Τι είναι η εμπειρία σελίδας Google και γιατί έχει σημασία;

Έχετε ακουστά το Google Page Experience; Αν δεν το έχετε ακούσει και δίνετε προτεραιότητα μόνο στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) ως στρατηγική υποστήριξης της επιχείρησής σας, είστε πίσω από την εποχή.

Η Εμπειρία Σελίδας της Google περιγράφεται ως: “ένα σύνολο σημάτων που μετρούν τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αντιλαμβάνονται την εμπειρία της αλληλεπίδρασης με μια ιστοσελίδα πέρα από την καθαρή πληροφοριακή της αξία”.

Αλλά τι ακριβώς σημαίνει αυτό για εσάς και τον ιστότοπό σας; Και πώς πρέπει να προετοιμαστείτε;

Εμπειρία σελίδας της Google: Εισαγωγή

Το Εμπειρία Σελίδας είναι η τελευταία προσπάθεια της Google να βελτιώσει τα αποτελέσματα αναζήτησης για τους χρήστες. Βασικά, η Google θέλει να επιβραβεύσει τους ιστότοπους που προσφέρουν υψηλής ποιότητας εμπειρία χρήστη, ενώ υποβαθμίζει τους ιστότοπους που προσφέρουν κακό σχεδιασμό UX.

Φυσικά, η Google ενδιαφερόταν πάντα να δίνει προτεραιότητα στις καλύτερες ιστοσελίδες, κατατάσσοντάς τες στην κορυφή των σελίδων αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERPs). Αλλά αυτή η νέα ενημέρωση πρόκειται να λάβει υπόψη της περισσότερο από ποτέ το σχεδιασμό UX και τη συνολική εμπειρία του χρήστη.

Η Google ανακοίνωσε αυτή την ενημέρωση πριν από παραπάνω από ένα χρόνο, αλλά μόλις τώρα πρόκειται να τεθεί σε ισχύ, ώστε να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να προετοιμαστούν. Η Google δήλωσε: “Αναγνωρίζουμε ότι πολλοί ιδιοκτήτες ιστότοπων δικαίως δίνουν έμφαση στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων του Covid-19. […] Παρέχουμε τώρα τα εργαλεία για να ξεκινήσετε (και επειδή οι ιδιοκτήτες ιστότοπων έχουν ζητήσει συστηματικά να ενημερώνονται για τις αλλαγές στην κατάταξη όσο το δυνατόν νωρίτερα), αλλά δεν υπάρχει άμεση ανάγκη να αναλάβετε δράση“.

Είδαμε τις πρώτες ανακατατάξεις στην κατάταξη από την εμπειρία σελίδας να ξεκινούν περίπου τον Αύγουστο του 2021. Ωστόσο, επειδή μπορεί να χρειαστούν έως και 28 ημέρες για να ενημερωθεί ο δείκτης με τις τελευταίες αλλαγές σας, είναι σημαντικό να αρχίσετε να κάνετε αλλαγές το συντομότερο δυνατό, αν θέλετε να επωφεληθείτε από τα νέα πρότυπα.

Βασικά ζωτικά σημεία του διαδικτύου

Υπάρχουν πολλά σημαντικά στοιχεία της εμπειρίας του χρήστη σύμφωνα με τα τελευταία κριτήρια της Google, αλλά τρία από τα πιο σημαντικά είναι αυτά τα βασικά ζωτικά σημεία του ιστού:

LCP. Το LCP αναφέρεται στο πόσος χρόνος περνάει μέχρι μια ιστοσελίδα να είναι σε θέση να φορτώσει ουσιαστικό περιεχόμενο. Είστε σε κακή κατάσταση αν η ιστοσελίδα σας χρειάζεται πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα για να φορτώσει. Ένα καλό LCP θα είναι λιγότερο από δυόμισι δευτερόλεπτα.

Πρώτη οθόνη εισόδου (FID). Η FID αναφέρεται στο χρόνο που χρειάζεται ένας δικτυακός τόπος για να ανταποκριθεί στην είσοδο ενός χρήστη. Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης κάνει κλικ σε ένα διαδραστικό στοιχείο, πόσος χρόνος χρειάζεται για να καταγραφεί αυτό το κλικ και να ανταποκριθεί; Η επίτευξη χρόνου απόκρισης μικρότερου ή ίσου των 100 milliseconds είναι ιδανική, ενώ χρόνος μεγαλύτερος των 300 milliseconds αποτελεί σημαντικό πρόβλημα.

Αθροιστική μετατόπιση διάταξης (CLS). Πόσο μετατοπίζεται το περιεχόμενο του ιστού σας όταν ένας χρήστης αλληλεπιδρά με τη σελίδα σας; Όσο λιγότερες διαταραχές, τόσο το καλύτερο. Οι μετρήσεις εδώ μετρούν τόσο το πόσο μετατοπίζεται το περιεχόμενο όσο και το πόσο έχει μετατοπιστεί- θα επιδιώξετε CLS 0,1 ή λιγότερο για να συμμορφωθείτε με τα τελευταία πρότυπα της Google.

Μπορείτε να μετρήσετε αυτά τα βασικά ζωτικά σημεία του ιστού με την αναφορά Core Web Vitals Report στην Google Search Console.

Άλλα σήματα που πρέπει να λάβετε υπόψη

Υπάρχουν και άλλα σήματα που πρέπει να λάβετε υπόψη. Πολλά από αυτά υπήρχαν πριν από την ανάπτυξη της εμπειρίας σελίδας, αλλά είναι πιο σημαντικό από ποτέ να τα αντιμετωπίσετε:

  1. Φιλικότητα προς τα κινητά. Η βελτιστοποίηση για κινητά είναι σημαντική για όσο καιρό περίπου είναι δημοφιλείς οι κινητές συσκευές.
  2. HTTPS. Η ασφαλής περιήγηση είναι μία από τις υψηλότερες προτεραιότητες της Google – γι’ αυτό και το πιστοποιητικό SSL έχει σημασία.
  3. Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων. Είναι δική σας ευθύνη η μείωση της απάτης και η προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών.
  4. Παρεμβατικά interstitials. Τα ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα ή οι ανακατευθύνσεις παραβιάζουν τις αρχές σχεδιασμού UX.
Πώς να βελτιώσετε τον ιστότοπό σας

Αν θέλετε ο ιστότοπός σας να ανταμειφθεί, αντί να τιμωρηθεί, με την ανάπτυξη της Εμπειρίας Σελίδας, αυτά είναι μερικά από τα βήματα που μπορείτε να κάνετε:

  • Χρησιμοποιήστε έναν ευέλικτο σχεδιασμό. Αν δεν χρησιμοποιείτε ήδη έναν ανταποκρινόμενο σχεδιασμό, τώρα είναι η ώρα να αναβαθμίσετε.
  • Αναβαθμίστε σε HTTPS. Η απόκτηση ενός πιστοποιητικού SSL μέσω του καταχωρητή του domain σας είναι εύκολη (και σχετικά φθηνή).
  • Αυξήστε την ασφάλεια του ιστότοπού σας. Εργαστείτε για την επίτευξη καλύτερων προτύπων για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, τη μείωση της απάτης και τη συνολική ασφάλεια.
  • Αφαιρέστε τα αναδυόμενα παράθυρα. Απαλλαγείτε από οτιδήποτε θα μπορούσε να εκληφθεί ως παρεμβατικό interstitial, όπως ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα ή ανακατευθύνσεις.
  • Καθαρίστε τον κώδικα του backend σας. Υπάρχουν αρκετές βελτιώσεις στον κώδικα του backend σας που μπορούν να βελτιώσουν την ταχύτητα φόρτωσης και τη συνολική εμπειρία του χρήστη. Για παράδειγμα, μπορείτε να απαλλαγείτε από αχρησιμοποίητες JavaScript, να βασιστείτε σε σύγχρονες μορφές αρχείων και να ελαχιστοποιήσετε τις μεγάλες βιβλιοθήκες JF με τοπικές βιβλιοθήκες CSS και JS.
  • Χρησιμοποιήστε ένα καλό πρόσθετο προσωρινής αποθήκευσης. Το σωστό πρόσθετο προσωρινής αποθήκευσης μπορεί να αποθηκεύσει τις πληροφορίες του ιστότοπού σας, ώστε να φορτώνει πολύ πιο γρήγορα για τους επαναλαμβανόμενους επισκέπτες.

Το Google Page Experience θα είναι εδώ για πολύ καιρό – και πιθανότατα θα εξελιχθεί σημαντικά στην πορεία. Προς το παρόν, η ύψιστη προτεραιότητά σας θα πρέπει να είναι η βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για αυτή την αρχική ανάπτυξη.

top