Ψηφιακό μάρκετινγκ VS Παραδοσιακό μάρκετινγκ: Marketing: Ποιος είναι ο νικητής;

Ο όρος “ψηφιακός” χρησιμοποιούταν κάποτε για να προσδιορίσει μια τηλεοπτική μετάδοση υψηλής ευκρίνειας. Η συμβατική διαφήμιση εξαρτιόταν από τα παραδοσιακά μέσα, και το είδος της διαφήμισης που τώρα αποκαλούμε “ψηφιακή διαφήμιση”, φαίνεται να μην την είχαν καν ακουστά οι διαφημιστές.

Ας κάνουμε ένα άλμα είκοσι χρόνια μπροστά. Σύμφωνα με τα Internet Live Stats, ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιεί καθημερινά υπηρεσίες της Google. Κάτι που κάνει την προτεραιότητα κάθε επιχείρησης να μετατοπίζεται στη διατήρηση καλής κατάταξης στην αναζήτηση. Οι μηχανές αναζήτησης επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την τοποθέτηση της ψηφιακής διαφήμισης και τα τρέχοντα επιχειρηματικά δεδομένα για τη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της.

Παρά την ευρεία υιοθέτηση και επέκτασή της, πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να εφαρμόζουν τη διαδικασία των διαφημίσεων παλαιάς κοπής. Οι άνθρωποι συνήθως δεν μπορούν να κατανοήσουν την έννοια της ψηφιοποίησης. Εξακολουθούν να βασίζονται σε τακτικές μάρκετινγκ της παλιάς σχολής. Από την άλλη, πολλοί από εμάς έχουν μεγαλώσει με τις παραδοσιακές διαφημίσεις και είναι εξοικειωμένοι με αυτές. Έχει λειτουργήσει και για εσάς προφανώς στο παρελθόν η συμβατική διαφήμιση. Είναι μετρήσιμη και άνετη. Σήμερα, λοιπόν, μέσα από αυτό το άρθρο, θα κατασταλάξετε για το ποιος τρόπος μάρκετινγκ είναι ο καλύτερος.

Ορισμός του ψηφιακού μάρκετινγκ

Κάθε είδος μάρκετινγκ που προβάλλει μια επιχείρηση στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένης της χορηγούμενης διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, των εκστρατειών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και της διαφήμισης PPC, είναι ψηφιακό μάρκετινγκ. Με άλλα λόγια, μπορούμε να πούμε ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ δεν είναι τίποτα άλλο παρά απλώς η χρήση ψηφιακών πλατφορμών για την εμπλοκή στο μάρκετινγκ, όπως οι ιστοσελίδες και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα, η οποία αποκαλύπτει ότι σχεδόν 3,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σε καθημερινή βάση, μπορεί κανείς εύκολα να εξηγήσει την έκρηξη των διαφημίσεων στους ιστότοπους πλέον. Σε εποχές όπως αυτές που διανύουμε, όπου οι εταιρείες έδιναν μάχη για να επιβιώσουν και να παραμείνουν σχετικές, ενώ ήταν εντελώς αποκομμένες από το κοινό τους, το ψηφιακό μάρκετινγκ ήταν αυτό που τις βοήθησε να προσεγγίσουν τους πελάτες τους και να διατηρήσουν την προβολή τους.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του ψηφιακού μάρκετινγκ

Ας μιλήσουμε πρώτα για ορισμένα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μάρκετινγκ:

  • Η πρόσβαση στα αποτελέσματα των προσπαθειών σας και στην συγκέντρωση πληροφοριών για τις εκστρατείες μάρκετινγκ σας, είναι πολύ πιο απλή και άμμεση.
  •  Περισσότεροι τρόποι για την εμπλοκή του κοινού. Για παράδειγμα: έρευνες, διαγωνισμοί, κωδικοί παραπομπής κ.λπ.
  • Η συλλογή πληροφοριών για τους καταναλωτές γίνεται ευκολότερη με τη χρήση διαφόρων αναλυτικών εργαλείων

Ας δούμε τώρα τα “μειονεκτήματα” του ψηφιακού μάρκετινγκ.

  • Μεταβάλλεται συνεχώς, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως το μάρκετινγκ στις μηχανές αναζήτηση. Κάθε μέσο που θα χρησιμοποιήσετε, απαιτεί ειδική μεταχείριση γι’αυτό εάν θέλετε άριστα αποτελέσματα θα πρέπει να απευθυνθείτε σε εταιρείες μάρκετινγκ, για να έχετε τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση για την επένδυσή σας.
  • Απαιτείται μεγάλη ανθρώπινη παρέμβαση.

Ορισμένες πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ περιλαμβάνουν

  • Κατασκευή Ιστοσελίδων
  • Μάρκετινγκ Ηλ. Ταχυδρομείου (δεσμεύει το 82% των χρηστών)
  • Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης
  • Μάρκετινγκ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (χρησιμοποιείται από το 42% των χρηστών)
Ορισμός του παραδοσιακού μάρκετινγκ

Κάθε είδος διαφήμισης που δεν γίνεται στο διαδίκτυο αναφέρεται ως παραδοσιακό μάρκετινγκ. Αυτή η τεχνική διαφήμισης, η οποία κυμαίνεται από τις εκδόσεις μέχρι τα ραδιόφωνα, επιτρέπει την προσέγγιση στοχευμένων καταναλωτών. Τα έντυπα, το ραδιόφωνο, η άμεση αλληλογραφία, τα τηλέφωνα, ακόμη και η εξωτερική διαφήμιση, όπως τα πανό, αποτελούν παραδείγματα αυτής της διαφήμισης. Το παραδοσιακό μάρκετινγκ είναι γνωστό ως ένας από τους παλαιότερους και πιο διερευνημένους τύπους μάρκετινγκ. Αυτή η προσέγγιση είναι δημοφιλής μεταξύ των διαφημιστών, καθώς είναι αποδεδειγμένη και αξιόπιστη. Όλοι έρχονται σε επαφή με το παραδοσιακό μάρκετινγκ στην καθημερινότητά τους, είτε μέσω ταχυδρομείου είτε μέσω μιας εφημερίδας.

Μερικά σημαντικά πλεονεκτήματα του παραδοσιακού μάρκετινγκ είναι:

  • Περισσότερη “ανθεκτικότητα”. Καθώς το να βιώνεις κάτι στην πραγματικότητα αντί μέσα από μία συσκευή αυξάνει τις πιθανότητες να το θυμάσαι.
  • Τα έντυπα διαφημιστικά αντικείμενα είναι εύκολο να διατηρηθούν. Για παράδειγμα φυλλάδια, αφίσες και μπροσούρες είναι μερικά παραδείγματα παραδοσιακών διαφημιστικών αντικειμένων που μπορούν να αποθηκευτούν και να επαναχρησιμοποιηθούν.
  • Είναι ελκυστικό και πιο εύκολο να εντυπωσιάσει,  καθώς η άμεση επαφή των ανθρώπων με το brand μπορεί να γίνει συναρπαστική.

Μερικά από τα μειονεκτήματα του παραδοσιακού μάρκετινγκ:

  • Είναι δαπανηρό. Ας υποθέσουμε ότι είστε απλώς ένα νέο brand, που πιθανόν να μην έχετε τον προϋπολογισμό για μια τετρασέλιδη διαφήμιση σε περιοδικό..
  • Οι τροποποιήσεις δεν είναι εύκολες. Για παράδειγμα, εάν κάνετε λάθος με τα προϊόντα με έκπτωση κατά την ηχογράφηση μιας ραδιοφωνικής διαφήμισης ή να τυπώσετε λάθος τιμή στα διαφημιστικά φυλλάδια δεν μπορεί να αλλάξει εκείνη τη δεδομένη στιγμή.

Ορισμένες πρακτικές παραδοσιακού μάρκετινγκ περιλαμβάνουν

  • Αφίσες
  • Τηλεόραση
  • Φυλλάδια
  • Εφημερίδες (τις οποίες ακολουθεί περίπου το 56% των ανθρώπων)
  • Ραδιόφωνο
  • Προωθητικά μηνύματα
  • Πινακίδες (δεσμεύει το 77% των ανθρώπων)
  • Περιοδικά
Παραδοσιακό μάρκετινγκ Vs. Ψηφιακό μάρκετινγκ – Τι ωφελεί Τις Επιχειρήσεις Σε Μια Τόσο Δύσκολη Εποχή;

Τα παραδοσιακά μέσα μάρκετινγκ έχουν σίγουρα κάνει θαύματα στο παρελθόν και εξακολουθούν να στέκονται σταθερά για τις μικρές επιχειρήσεις όταν προσπαθούν να προσεγγίσουν μόνο τον τοπικό πληθυσμό. Με την ευκολία και την αξιοπιστία του, οι επιχειρήσεις που απευθύνονται στον πληθυσμό πριν από τη γενιά Z, εξακολουθούν να το βρίσκουν πιο κατάλληλο. Ωστόσο, η πανδημία έχει ενισχύσει το ψηφιακό μάρκετινγκ σε εκθετικό βαθμό και το έχει καταστήσει αναπόσπαστο μέρος για όλα τα είδη επιχειρήσεων. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα, το 49% των παγκόσμιων καταναλωτών προτιμούν να κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου μετά την πανδημία που έπληξε τον κόσμο, ενώ παρατηρήθηκε 62% αύξηση των πελατών στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ σας επιτρέπει επίσης να συνδεθείτε με περισσότερους ανθρώπους από ότι μπορείτε μέσω ενός φυσικούς καταστήματος και παραδοσιακών πρακτικών. Από τότε που η πανδημία κλείδωσε τον κόσμο σε τέσσερις τοίχους, τα έξυπνα τηλέφωνα και το διαδίκτυο κρατούν τους πάντες σε εγρήγορση και μπορείτε απλώς να προσεγγίσετε αβίαστα όσους έχουν ανάγκη τις προσφορές σας. Σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαφήμιση, η εκτέλεση διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης φθηνότερη. Επιπλέον, η παρακολούθηση της εμβέλειας των εμπορικών σημάτων σας και της αλληλεπίδρασης με το κοινό είναι ευκολότερη από ποτέ. Αν σκοπεύετε να επενδύσετε στις διαδικτυακές σας εκστρατείες μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυτή η στιγμή είναι απλά ιδανική για να ξεκινήσετε. Σύμφωνα με τη VisaVisa, το 25% των αγορών μέσω διαδικτύου πραγματοποιείται μέσω διαφόρων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης.

Οι μικρότερες επιχειρήσεις έχουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα όταν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό μάρκετινγκ. Μπορούν να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τα παγκόσμια brand στις τοπικές τους αγορές, χρησιμοποιώντας ισχυρές στρατηγικές μάρκετινγκ με βάση τη δημογραφική βάση και εξατομικεύοντας την προσέγγισή τους. Συνολικά, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι πιο κατάλληλο στον σημερινό κόσμο και έχει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι του παραδοσιακού τρόπου.

Συμπέρασμα

Τελικά, και οι δύο μέθοδοι μάρκετινγκ διαθέτουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αλλά το θέμα είναι να γνωρίζετε τις ατομικές σας ανάγκες μάρκετινγκ, τους οικονομικούς περιορισμούς και τη δημογραφική ομάδα-στόχο. Με τη βοήθεια αυτού του άρθρου, θέλουμε να γνωρίζετε ότι αν καταλάβετε τι επιθυμούν οι πελάτες σας, τόσο οι παραδοσιακοί όσο και οι ψηφιακοί μέθοδοι μάρκετινγκ μπορούν να λειτουργήσουν για εσάς. Φυσικά, ο συνδυασμός και των δύο μεθόδων θα ήταν ο ιδανικός, αρκεί να συμβουλευτείτε και να καθοδηγηθείτε από ειδικούς. Αλλά με τις τάσεις που συνεχίζονται, η ψηφιακή αγορά ανοίγει σίγουρα το δρόμο για καλύτερη δέσμευση και καλύτερες προοπτικές αύξησης των εσόδων.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top