετε τις περιοχές στις οποίες μπορεί να θέλετε να προσθέσετε υποστηρικτικές εικόνες.
  • Να δείτε πού θα πρέπει να προστεθεί περισσότερο κενό διάστημα κ.λπ.

Ένας δεύτερος έλεγχος στο κινητό αποτρέπει επίσης περαιτέρω τη δημοσίευση του περιεχομένου σας με λάθη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει τους επισκέπτες σας να θεωρήσουν την επωνυμία σας ως λιγότερο αξιόπιστη και έγκυρη.

Είτε δημιουργείτε περιεχόμενο φιλικό προς τα κινητά από την αρχή είτε αναβαθμίζετε το υπάρχον περιεχόμενο, έχετε κατά νου τις προαναφερθείσες συμβουλές για να αυξήσετε τις δυνατότητες μετατροπών και να βελτιώσετε το ταξίδι του πελάτη.

Το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο σας επιτρέπει να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας, να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας και να τους πείσετε να αγοράσουν το προϊόν και την υπηρεσία σας αντί να ασχοληθούν με τους ανταγωνιστές σας. Ξεχωρίστε από το ανταγωνιστικό τοπίο με στρατηγικό, καλά εκτελεσμένο περιεχόμενο σε κάθε συσκευή.

top