Τι είναι το διαδικτυακό μάρκετινγκ; Όλα σας τα ερωτήματα λύνονται εδώ

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το διαδικτυακό ή το online μάρκετινγκ; Δείτε πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας ή το brand σας, αυξάνοντας επιτυχώς την επισκεψιμότητα, την πελατειακή σας βάση και τις πωλήσεις.

Το μάρκετινγκ έχει να κάνει με την προσέγγιση του κοινού-στόχου σας στο σωστό μέρος και τη σωστή στιγμή.

Με περισσότερους από 4,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σήμερα, το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι ένας από τους ευκολότερους και πιο προσιτούς τρόπους για να πραγματοποιήσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.

Ακούγεται σαν μια εύκολη λύση, σωστά; Υπάρχει μόνο ένα ερώτημα..

Τι ακριβώς είναι το διαδικτυακό μάρκετινγκ;

Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε πώς ορίζεται το διαδικτυακό μάρκετινγκ, πώς διαφέρει το μάρκετινγκ περιεχομένου από την παραδοσιακή διαφήμιση και γιατί οι επιχειρηματίες είναι τόσο ενθουσιασμένοι με αυτό.

Θα βρείτε επίσης παραδείγματα διαφορετικών τύπων περιεχομένου που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να επιτύχετε τους στόχους σας στο διαδικτυακό μάρκετινγκ.

Έτοιμοι; Ας ξεκινήσουμε!

Διαδικτυακό μάρκετινγκ

Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι η προώθηση μιας εταιρείας και των προϊόντων ή υπηρεσιών της μέσω διαδικτυακών εργαλείων που δημιουργούν συνδέσμους, οδηγούν στην επισκεψιμότητα και ενισχύουν τις πωλήσεις.

Ονομάζεται επίσης internet marketing ή online μάρκετινγκ και βασίζεται σε ψηφιακά κανάλια για τη διανομή διαφημιστικών μηνυμάτων.

Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι ένας όρος “ομπρέλα” που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών και τρόπων μάρκετινγκ.

Από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις μηχανές αναζήτησης, τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα άρθρα σε ιστολόγια, υπάρχει ένας κοινός παρανομαστής μεταξύ όλων αυτών των τακτικών: Όλες επικεντρώνονται στην παροχή περιεχομένου.

Με το μάρκετινγκ περιεχομένου, ξεπεράστηκαν οι μέρες των “ελπιδοφόρων” πωλήσεων και του παραδοσιακού μάρκετινγκ.

Τώρα, οι επιχειρήσεις μπορούν να στοχεύουν το κοινό τους με ακρίβεια και να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες που έχουν απήχηση.

Αυτό είναι τέλειο, διότι αυτό ακριβώς θέλουν οι σημερινοί καταναλωτές. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να ακούνε για προϊόντα και υπηρεσίες που δεν τους ενδιαφέρουν ή δεν τους εξυπηρετούν.

Από την εγκατάσταση των adblockers μέχρι το κλικ στα κουμπιά “Skip Ads”, οι σημερινοί αγοραστές είναι πιο απαιτητικοί όσον αφορά τις πληροφορίες που είναι διατεθειμένοι να καταναλώσουν.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες που επιλύουν τα προβλήματα των χρηστών και είναι προσβάσιμες κατόπιν ζήτησης των καταναλωτών.

Μάρκετινγκ περιεχομένου έναντι παραδοσιακής διαφήμισης

Κάποτε υπήρχε μια εποχή που οι πωλητές χτυπούσαν τις πόρτες αγνώστων για να πουλήσουν εγκυκλοπαίδειες..

Σήμερα, δεν μας αρέσει ούτε οι φίλοι μας να χτυπούν την πόρτα μας απροειδοποίητα. Το γεγονός είναι ότι το παραδοσιακό μάρκετινγκ (ή η πώληση) δεν λειτουργεί πια.

Η προσέγγισή του είναι ουσιαστικά να σπρώχνει προϊόντα και πληροφορίες στους ανθρώπους για να τους πιέσει να αγοράσουν. Και ειλικρινά, οι άνθρωποι το έχουν ξεπεράσει αυτό.

Ξέρετε ότι αυτό είναι αλήθεια, επειδή κι εσείς οι ίδιοι έχετε βομβαρδιστεί με ραδιοφωνικές διαφημίσεις, τηλεόραση, διαφημιστικά φυλλάδια, πινακίδες, ακόμη και τηλεφωνήματα που διαφημίζουν προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν σας ενδιαφέρουν καθόλου.

Ενώ οι παραδοσιακές διαφημίσεις μπορεί να εξακολουθούν να λειτουργούν σε ορισμένες περιπτώσεις, το διαδίκτυο έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν.

Τώρα, οπλισμένοι με άπειρες πληροφορίες στα χέρια τους, οι χρήστες μπορούν να υιοθετήσουν μια πιο ενεργητική προσέγγιση για την εξεύρεση λύσεων στα προβλήματά τους.

Μπορούν να αναζητήσουν τα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους – και να αποφύγουν αυτά που δεν ανταποκρίνονται. Όλοι συμφωνούμε ότι οι κακής ποιότητας διαφημίσεις είναι ενοχλητικές. Διακόπτουν την εστίασή μας και μας απομακρύνουν από το ταξίδι μας για την εύρεση περιεχομένου που είναι πραγματικά χρήσιμο.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά δεν είναι πλέον ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι θέλουν να μαθαίνουν για νέα προϊόντα. Αντί να εισβάλλουν στη ζωή των καταναλωτών, τα brands και οι επιχειρηματίες πρέπει να ακολουθήσουν διαφορετική προσέγγιση.

Θα πρέπει πρώτα να θέτουν ερωτήσεις και μετά να δίνουν απαντήσεις και όχι το αντίθετο. Σε αυτό το σημείο έρχεται το μάρκετινγκ περιεχομένου.

Τα brands μπορούν να ερευνήσουν τις συγκεκριμένες ανάγκες του κοινού-στόχου τους και να δημιουργήσουν προσαρμοσμένο περιεχόμενο που το εμπνέει, το εκπαιδεύει ή επιλύει ένα ή περισσότερα προβλήματά του.

Μέσω μιας σειράς αναζητήσεων, οι άνθρωποι μπορούν να βρουν το διαδικτυακό περιεχόμενο που αναζητούν με τους δικούς τους όρους, αντί να τους το επιβάλλουν με το ζόρι.

Εάν το περιεχόμενο παρέχει αξία, θα συνεχίσουν να επιστρέφουν για περισσότερα. Με το μάρκετινγκ περιεχομένου, ο χρήστης είναι στη θέση του οδηγού. Αυτός αποφασίζει αν θέλει να ασχοληθεί με το brand και να μοιραστεί τις πληροφορίες μέσω των κοινωνικών δικτύων που χρησιμοποιεί.

Αυτό δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αναπτύξουν βαθιές, ουσιαστικές σχέσεις με το κοινό τους που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και το κύρος.

Όταν αποφασίσουν ότι είναι έτοιμοι, αυτοί οι πιστοί οπαδοί μπορούν να μετατραπούν σε δυνητικούς πελάτες – με τους δικούς τους όρους. Αυτό συμβαίνει όταν βάζετε τις ανάγκες του καταναλωτή πάνω από τις δικές σας.

Όταν παρέχετε περιεχόμενο με την πρόθεση να παρέχετε πολύτιμες πληροφορίες, θα ανταμειφθείτε στο τέλος με τα έσοδα που σας προσφέρουν (και την αφοσίωσή τους).

Ουσιαστικά, αυτό είναι το νόημα του διαδικτυακού μάρκετινγκ.

Αλλά γιατί όλη αυτή η διαφημιστική εκστρατεία γύρω από το μάρκετινγκ Διαδικτύου;

Καταλαβαίνετε τι είναι το διαδικτυακό μάρκετινγκ και πώς είναι ωφέλιμο για την επωνυμία σας.

Αλλά γιατί όλη αυτή η διαφήμιση και η προώθηση γύρω από το διαδικτυακό μάρκετινγκ; 

Το διαδικτυακό μάρκετινγκ δεν είναι απλώς μια μόδα. Είναι ένας αποδεδειγμένος νικητής.

Ακολουθούν μερικοί λόγοι για τους οποίους τα brands και οι επιχειρηματίες το προωθούν τόσο πολύ (ακατάπαυστα δηλαδή):

  • Μέχρι το τέλος του 2021, η παγκόσμια βιομηχανία μάρκετινγκ περιεχομένου αναμένεται να φτάσει τα 412 δισεκατομμύρια παγκοσμίως.
  • Οι καταναλωτές που διαβάζουν ένα κομμάτι περιεχομένου ενός brand έχουν 131% περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν από το εν λόγω brand σε σχέση με τους καταναλωτές που δεν διαβάζουν κανένα περιεχόμενο.
  • Το 49% των αγοραστών Β2Β δήλωσε ότι βασίζεται στο περιεχόμενο περισσότερο από ποτέ για να λάβει τις αγοραστικές του αποφάσεις.
4 παραδείγματα περιεχομένου που Σας Παρέχουν Αξία για μεγάλες αποδόσεις

Όταν πρόκειται για το μάρκετινγκ περιεχομένου, το να βλέπεις είναι σαν να πιστεύεις -αυτόματα-.

Δείτε αυτά τα πέντε παραδείγματα περιεχομένου που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να παρέχετε ποιότητα στους πελάτες σας και να σας βοηθήσουν να ανεβείτε υψηλότερα στην κατάταξη αναζήτησης.

1. Δημοσιεύσεις στο ιστολόγιο και άρθρα

Όταν σκεφτόμαστε το περιεχόμενο, συνήθως σκεφτόμαστε πρώτα τις αναρτήσεις σε ιστολόγια. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι από τις πιο συνηθισμένες πρακτικές για την παροχή χρήσιμου περιεχομένου. Τα ιστολόγια είναι καταπληκτικά επειδή παρέχουν τόνους τρόπων για την ενίσχυση του SEO. Διατηρούν τον ιστότοπό σας επίκαιρο και παρέχουν ευκαιρίες για τη συμμετοχή του κοινού. Μπορείτε να συνδεθείτε με άλλους έγκυρους ιστότοπους, γεγονός που συμβάλλει στην ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών και διευρύνει την εμβέλειά σας. Αλλά μπορείτε επίσης να προσθέσετε συνδέσμους που επιστρέφουν σε δικές σας σελίδες, γεγονός που κρατά τους ανθρώπους στον ιστότοπό σας περισσότερο.

Το πιο σημαντικό είναι ότι ένα ιστολόγιο μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια βαθύτερη σύνδεση με το κοινό σας. Όλα αυτά σας βοηθούν να δημιουργήσετε περισσότερους πελάτες και να προσθέσετε στην αύξηση των πωλήσεων.

2. Γραφική αναπαράσταση δεδομένων 

Οι γραφικές αναπαραστάσεις είναι ένας δημιουργικός τρόπος για να παραδώσετε πολύπλοκες πληροφορίες σε μορφή που είναι εύκολα κατανοητή.

Μέσω διαγραμμάτων, εικόνων, γραφημάτων και εικονογραφήσεων, οι αναπαραστάσεις σπάνε τη μονοτονία του κειμένου παρέχοντας ένα διασκεδαστικό, πολύχρωμο οπτικό υλικό για να αφομοιώσουν (και να μοιραστούν) οι αναγνώστες πολύτιμο περιεχόμενο.

Είναι εντυπωσιακές, απλές στην παρακολούθηση και παρουσιάζουν κάποιες πραγματικά πολύτιμες πληροφορίες με τρόπο που είναι εύκολο να κατανοήσουν οι άνθρωποι.

Όποιος βλέπει αυτού του είδους την εικόνα μπορεί να μάθει, με μια ματιά, τις σημαντικές πτυχές του θέματος που συζητείται.

3. Podcasts

Δεν έχουν όλοι τον χρόνο (ή την επιθυμία) να διεξάγουν τη σε βάθος έρευνα που απαιτείται για άρθρα σε ιστολόγια και μελέτες περιπτώσεων. Τα podcasts είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση. Με 16 εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως που αυτοπροσδιορίζονται ως “φανατικοί οπαδοί podcast”, τα podcasts είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προσεγγίσετε ένα μεγάλο κοινό-στόχο. Επιτρέπουν στις εταιρείες να χρησιμοποιούν τεχνικές αφήγησης για να προσελκύσουν το κοινό και να μοιραστούν χρήσιμες πληροφορίες.

Τα podcast είναι επίσης ένας τρόπος να προσθέσετε ένα ακόμη στοιχείο που θα αναβαθμίσει την προσωπικότητα της εκστρατείας μάρκετινγκ σας, φέρνοντας τη σε πιο προσωπικό επίπεδο. Οι ακροατές σας γνωρίζουν ως τη φωνή του brand σας, γεγονός που βοηθά στη δημιουργία πιο ουσιαστικών σχέσεων με τους οπαδούς σας.

Μπορείτε επίσης να φέρνετε προσκεκλημένους ομιλητές που προσθέτουν ένα άλλο επίπεδο κύρους, ενώ σας βοηθούν να διευρύνετε το ακροατήριό σας.

4. Βίντεο

Το μάρκετινγκ βίντεο αποτελεί μια αυξανόμενη τάση τα τελευταία χρόνια. Τώρα που τα brands φαίνεται να έχουν κατανοήσει καλύτερα πώς να το χρησιμοποιούν αποτελεσματικά, το 87% των εμπορικών σημάτων που το χρησιμοποιούν λένε ότι βλέπουν αύξηση της απόδοσης επένδυσης. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το γιατί.

Τα βίντεο είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος κατανάλωσης πληροφοριών. Είναι βολικά, δεν απαιτούν μεγάλη επένδυση του χρόνου των θεατών και είναι εύκολο να τα μοιραστούν με το κοινό.

Ξεκινήστε να αναπτύσσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου σας σήμερα

Η επιτυχία της εκστρατείας διαδικτυακού μάρκετινγκ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητά σας να αναπτύσσετε ποιοτικό περιεχόμενο.

Με τόσα πολλά μέσα και πλατφόρμες για να διαλέξετε, μπορείτε σίγουρα να δημιουργήσετε μια στρατηγική περιεχομένου που θα καλύψει αποτελεσματικότερα τις ανάγκες του κοινού-στόχου σας. Θέστε ορισμένους στόχους, αποφασίστε πού θα φιλοξενήσετε το περιεχόμενό σας (ιστότοπος, YouTube, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και αρχίστε να σχεδιάζετε το πλάνο σας.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top