Τι είναι πιο σημαντικό για την δική σας επιχείρηση: Η παραγωγικότητα ή η αποδοτικότητα;

Πολλοί επιχειρηματίες, θυσιάζουν στο βωμό της ποσότητας, ενέργειες που σχετίζονται με την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα.

Αυτό μπορεί για κάποιους να φαίνεται ακίνδυνο, όμως οι δύο αυτές έννοιες είναι σημαντικές και εντελώς διαφορετικές. Και, αν δεν το γνωρίζετε αυτό, τότε μπορεί να εστιάζετε σε λάθος μετρήσεις για εσάς, την ομάδα σας και την επιχείρηση.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ παραγωγικότητας και αποδοτικότητας;

Αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δύο, είναι ότι η παραγωγικότητα επικεντρώνεται στην ποσότητα της εργασίας που παράγεται από ένα άτομο, ομάδα ή επιχείρηση. Η αποδοτικότητα, από την άλλη πλευρά, αφορά περισσότερο την ποιότητα της εργασίας.

Παράδειγμα: Περάσατε όλη την ημέρα γράφοντας άρθρα για το ιστολόγιό σας. Συνολικά, καταφέρατε να δημιουργήσετε έξι εντυπωσιακά άρθρα. Στα χαρτιά, φαίνεται ότι είχατε μια καλή παραγωγική μέρα. Αλλά τι γίνεται αν τα μισά από αυτά απορριφθούν επειδή δεν πληρούν τα πρότυπα της επωνυμίας σας; Δεν θα ήταν καλύτερα να ξοδεύατε χρόνο και ενέργεια σε τρία εξαιρετικά άρθρα αντί για έξι μέτριας ποιότητας;

Υπάρχει άλλη διαφορά μεταξύ των δύο εννοιών; Μα φυσικά. Η παραγωγικότητα είναι απόδοση -σε ποσότητα-, ενώ η αποδοτικότητα είναι το πόσο καλά αποδίδεις. Επίσης, η αποδοτικότητα λαμβάνει υπόψη το βασικό κόστος, όπως οι πρώτες ύλες. Αυτό δεν περνάει καν από το ραντάρ της παραγωγικότητας.

Και, τέλος, η παραγωγικότητα είναι ένα ακατέργαστο μέτρο. Από την άλλη πλευρά, η απόδοση είναι πιο εκλεπτυσμένη.

Συνοψίζοντας, το ένα αφορά την σκληρή δουλειά, ενώ το άλλο αφορά την εξυπνότερη.

Πρέπει να εστιάσετε περισσότερο στην παραγωγικότητα ή την αποδοτικότητα;

Εξαρτάται από το ποιον ρωτάς. «Ας υποθέσουμε ότι παράγετε διατηρώντας ένα υψηλό ποσοστό παραγωγής», σημειώνει ο Nidhi στο Thrive Global. “Αλλά η δουλειά σας είναι γεμάτη με πάρα πολλά λάθη και χρειάζεστε επιπλέον χρόνο για να τα διορθώσετε”. Παρόλο που η παραγωγικότητα είναι υψηλότερη εδώ, δεν έχει καμία σημασία, καθώς δεν ήσασταν αρκετά αποτελεσματικοί για να πετύχετε τον στόχο σας”, λέει ο Nidhi. “Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, στις περισσότερες περιπτώσεις, η αποτελεσματικότητα έχει μεγαλύτερη σημασία από την παραγωγικότητα.”

Η αποτελεσματικότητα δεν είναι μόνο ο τρόπος με τον οποίο εκτελείτε μια εργασία – αλλά και το πώς επηρεάζει την αποδοτικότητά σας. Για παράδειγμα, μπορεί πραγματικά να πετύχετε περισσότερα κάνοντας συχνά διαλείμματα για ανανέωση, δουλεύοντας με περισσότερη ηρεμία και σε πιο χαλαρό ρυθμό.

Ο Micheal Mankins, ωστόσο, υποστηρίζει σε ένα άρθρο HBR ότι οι ηγέτες πρέπει να απομακρυνθούν από τη νοοτροπία αποδοτικότητας και να αγκαλιάσουν την παραγωγικότητα:

“Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, τα ανώτερα στελέχη ενθαρρύνονται να εφαρμόσουν μια νοοτροπία αποδοτικότητας στην επιχείρησή τους”, εξηγεί ο Mankins. «Το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον απαιτεί διαφορετική κοσμοθεωρία. Το να συνεχίζεις να κερδίζεις μεγαλύτερα κέρδη μέσω της αποτελεσματικότητας έχει γίνει το διαχειριστικό ισοδύναμο της προσπάθειας να βγάλεις νερό από μια πέτρα ».

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι επιχειρήσεις που δίνουν έμφαση στην παραγωγικότητα, είναι 40% πιο παραγωγικοί από άλλους. Προφανώς, αυτό είναι εξαιρετικό για πωλήσεις, περιθώρια κέρδους και ανάπτυξη.

Ενώ και οι δύο συγγραφείς έχουν έγκυρα σημεία, η πραγματικότητα είναι ότι και οι δύο στρατηγικές είναι αρκετά σημαντικές ώστε να αξίζουν την προσοχή σας. Και, είτε το πιστεύετε είτε όχι, μπορείτε να διαπρέψετε, επιτυγχάνοντας μια ισορροπία.

Πώς να τα βελτιώσετε και τα δύο:

Πριν προχωρήσουμε περαιτέρω, νομίζω ότι πρέπει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να εντοπίσουμε τι επιπτώσεις έχει το καθένα. Γνωρίζοντας τις επιπτώσεις, θα είστε σε θέση να ενισχύσετε τόσο τα παιχνίδια παραγωγικότητας όσο και αποδοτικότητας.

Παράγοντες που επηρεάζουν την παραγωγικότητα
  • Διαχείριση: Όπως αποδεικνύεται από ένα άρθρο του Business Insider, οι μελέτες δείχνουν ότι “το πόσο παραγωγικοί είστε, είναι άμεσο αποτέλεσμα της εκπαίδευσης, της ανάπτυξης και της ενθάρρυνσης που λαμβάνετε από τον διευθυντή σας – και πόσο παραγωγικός είναι ο διευθυντής σας ως εργαζόμενος”.
  • Χώρος εργασίας: Μια μελέτη του 2011, διαπίστωσε ότι η βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος ενός γραφείου μπορεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα έως και 22 τοις εκατό. Μπορείτε να το κάνετε αυτό επενδύοντας σε εργονομικά έπιπλα, αποσυμπιέζοντας τον χώρο εργασίας σας και λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως ο θόρυβος, ο φωτισμός και η θερμοκρασία.
  • Διαλείμματα και χρόνος διακοπής: Μπορεί να έχετε ένα εκατομμύριο πράγματα να κάνετε. Αλλά, δεν είναι εφικτό να εργάζεστε 24 ώρες το 24ωρο. Χρειάζεστε χρόνο για ανανέωση και επαναφόρτιση.
  • Υγεία και ευεξία: Η παραμέληση της σωματικής και ψυχικής σας υγείας δεν θα επηρεάσει μόνο την παραγωγικότητά σας, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε σοβαρές ιατρικές καταστάσεις. Κοιμηθείτε αρκετά, ασχοληθείτε με σωματική δραστηριότητα, τρώτε υγιεινά και βρείτε τρόπους για να ανακουφιστείτε από το άγχος και το στρες.
  • Ικανότητα εργασίας: Υπάρχουν τόσα πολλά που μπορείτε να κάνετε σε μια μέρα. Εάν έχετε ήδη έχετε ένα υπερφορτωμένο πρόγραμμα, μην επιβαρυνθείτε με περαιτέρω ευθύνες.
  • Συναντήσεις: Οι συνεδριάσεις, όταν δεν είναι απαραίτητες, μπορούν να χαλάσουν σοβαρά τον χρόνο σας. Εάν δεν εξυπηρετούν κάποιο σκοπό, απορρίψτε την πρόσκληση ή βρείτε εναλλακτικές λύσεις, όπως ένα γρήγορο τηλεφώνημα.
  • Εργαλεία και πόροι: Βεβαιωθείτε ότι έχετε τη σωστή τεχνολογία και υλικά για τη σωστή δουλειά.
  • Αναβλητικότητα: Ακόμα κι αν έχετε αντιμετωπίσει τους παραπάνω παράγοντες, η αναβλητικότητα μπορεί να παραμείνει πρόβλημα. Ένας τρόπος αντιμετώπισης είναι η δημιουργία προθεσμιών με περισσότερο κίνητρο.
Παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα
  • Ώρες εργασίας: Μια τυπική μελέτη, διαπίστωσε ότι η παραγωγικότητα μειώνεται μετά από 50 ώρες εργασίας την εβδομάδα. Και, αν εργάζεσαι μέχρι 70 δεν έχει νόημα. Αντίθετα, κάντε λιγότερα εστιάζοντας μόνο στις προτεραιότητές σας.
  • Αποζημίωση και ανταμοιβές: Ένας αξιοπρεπής μισθός και κίνητρα μπορούν να ενθαρρύνουν την αποτελεσματικότητα. Κυρίως αυτό συμβαίνει επειδή αναγνωρίζει τα επιτεύγματά σας και σας ενθαρρύνει να επαναλάβετε τη συμπεριφορά.
  • Ικανότητα: Δεν μπορείτε να είστε αποτελεσματικοί εάν δεν είστε το κατάλληλο άτομο για τη δουλειά. Το πρώτο βήμα είναι να παραδεχτείτε το ότι δεν είστε το κατάλληλο άτομο. Το δεύτερο βήμα, είναι να αναθέσετε την δουλειά σε ένα τρίτο άτομο ή σε έναν εξωτερικό παράγοντα.
  • Πολλαπλές εργασίες: Θεωρητικά, αυτό ακούγεται σαν καλή ιδέα. Ωστόσο, ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι ικανός για πολλαπλές εργασίες. Στην πραγματικότητα, μπορεί να μειώσει την αποδοτικότητα έως και 40 τοις εκατό. Κάνε μόνο ένα πράγμα τη φορά.
  • Τεχνολογία και δεδομένα: Σκεφτείτε πώς οι μηχανές αντικατέστησαν τις κουραστικές εργασίες. Ή πώς η μηχανική μάθηση και τα προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία μπορούν να κάνουν έξυπνες προτάσεις σχετικά με τις ανεπάρκειες σε ένα project. Όλα αυτά μπορούν να βοηθήσουν στην απόδοση υψηλότερης παραγωγής.
  • Εργασιακό περιβάλλον: Θα μπορούσε να είναι υπαίτια η φυσική διάταξη του χώρου που εργάζεστε, όπου χάνετε χρόνο κάνοντας συνεχώς ένα βήμα προς τα πίσω. ‘Η ένα τοξικό περιβάλλον όπου η συνεργασία και η επικοινωνία δεν υιοθετούνται.
  • Στόχοι & επιτεύγματα: Ας πούμε ότι είστε στη δουλειά από τις 8 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα. Σίγουρα, τα καταφέρνετε, σωστά; Όχι αν δεν ξέρετε πώς περνάτε το χρόνο σας. Το προηγούμενο βράδυ, προγραμματίστε πώς θα αξιοποιήσετε στο έπακρο το αύριο θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους.
  • Χαρτογραφήστε τις διαδικασίες: Αυτό σημαίνει απλώς να δείτε ό, τι είναι απαραίτητο, ώστε να μπορείτε να αφαιρέσετε ό, τι δεν είναι.
Επιτυγχάνοντας τη σωστή ισορροπία για την επίτευξη ουσιαστικής παραγωγικότητας

Η εξισορρόπηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας είναι να δουλεύεις πιο έξυπνα και όχι πιο σκληρά. Πώς μπορείτε να το κάνετε αυτό σε καθημερινή βάση; Λοιπόν, ο John Rampton ανώτερος συνεργάτης και συγγραφέας της Forbes, προτείνει τα παρακάτω:

  • Συγκεντρωθείτε στην εκτέλεση των υποχρεώσεων που έχετε προγραμματίσει: Σημειώστε τις τρεις έως πέντε πιο σημαντικές, επείγουσες και απαιτητικές εργασίες σας. Μόλις ολοκληρώσετε μια εργασία, μεταβείτε στην επόμενη. Το πιο σημαντικό, προσθέστε τις στο ημερολόγιό σας, ώστε τίποτα άλλο να μην μπορέσει να σας αποσυντονίσει αυτό το χρονικό διάστημα.
  • Αποφύγετε περισπασμούς και πολλαπλές εργασίες: Για παράδειγμα, απενεργοποιήστε τις ειδοποιήσεις του κινητού σας όταν εκτελείτε μία σημαντική εργασία ή όταν βρίσκεστε σε μια συνάντηση, έτσι ώστε να μην μοιράζετε την προσοχή σας.
  • Αυτοματοποίηση και ανάθεση: Για οτιδήποτε είναι κουραστικό, δεν αποτελεί προτεραιότητα ή μπορεί να ολοκληρωθεί από έναν ειδικό, πρέπει να αυτοματοποιηθεί ή να ανατεθεί.
  • Μην αγνοείτε τους φυσικούς ρυθμούς σας: Προγραμματίστε τις υποχρεώσεις σας με βάσει τις δικές σας δυνάμεις και το αποκορύφωμά τους. Μην πολεμάτε και πιέζετε τον εαυτό σας. Για παράδειγμα, μην εργάζεστε κατά τη διάρκεια της ύφεσης μετά το γεύμα.
  • Ξεχάστε την τελειότητα: Δεν υπάρχει και μπορεί να οδηγήσει σε αναβολή. Απλά ξεκινήστε και μάθετε καθώς προχωράτε.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top