Συγγραφή περιεχομένου SEO vs. Κειμενογράφηση SEO (Copywriting): Ποια η διαφορά;

Ο ιστότοπός σας είναι έτοιμος για το επόμενο επίπεδο και ήρθε η ώρα να προσλάβετε έναν ειδικό στην παραγωγή κειμένου για SEO για να δώσετε μεγάλη ώθηση στο περιεχόμενό σας και να αρχίσετε να κατατάσσεστε υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης.

Αλλά πρέπει να προσλάβετε έναν συγγραφέα περιεχομένου ή έναν κειμενογράφο;

Υπάρχει καν διαφορά; Και οι δύο γράφουν για σκοπούς SEO, οπότε έχει πραγματικά σημασία;

Ναι, έχει.

Τόσο η συγγραφή περιεχομένου SEO όσο και η κειμενογράφηση έχουν να κάνουν με τις λέξεις στη σελίδα, αλλά η καθεμία εξυπηρετεί τον δικό της ξεχωριστό σκοπό.

Και αυτή η διάκριση σας βοηθά να καθορίσετε ποια μέθοδο πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να επιτύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα για την δική σας επιχείρηση.

Η σύγχυση των δύο – ή ο αναποτελεσματικός συνδυασμός τους – πιθανότατα θα οδηγήσει σε υποδεέστερα αποτελέσματα. Αξίζει να εξετάσετε τη διαφορά, προκειμένου να επιλέξετε τη σωστή μέθοδο για το έργο σας.

Τι είναι το περιεχόμενο SEO;

Ας ξεκινήσουμε αναλύοντας το θέμα ακόμη περισσότερο – τι είναι το SEO;

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι η πρακτική της βελτίωσης ενός ιστότοπου προκειμένου να βελτιωθεί η ορατότητά του όταν οι άνθρωποι αναζητούν θέματα, υπηρεσίες και προϊόντα σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google ή η Bing.

Ο πρωταρχικός στόχος για το SEO είναι η βελτίωση της συνολικής εμπειρίας ενός χρήστη, καθώς αυτό είναι κατά κύριο λόγο αυτό που αναζητούν τα bots των μηχανών αναζήτησης όταν σαρώνουν και κατατάσσουν τις πιο σχετικές ιστοσελίδες.

Σε αυτό το σημείο το περιεχόμενο SEO διαδραματίζει βασικό ρόλο. Οι μηχανές αναζήτησης αναζητούν χρήσιμες πληροφορίες που ενημερώνουν, διασκεδάζουν, εκπαιδεύουν ή/και λύνουν ένα πρόβλημα για τους χρήστες.

Ο πρωταρχικός στόχος της συγγραφής περιεχομένου SEO είναι η δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, εστιασμένου σε λέξεις-κλειδιά, το οποίο κατατάσσεται καλά στις μηχανές αναζήτησης για να δημιουργήσει οργανική επισκεψιμότητα σε έναν ιστότοπο.

Τι είναι η Κειμενογράφηση SEO (Copywriting);

Αντίθετα, ο πρωταρχικός στόχος της κειμενογράφησης SEO είναι η μετατροπή της επισκεψιμότητας σε δυνητικούς πελάτες και πωλήσεις.

Είναι τόσο η συγγραφή περιεχομένου όσο και η κειμενογράφηση ικανές να κάνουν και τα δύο;

Απολύτως.

Αλλά η διαφορά έγκειται πραγματικά στο τι προσπαθείτε να κάνετε και ποια μέθοδος το κάνει καλύτερα.

Η “κειμενογράφηση SEO” είναι κάπως λανθασμένη ονομασία. Η πεποίθησή μου είναι ότι ο όρος είναι αποτέλεσμα του ότι πολλοί ειδικοί του SEO συγχέουν τα δύο είδη γραφής.

Ορισμένοι επαγγελματίες του SEO ισχυρίζονται ότι οι δύο τύποι γραφής είναι ένας και ο αυτός. Άλλοι λένε ότι είναι διαφορετικοί. Άλλοι λένε ότι υπάρχει σημείο αλληλεπικάλυψης.

Γενικώς, δεν έχουν καταλήξει ομόφωνα σχετικά με το τι είναι η “κειμενογράφηση SEO” ή αν υπάρχει καν.

Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο όρος υπάρχει και ότι οι χρήστες τον αναζητούν ενεργά στο διαδίκτυο.

Μέρος της σύγχυσης είναι αποτέλεσμα του ότι η πρόθεση αναζήτησης είναι λίγο συγκεχυμένη. Οι περισσότεροι άνθρωποι που αναζητούν αυτή τη λέξη-κλειδί στην πραγματικότητα ψάχνουν για:

  • Υπηρεσίες περιεχομένου ιστότοπου.
  • Θέσεις στο ιστολόγιο.
  • Αντίγραφα διαφημίσεων.
  • Συγγραφέα κειμένων για σελίδες πωλήσεων.

Μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβετε πότε κάποιος ψάχνει πραγματικά για κειμενογράφηση SEO, μιας και πολλές διαφορετικές αναζητήσεις με διάφορα νοήματα καταλήγουν σε αυτήν.

Προσοχή: Κειμενογράφηση για SEO, αντίγραφο διαφημίσεων στο Facebook, αντίγραφο κοινωνικών μέσων, σελίδες πωλήσεων κ.λπ. …

Ενώ αυτά τα έργα περιλαμβάνουν περιεχόμενο, δεν περιλαμβάνουν απαραίτητα SEO. Αντίθετα, απαιτούν αντίγραφο πωλήσεων – κάτι που μπορεί να ανήκει ή να μην ανήκει στην αρμοδιότητα ενός ειδικού στην συγγραφή κειμένων SEO.

Παρόλο που ο όρος “κειμενογράφηση SEO” είναι ένας αναγνωρισμένος όρος, εξακολουθεί να είναι σημαντικό να γίνεται διάκριση μεταξύ της συγγραφής περιεχομένου SEO και της κειμενογράφησης.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μέθοδος που θα επιλέξετε θα πρέπει να ταιριάζει καλύτερα σε αυτό που προσπαθείτε να επιτύχετε με το περιεχόμενό σας.

Και μόλις το γνωρίζετε αυτό, μπορείτε να προσλάβετε τους κατάλληλους ειδικούς για την παραγωγή περιεχομένου που αναζητάτε και να κάνετε τη δουλειά σας.

Επιλογή Ειδικού για περιεχόμενο SEO

Ανάλογα με τις ανάγκες του έργου σας, θα θελήσετε να προσλάβετε έναν ειδικό ή μία ομάδα περιεχομένου SEO όταν ο στόχος σας είναι να προσελκύσετε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας μέσω περιεχομένου υψηλής ποιότητας, βελτιστοποιημένου με λέξεις-κλειδιά.

Ένας ειδικός περιεχομένου SEO κατανοεί τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης και γνωρίζει πώς να γράφει περιεχόμενο που είναι ενημερωτικό, συναρπαστικό και σχετικό.

Ωστόσο, δεν είναι πάντα αποτελεσματικοί όταν πρόκειται για τη συγγραφή περιεχομένου που αποσκοπεί στην προώθηση μετατροπών.

Το περιεχόμενο SEO εξυπηρετεί διάφορους σκοπούς, όπως:

  • Αύξηση της κατάταξης των λέξεων-κλειδιών.
  • Οδήγηση κλικ από τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs).
  • Προσέλκυση backlinks υψηλής αυθεντικότητας.
  • Κατεύθυνση των χρηστών σε άλλες εσωτερικές ιστοσελίδες.
  • Μετατροπή των επισκεπτών του ιστοτόπου σε αγοραστές, συνδρομητές και/ή δυνητικούς πελάτες.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να προσλάβετε έναν ειδικό η μία ομάδα περιεχομένου SEO για να γράψει το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας – κυρίως, ιστοσελίδες και αναρτήσεις σε ιστολόγια – εάν θέλετε να αυξήσετε την οργανική επισκεψιμότητα.

Το ποιοτικό περιεχόμενομπορεί να οδηγήσει σε κοινοποιήσεις, να κρατήσει τους χρήστες στον ιστότοπό σας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να βελτιώσει τις μετατροπές. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να εδραιώσετε το κύρος στη θέση σας και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας.

Οι ειδικοί περιεχομένου SEO συνήθως χειρίζονται περιεχόμενο όπως:

  • Δημοσιεύσεις ιστολογίου φιλικές προς το SEO.
  • Φιλικές προς το SEO σελίδες υπηρεσιών.
  • Τοπικό επιχειρηματικό περιεχόμενο SEO.
  • Σελίδες προορισμού PPC.
  • Περιεχόμενο δημιουργίας συνδέσμων.
  • Δημοσιεύσεις επισκεπτών για SEO.
  • Ηλεκτρονικά βιβλία.

Εάν το κύριο μέλημά σας δεν είναι η προσέλκυση περισσότερης επισκεψιμότητας αλλά η μετατροπή της πληρωμένης και της υπάρχουσας επισκεψιμότητας σε πωλήσεις και δυνητικούς πελάτες, τότε θα πρέπει να προσλάβετε έναν κειμενογράφο πωλήσεων.

Πότε να προσλάβετε έναν κειμενογράφο SEO

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι κειμενογράφων, όπως υπάρχουν και πολλοί διαφορετικοί τύποι έργων ανάλογα με την θέση που αναλαμβάνει ένας κειμενογράφος (copywriter).

Σκεφτείτε όλες τις διαφορετικές πλατφόρμες εκεί έξω που απαιτούν αντίγραφο: διαφημίσεις Google, σελίδες προορισμού ιστότοπου, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έντυπες διαφημίσεις, φυλλάδια, περιγραφές προϊόντων, διαφημίσεις στο Facebook, διαφημίσεις διαφημιστικών πινακίδων, σελίδες πωλήσεων, σελίδες συλλογής προϊόντων κι ούτω καθεξής…

Όταν ο πρωταρχικός σας στόχος είναι να μετατρέψετε την επισκεψιμότητα σε πωλήσεις και τους πελάτες σας σε δυνητικούς, πρέπει να προσλάβετε έναν έμπειρο κειμενογράφο. Η Αυτή η επισκεψιμότητα που θα αναπτυχθεί μπορεί να είναι οργανική, αλλά μπορεί επίσης να είναι μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από πληρωμένες διαφημίσεις κ.ο.κ.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να προσλάβετε έναν κειμενογράφο που ειδικεύεται στον ακριβή τύπο κειμένου που χρειάζεστε και γνωρίζει πώς να μετατρέψει τον συγκεκριμένο τύπο επισκεψιμότητας.

Για παράδειγμα, ένας κειμενογράφος διαφημίσεων στο Facebook μπορεί να μην είναι επαγγελματίας στη συγγραφή κειμένων έντυπης διαφήμισης.

Η διαδικασία έρευνας, στόχευσης, συγγραφής, μορφοποίησης και τελικής εκτέλεσης μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική για κάθε τύπο έργου αντιγραφής.

Οι τύποι έργων που συχνά χειρίζονται οι κειμενογράφοι περιλαμβάνουν:

  • Διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram.
  • Δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Έντυπο υλικό μάρκετινγκ.
  • Σενάρια για βίντεο
  • Σελίδες πωλήσεων.
  • Αγγελίες σε εφημερίδες.
  • Περιγραφές προϊόντων.
  • Σελίδες προορισμού εκτός SEO.
  • Επιχειρηματικά ονόματα και σλόγκαν.
  • Αντίγραφα ιστοτόπων (μηνύματα brand).
  • Whitepapers ή demo προϊόντων.
  • Αντίγραφο πλοήγησης στην ιστοσελίδα.

Ωστόσο, ορισμένα έργα μπορεί να είναι τόσο εξειδικευμένα που μπορεί να αποτελέσει πρόκληση η εύρεση ενός κειμενογράφου που να ταιριάζει στο σχέδιο. Σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να αναζητήσετε έναν γενικό κειμενογράφο και να ρωτήσετε αν έχει εμπειρία σε αυτόν τον τύπο έργου.

Να θυμάστε, η επιτυχία κάθε εκστρατείας μάρκετινγκ εξαρτάται από την ικανότητα ενός κειμενογράφου να γράφει μετατρεπτικά κείμενα πωλήσεων.

Η διαδικασία τους θα πρέπει να περιλαμβάνει τη διεξαγωγή έρευνας αγοράς, τη συγγραφή αντιγράφων που έχουν απήχηση στο συγκεκριμένο κοινό και τη συμπερίληψη προσκλήσεων προς δράση που δελεάζουν τους χρήστες να αγοράσουν.

Ποιες Δεξιότητες πρέπει να έχει ένας Συγγραφέας SEO

Μόλις προσδιορίσετε τις ανάγκες σας για συγγραφή SEO και αποφασίσετε να προχωρήσετε με έναν συγγραφέα περιεχομένου SEO ή έναν κειμενογράφο SEO, θα θέλετε να βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει τον σωστό συνεργάτη με τις σωστές δεξιότητες.

Εκτός από την επιλογή ενός συγγραφέα που ταιριάζει στην επωνυμία σας, θα πρέπει να αναζητάτε αυτές τις σημαντικές δεξιότητες:

1. Επικαιροποιημένες πρακτικές συγγραφής SEO

Οι βέλτιστες πρακτικές SEO εξελίσσονται συνεχώς με τους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης.

Όταν επενδύετε σε έναν συγγραφέα για να βοηθήσει το περιεχόμενό σας να γίνει φιλικό προς το SEO, είναι ζωτικής σημασίας ο συγγραφέας σας να είναι εξοικειωμένος με τις τελευταίες ενημερώσεις και να γνωρίζει τι αναζητούν οι μηχανές αναζήτησης.

2. Κατανόηση της συγγραφής κειμένων μετατροπής

Εάν η βελτίωση του ποσοστού μετατροπής είναι ο κορυφαίος σας στόχος, πρέπει να συνεργαστείτε με έναν συγγραφέα που γνωρίζει πώς να γράφει εξαιρετικά κείμενα που μπορούν να επιτύχουν αυτόν τον στόχο.

Μη φοβηθείτε να ρωτήσετε έναν συγγραφέα σχετικά με το μέσο ποσοστό μετατροπής και την προηγούμενη εμπειρία του για να βεβαιωθείτε ότι έχει αποδεδειγμένο ιστορικό.

3. Κατανοήση πρόθεσης αναζήτησης

Η πρόθεση αναζήτησης, γνωστή και ως πρόθεση χρήστη, είναι ο πρωταρχικός στόχος ενός χρήστη όταν αναζητά πληροφορίες μέσω μιας μηχανής αναζήτησης.

Για παράδειγμα, ας εξετάσουμε τη λέξη-κλειδί [τούρτες γενεθλίων].

Κάποιος που θέλει να μάθει πώς να φτιάχνει μια τούρτα γενεθλίων έχει πολύ διαφορετική πρόθεση αναζήτησης από κάποιον που αναζητά μια τοπική υπηρεσία διακόσμησης τούρτας ή κάποιον άλλο που θέλει να μάθει πότε και πώς ξεκίνησε η παράδοση της τούρτας γενεθλίων.

Ένας ισχυρός συγγραφέας SEO θα πρέπει να κατανοεί την πρόθεση αναζήτησης και να γράφει περιεχόμενο υψηλής ποιότητας για ένα συγκεκριμένο θέμα που αφορά τη λέξη-κλειδί και όχι μόνο τη λέξη-κλειδί.

4. Να είναι διεξοδικός ερευνητής

Μία έρευνα που διεξήχθη το 2021 δείχνει μια ανησυχητική τάση – η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τους θεσμούς βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο.

Τα brands δεν έχουν την πολυτέλεια να δημοσιεύουν λιγότερο αξιόπιστο περιεχόμενο και να κινδυνεύουν να χάσουν την εμπιστοσύνη του κοινού τους. Τόσο οι κειμενογράφοι όσο και οι συντάκτες περιεχομένου πρέπει να είναι σχολαστικοί ερευνητές εκτός από ικανοί συγγραφείς.

5. Κατανόηση των δημογραφικών στοιχείων του κοινού-στόχου

Ένας ισχυρός συγγραφέας είναι σε θέση να προσαρμόζεται σε διαφορετικά ακροατήρια.

Το περιεχόμενο για καταναλωτές 65+ έχει πολύ διαφορετικό τόνο και ύφος από το περιεχόμενο που προορίζεται για τη Gen Z και τους Millennials.

Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι ο συγγραφέας που επιλέγετε μπορεί να χειριστεί διαφορετικές εργασίες και γνωρίζει πώς να προσεγγίσει το κοινό σας.

Πώς να Αξιολογήσετε την απόδοση του Συγγραφέα SEO

Η επιτυχία της εκστρατείας μάρκετινγκ περιεχομένου ή κειμενογράφησης εξαρτάται από τους συγκεκριμένους στόχους και τους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI) που έχετε θέσει.

Ορισμένοι από τους πιο συνηθισμένους δείκτες KPI που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της επιτυχίας της καμπάνιας περιλαμβάνουν:

  • Αναγνωρισιμότητα brand.
  • Δημιουργία δυνητικών πελατών.
  • Συνδρομητές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Λέξεις-κλειδιά κατάταξης.
  • Μετατροπές εντός ιστότοπου.
  • Ποσοστά κλικ (CTR).
  • Διαδικτυακή επισκεψιμότητα μέσω οργανικής αναζήτησης.
  • Ποσοστά δέσμευσης, σχόλια και κοινοποιήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το καλό περιεχόμενο κρίνεται από την απόδοσή του και από αυτούς που το καταναλώνουν. Η ίδια ακριβώς καμπάνια που εκτελείται από δύο διαφορετικά brand μπορεί να είναι επιτυχής ή αποτυχημένη ανάλογα με τους στόχους του brand.

Εάν το περιεχόμενο κερδίζει τριπλάσια κοινοποίηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα θεωρηθεί επιτυχία για ένα brand του οποίου ο πρωταρχικός KPI ήταν η βελτίωση της παρουσίας του στο Facebook.

Αν όμως ο στόχος KPI ήταν η δημιουργία δυνητικών πελατών, η ίδια καμπάνια θα μπορούσε να θεωρηθεί αποτυχία.

Η επιλογή του σωστού συνεργάτη με βάση τις ανάγκες σας για τη συγγραφή περιεχομένου SEO ή τη κειμενογράφηση είναι ζωτικής σημασίας για την εκτέλεση μιας επιτυχημένης καμπάνιας.

Σχετικά άρθρα:

Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, Το μυστικό πέρασμα στις πωλήσεις

Γιατί η βελτιστοποίηση της ταχύτητας του ιστότοπου είναι απαραίτητη για το SEO στις μέρες μας;

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top