Πώς συμβάλλουν οι αξίες των καταναλωτών στις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ

Τα brands πρέπει να είναι σε θέση να εξετάζουν και να αντιλαμβάνονται πώς οι ανθρώπινες αξίες συμβάλλουν σε μια επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Ακολουθούν όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Ως ψηφιακοί έμποροι, σίγουρα ξοδεύετε πολύ χρόνο εστιάζοντας στις εμφανίσεις, τα κλικ και στις μετατροπές της κατάταξης. Πώς μεταβάλλονται οι αποδόσεις σήμερα;

Είναι σημαντικό να διαθέτετε την ψυχραιμία να κάνετε ένα βήμα πίσω και να αναγνωρίσετε ως εξωτερικός παρατηρητής, ότι παράγοντες όπως η εμπειρία του πελάτη και η δέσμευση του brand επηρεάζουν επίσης το ποσοστό μετατροπής εκτός των άλλων.

Όταν μία επιχείρηση δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο, έχει την ευθύνη όσον αφορά τις στρατηγικές μάρκετινγκ και τη διαφήμιση να λαμβάνει υπόψη περισσότερα από τις επιφανειακές λεπτομέρειες, καθώς το κοινό πλέον δίνει ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στη συμμετοχικότητα, την εμπιστοσύνη και τη σύνδεση με γνώμονα τις αξίες.

Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε τα τρία βασικά στοιχεία που αφορούν τις αξίες ως προς την εμπιστοσύνη και τα πρακτικά συμπεράσματα που θα σας βοηθήσουν να χτίσετε μια προσέγγιση με γνώμονα τις γενεαλογικές αξίες στην δική σας επιχείρηση.

Γιατί εμπιστοσύνη; Γιατί αξίες;

Με απλά λόγια, η ταύτιση των αξιών ενός brand με τις αξίες των καταναλωτών, δημιουργεί αίσθηση εμπιστοσύνης. Και καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο ενός brand, αυξάνεται και η έκφραση αγάπης και σεβασμού κάθε πελάτη για αυτήν την επιχείρηση.

Η αντανάκλαση της συμμετοχικότητας, της εμπιστοσύνης και της σύνδεσης με τις αξίες των καταναλωτών με γνήσιο και αυθεντικό τρόπο ανοίγει το δρόμο ώστε οι καταναλωτές να αντιλαμβάνονται ένα brand ως φτιαγμένο για “κάποιον σαν κι αυτούς”.

Υπάρχουν τρία βασικά στοιχεία που πρέπει να δώσετε βάση για τις αξίες που αφορούν την εμπιστοσύνη:

  • Οι αξίες των γενεών έχουν αρχίσει να καθοδηγούν τη δέσμευση των καταναλωτών, την αφοσίωση στα brands και τις προσδοκίες των καταναλωτών. Αυτές οι γενεαλογικές αξίες διαφέρουν μεταξύ της Γενιάς Z, των Millennials, της Γενιάς X και των Baby Boomers.
  • Μόνο το 1/3 των διαφημιστών πιστεύει ότι η ανάληψη κοινωνικής ή πολιτικής θέσης ενισχύει τη σχέση τους με τους πελάτες. Και λίγο περισσότεροι από τους μισούς πιστεύουν ότι είναι ένα ρίσκο. Οι υπόλοιποι δεν έχουν καν άποψη.
  • Το 80% των ανθρώπων πιστεύει ότι τα brands πρέπει να διαδραματίζουν έναν ενεργό ρόλο ως προς την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων.
Οι ανθρώπινες αξίες έχουν σημασία 

Η προσαρμογή του μηνύματος του brand σας ώστε να έχει απήχηση σε διαφορετικά κοινά είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Οι στάσεις και οι αξίες των γενεών διαφέρουν και αυτό είναι σημαντικό να το έχετε κατά νου ως brand που επιδιώκει να χτίσει σχέσεις με αυτά τα κοινά.

Αν πάρουμε τον πληθυσμό του διαδικτύου και προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε την κατανομή ανά γενιά, μπορούμε να δούμε ότι η πλειονότητα των χρηστών του διαδικτύου είναι οι Millennials, ακολουθούμενοι από τη γενιά X, στη συνέχεια από τη γενιά Z και στη συνέχεια από τους Baby Boomers.

Αν εξετάσουμε τον γενικό πληθυσμό των ΗΠΑ ανά γενιά, θα δούμε μια διακύμανση στους αριθμούς, καθώς κάθε γενιά περιλαμβάνει μεταξύ 19-22%, με το υπόλοιπο ποσοστό να είναι η Ήσυχη Γενιά (1928-1945) και η Μεγάλη Γενιά (πριν από το 1928).

Αυτό μας λέει αμέσως ότι η Gen X και οι Millennials υπερτερούν στη χρήση του διαδικτύου σε σχέση με τους Baby Boomers και τη Gen Z.

Η Gen Z και οι Millennials δίνουν προτεραιότητα στις αξίες της γνώσης και της περιέργειας, ενώ η Gen X, οι Boomers και οι Pre-Boomers δίνουν βάρος στην οικογένεια, την ειλικρίνεια, την αυθεντικότητα, τις σχέσεις και τη σκληρή εργασία.

Αν συνδυάσουμε τα παραπάνω με το 80% των συμμετεχόντων που επιθυμούν τα brands να είναι ενεργά στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων, βλέπουμε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να αποδεσμευτούν ή να αποσυνδεθούν από ένα brand προκειμένου να διαφυλάξουν την διατήρηση των αξιών τους.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να πάρουν θέση και να δείξουν τι πρεσβεύουν. Είναι πιο επικίνδυνο σήμερα να μην κάνεις τίποτα ή να παίζεις εκ του ασφαλούς, παρά να παρουσιάζεις αυθεντικά αυτό που αντιπροσωπεύει το brand σου στον κόσμο.

Μια μελέτη που διεξήχθη από την Salesforce διαπίστωσε ότι η γενιά Z αυξάνει την βαρύτητα που δίνει ως μέρος της κοινωνίας στις ανθρώπινες αξίες.

Αυτό αποδεικνύει ότι, καθώς οι νεότερες γενιές μας εισέρχονται στο εργατικό δυναμικό, θα ενισχύσουν την ήδη αυξανόμενη μετατόπιση της νοοτροπίας προς τις αξίες και την ανάγκη για ενσωμάτωση και λέξεις-κλειδιά βασισμένες σε αξίες να αποτελούν μέρος κάθε στρατηγικής διαδικτυακής διαφήμισης.

Τι έπεται;

Καθώς ο ανταγωνισμός στο μάρκετινγκ αυξάνεται στο διαδίκτυο, η ανάγκη να συνδεθείτε με το κοινό σας με αυθεντικούς τρόπους γίνεται όλο και πιο σημαντική.

Σύμφωνα με το eMarketer, “Μέχρι το 2023, η ψηφιακή τεχνολογία αναμένεται να περιλαμβάνει σχεδόν τα δύο τρίτα της διαφημιστικής δαπάνης. Έτσι, ενώ είναι ζωτικής σημασίας να έχετε κοινούς στόχους και αξίες με τους πελάτες σας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να το μεταφέρετε αυτό στα ψηφιακά σας κανάλια“.

Τα brands πρέπει να εξετάσουν πώς οι αξίες των γενεών συμβάλλουν σε έναν κύκλο έρευνας/πωλήσεων και πώς οι αξίες του brand/της επιχείρησής σας ευθυγραμμίζονται με αυτές των καταναλωτών.

Κανένα κοινό δεν θα ταυτιστεί 100% μαζί σας, οπότε είναι σημαντικό να σκεφτείτε πώς να αναπτύξετε μια στρατηγική μάρκετινγκ που να είναι αυθεντικά και συμπεριφορικά συμβατή με πολλά διαφορετικά κοινά.

Κάθε γενιά αναπτύσσεται ώστε να ξεπεράσει την προηγούμενη σε αγοραστική δύναμη και η τεχνολογία έχει συμβάλει στην ανάπτυξη αυτής της τάσης.

Η γενιά X θα είναι η τελευταία γενιά που θα ζήσει με οποιαδήποτε εμπειρία από πρώτο χέρι για το πώς ήταν ο κόσμος χωρίς το διαδίκτυο ή τα smartphones, και η γενιά Z είναι η πρώτη που δεν θα γνωρίσει ποτέ τον κόσμο χωρίς τη σύγχρονη εξάρτησή μας από το διαδίκτυο και τις κινητές συσκευές.

Ενώ είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τις αξίες των γενεών γενικά, η αυθεντικότητα παραμένει ο κοινός παρονομαστής για κάθε επιτυχημένο brand.

Εφαρμογή των αξιών των γενεών στη στρατηγική μάρκετινγκ

Ακολουθούν ορισμένες βασικές ενέργειες που θα σας βοηθήσουν να διασφαλίσετε μια αυθεντική και βασισμένη στις αξίες προσέγγιση της στρατηγικής μάρκετινγκ σας:

Αξιολογήστε το μήνυμα του brand σας.

Δημοσιοποιήστε το στον ιστότοπό σας. Θα πρέπει να επανεξετάσετε από μία εξωτερική γωνία, το μήνυμα που προβάλλει το εμπορικό σας σήμα και πώς οι αξίες αυτού συσχετίζονται με τις αξίες των καταναλωτών.

Συντονιστείτε και πλησιάστε με το μήνυμα σας το επιδιωκόμενο κοινό. 

Εάν καταπιαστείτε με την κατανόηση των αξιών του brand σας και του τρόπου με τον οποίο μεταφράζονται μέσα από το ταξίδι του καταναλωτή, φροντίστε να εξετάσετε τα μηνύματά σας στις διαφημίσεις αλλά και στην ιστοσελίδα σας. Αντιστοιχούν με τις αξίες του κοινού σας;

Μελετήστε δημογραφίες και εντοπίστε στοιχεία που αντιστοιχούν με το brand σας και την στρατηγική σας. 

Θα πρέπει να αναλύσετε κάθε ηλικία και φύλλο, ώστε να συγκεντρώσετε όσα χρειάζεστε πριν βελτιστοποιήσετε ανάλογα την στρατηγική σας.

Συνδυάστε τα δημογραφικά στοιχεία με αυθεντικό διαφημιστικό περιεχόμενο που μιλάει για τις προτεραιότητες κάθε γενιάς, χωρίς να χάσετε την αυθεντικότητα του brand σας.

Επανεξετάζετε τακτικά τις αναφορές ερωτημάτων αναζήτησης (SQR) για να εντοπίζετε ερωτήματα αναζήτησης με γνώμονα τις αξίες που έχουν μετατραπεί και αξίζει να προστεθούν ως νέες λέξεις-κλειδιά.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top