Πρώτη ευρετηρίαση για κινητά της Google: Όλα όσα γνωρίζουμε (Μέχρι στιγμής)

Έχετε ερωτήσεις σχετικά με την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά; Αυτό το άρθρο συγκεντρώνει όλα όσα γνωρίζουμε για την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά της Google.Τα τελευταία χρόνια, ήρθαν στο φως πολλές πληροφορίες σχετικά με την πρώτη ευρετηρίαση της Google για κινητά-τόσες πολλές που είναι δύσκολο να παραμείνει κανείς απόλυτα ενημερωμένος.

Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε για τις πρόσφατες ενημερώσεις και τι ζητά η Google όσον αφορά τη χρηστικότητα στις κινητές συσκευές, τι σημαίνει να προσφέρετε την ίδια εμπειρία σε κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές, πώς μπορείτε να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες της Google για τις βέλτιστες πρακτικές για πρώτη ευρετηρίαση για κινητά και πολλά άλλα.

Τα παρακάτω είναι μια συλλογή από πράγματα που γνωρίζουμε για την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά της Google.

Πρώτον και κύριον: Δεν υπάρχει ξεχωριστό ευρετήριο για κινητά

Η Google δήλωσε ότι δεν υπάρχει ξεχωριστό ευρετήριο για κινητά.
Αντ ‘αυτού, η πρώτη ευρετηρίαση για κινητά, σημαίνει ότι η Google χρησιμοποιεί κυρίως την έκδοση για κινητά της ιστοσελίδας για σκοπούς κατάταξης και ευρετηρίασης.
Το 2018, η Google εξήγησε ότι με την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά, ευρετηριάζεται το URL της έκδοσης του ιστότοπού σας που είναι φιλικό προς κινητά.
Εάν ο ιστότοπός σας διαθέτει ξεχωριστές διευθύνσεις URL για κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές, η Google εμφανίζει τη διεύθυνση URL για κινητά σε χρήστες κινητών και τη διεύθυνση URL της επιφάνειας εργασίας σε χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών.
Ανεξάρτητα, το ευρετηριασμένο περιεχόμενο θα είναι αυτό της έκδοσης για κινητά.

Διάθεση πρώτης ευρετηρίασης για κινητά

Στο τέλος του 2017, η Google ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει σιγά σιγά να δημιουργεί πρώτη ευρετηρίαση για κινητά. Μέχρι τον Μάρτιο του 2018, η Google δήλωσε ότι επέκτεινε τη διάθεση και έδωσε οδηγίες στους ιστότοπους να προετοιμαστούν.
Έχουν περάσει τρία χρόνια και δεν έχουν αλλάξει όλοι οι ιστότοποι στο ευρετήριο κινητών. Τον Ιούνιο του 2020, η Google δήλωσε ότι ενώ οι περισσότεροι ιστότοποι είχαν ρυθμιστεί σε ευρετηρίαση για κινητά, υπήρχαν ακόμα πολλοί που δεν ήταν.
Η Google ανακοίνωσε σε εκείνο το σημείο ότι αντί να αλλάξει τον Σεπτέμβριο του 2020, θα καθυστερήσει την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά έως τον Μάρτιο του 2021.

Η Google ανέφερε μια σειρά από ζητήματα που αντιμετώπισαν ιστότοποι ως αιτία για την καθυστέρηση της διάθεσης, συμπεριλαμβανομένων προβλημάτων με τις meta-ετικέτες ρομπότ, την αργή φόρτωση, τα αποκλεισμένα στοιχεία, το κύριο περιεχόμενο και τα πολυμέσα για κινητά.
Ωστόσο, ο John Mueller, Συνήγορος της Google Search , είπε αργότερα ότι η ομάδα ίσως χρειαστεί περισσότερο για την μεταφορά όλων των ιστοτόπων. Ενδεχομένως να μην έχει ολοκληρωθεί ως τον Μάρτιο του 2021.

Πρώτη ευρετηρίαση για κινητά: Εφαρμόστηκε σε νέους ιστότοπους από προεπιλογή

Εάν ο ιστότοπός σας δημοσιεύτηκε μετά την 1η Ιουλίου 2019, η πρώτη ευρετηρίαση για κινητά είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή.
Η Google έκανε αυτήν την ανακοίνωση τον Μάιο του 2019 και εξήγησε ότι η αλλαγή εφαρμόστηκε σε ιστότοπους που ήταν προηγουμένως άγνωστοι στην Αναζήτηση της Google.
Η ανακοίνωση αναλύθηκε λεπτομερώς για το γιατί η Google θα καθιστούσε την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά ως προεπιλογή για νέους ιστότοπους.
Σύμφωνα με την Google, αφού ανίχνευσαν τον ιστό με ένα smartphone Googlebot όλα αυτά τα χρόνια, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι νέοι ιστότοποι είναι έτοιμοι για αυτόν τον τύπο ανίχνευσης.

Η χρηστικότητα για κινητά δεν είναι το ίδιο με την ευρετηρίαση για κινητά

Τον Ιανουάριο του 2019, ο Mueller εξήγησε ότι εάν το περιεχόμενό σας δεν περάσει τη δοκιμή χρηστικότητας για κινητά, θα μπορούσε ακόμα να μετακινηθεί στην πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.
Ακόμα κι αν η αναφορά “χρηστικότητας για κινητά” του Search Console έδειξε ότι ο ιστότοπός σας είχε έγκυρες διευθύνσεις URL, δεν σημαίνει ότι αυτές οι σελίδες ήταν έτοιμες για πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.
Σύμφωνα με τον Mueller, η χρηστικότητα του κινητού είναι “εντελώς ξεχωριστή” από την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά. Κατά συνέπεια, οι σελίδες θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν για πρώτη ευρετηρίαση για κινητά, ακόμη και αν δεν θεωρούνταν χρήσιμες σε κινητή συσκευή.

Απόσπασμα από την εξήγηση που έδωσε ο Mueller σε σχετικό βίντεο:

«Έτσι, καταρχάς, η χρηστικότητα για κινητά είναι εντελώς ξεχωριστή από την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.

Ένας ιστότοπος μπορεί ή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ευκολία από μία κινητή συσκευή, αλλά μπορεί να περιέχει όλο το περιεχόμενο που χρειαζόμαστε για την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.
Ένα τρανταχτό παράδειγμα, αν λάβετε κάτι σαν αρχείο PDF, στο κινητό θα είναι πολύ δύσκολο να το επεξεργαστείτε. Θα είναι δύσκολο να κάνετε κλικ στους συνδέσμους και το κείμενο δεν θα μπορείτε να το διαβάσετε με ευκολία.
Όμως όλο το κείμενο παραμένει εκεί, και θα μπορούσαμε να το ευρετηριάσουμε τέλεια με πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.
Η χρηστικότητα για κινητά δεν είναι το ίδιο με την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά».

Συνοψίζοντας, η χρηστικότητα και οι διατάξεις που ανταποκρίνονται σε κινητά δεν είναι υποχρεωτικές για την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.
Δεδομένου ότι οι σελίδες χωρίς εκδόσεις για κινητά εξακολουθούν να λειτουργούν σε κινητή συσκευή, αποδεικνύει ότι ήταν κατάλληλες για ευρετηρίαση.

Οι ιστότοποι πρέπει να παρέχουν την ίδια εμπειρία σε κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές

Η Google ξεκίνησε να προσθέτει στις βέλτιστες πρακτικές πρώτης ευρετηρίασης για κινητά τον Ιανουάριο του 2020, κι έδωσε μεγάλη έμφαση στην παροχή της ίδιας εμπειρίας σε κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές.

Ο Matt Southern παρείχε μια εξαιρετική συνοπτική λίστα με το τι εννοούσε η Google με την ίδια εμπειρία:

• Διασφαλίστε ότι το Googlebot μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στο περιεχόμενο και στους πόρους των σελίδων για κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές.
• Βεβαιωθείτε ότι η έκδοση του ιστότοπου για κινητά περιέχει το ίδιο περιεχόμενο με τον ιστότοπο για επιτραπέζιους υπολογιστές.
• Χρησιμοποιήστε τις ίδιες meta-ετικέτες ρομπότ στον ιστότοπο για κινητά και στον ιστότοπο για επιτραπέζιους υπολογιστές.
• Χρησιμοποιήστε τις ίδιες επικεφαλίδες στον ιστότοπο για κινητά και στον ιστότοπο επιτραπέζιων υπολογιστών.
• Βεβαιωθείτε ότι οι ιστότοποι για κινητά και οι ιστότοποι για επιτραπέζιους υπολογιστές έχουν τα ίδια δομημένα δεδομένα.

Η Google προειδοποιεί ότι εάν προβάλλετε σκόπιμα λιγότερο περιεχόμενο στην έκδοση για κινητά μιας σελίδας από την έκδοση για επιτραπέζιους υπολογιστές, πιθανότατα θα αντιμετωπίσετε μείωση της επισκεψιμότητας.

Ο λόγος; Σύμφωνα με την Google, δεν θα μπορούν να λάβουν τόσες πληροφορίες από τη σελίδα όπως πριν (όταν χρησιμοποιήθηκε η έκδοση για επιτραπέζιους υπολογιστές).

Αντ ‘αυτού, η Google συνιστά το κύριο περιεχόμενο στον ιστότοπο για κινητά να είναι το ίδιο με τον ιστότοπο για επιτραπέζιους υπολογιστές. Η Google προτείνει ακόμη και τη χρήση των ίδιων επικεφαλίδων στην έκδοση για κινητά.

Για να τονίσει αυτό το σημείο ακόμα περισσότερο, η Google αναφέρει στην τεκμηρίωση ευρετηρίου κινητών ότι μόνο το περιεχόμενο στον ιστότοπο για κινητά χρησιμοποιείται για την ευρετηρίαση. Επομένως, θα πρέπει να είστε βέβαιοι ότι η έκδοση του ιστότοπου σας για κινητά έχει το ίδιο περιεχόμενο με την έκδοση του ιστότοπου σας για επιτραπέζιους υπολογιστές.

Ο Mueller έθιξε το γεγονός αυτό κατά τη διάρκεια του Pubcon Pro Virtual 2020 με το ακόλουθο σχόλιο:

«… τώρα σχεδόν ευρετηριάζουμε τον ιστό χρησιμοποιώντας ένα έξυπνο Googlebot, το οποίο εντοπίζει πιο στοχευμένα αυτό που αναζητούν οι χρήστες, με αυτό που οι χρήστες θα έβλεπαν στην πραγματικότητα όταν αναζητούσαν.

Και ένα από τα πράγματα που παρατηρήσαμε ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να μπερδεύονται είναι ότι, εάν έχω κάτι μόνο στην έκδοση για επιτραπέζιους υπολογιστές, σίγουρα η Google θα το δει και θα λάβει επίσης υπόψη το περιεχόμενο για κινητά.

Αλλά ουσιαστικά, στο μέλλον θα ευρετηριάζουμε μόνο το περιεχόμενο για κινητά.

Έτσι, όταν ένας ιστότοπος μεταφερθεί στην πρώτη ευρετηρίαση για κινητά, θα εγκαταλείψουμε όλα όσα υπάρχουν μόνο στον ιστότοπο επιτραπέζιου υπολογιστή. Ουσιαστικά θα το αγνοήσουμε.

… οτιδήποτε θέλετε να ευρετηριασθεί, θα πρέπει να βρίσκεται στον ιστότοπο για κινητά ».

Περισσότερες βέλτιστες πρακτικές για πρώτη ευρετηρίαση για κινητά (Σύμφωνα με την Google)

Η Google παρέχει μια ολοκληρωμένη λίστα βέλτιστων πρακτικών για πρώτη ευρετηρίαση για κινητά, “για να βεβαιωθείτε ότι οι χρήστες σας έχουν την καλύτερη εμπειρία”.

Οι περισσότερες από τις πληροφορίες που μοιράζεται η Google ως βέλτιστη πρακτική δεν είναι πραγματικά νέες. Αντ ‘αυτού, η λίστα είναι μια συλλογή από διάφορες προτάσεις και συμβουλές που η Google έχει παράσχει αλλού όλα αυτά τα χρόνια.

Εκτός από τη λίστα με τις παραπάνω προτάσεις σχετικά με τη δημιουργία της ίδιας εμπειρίας σε κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές, άλλες βέλτιστες πρακτικές περιλαμβάνουν:

• Βεβαιωθείτε ότι η Google μπορεί να έχει πρόσβαση σε περιεχόμενο αργής φόρτωσης.
• Βεβαιωθείτε ότι η Google μπορεί να ανιχνεύσει τους πόρους σας.
• Χρησιμοποιείστε τα ίδια meta-δεδομένα στον ιστότοπο για κινητά και στον ιστότοπο για επιτραπέζιους υπολογιστές.
• Βεβαιωθείτε ότι οι διαφημίσεις σας δεν προκαλούν κακή εμπειρία χρήστη σε κινητά.
• Παροχή εικόνων υψηλής ποιότητας στον ιστότοπο για κινητά.
• Χρησιμοποιείστε υποστηριζόμενης μορφής για εικόνες και βίντεο.
• Χρησιμοποιείστε το ίδιο εναλλακτικό κείμενο στον ιστότοπο για κινητά και στον ιστότοπο για επιτραπέζιους υπολογιστές.
• Αποφύγετε διευθύνσεων URL βίντεο και εικόνας που αλλάζουν κάθε φορά που η σελίδα φορτώνεται στον ιστότοπο για κινητά.
• Βεβαιωθείτε ότι τα βίντεο είναι εύκολο να βρεθούν και να προβληθούν στον ιστότοπο για κινητά.

Η Google προσφέρει μια ολόκληρη ενότητα εστιασμένη σε προτάσεις για ξεχωριστές διευθύνσεις URL. Ακολουθεί μια σύντομη λίστα:

• Βεβαιωθείτε ότι η κατάσταση της σελίδας σφάλματος είναι η ίδια στον ιστότοπο για κινητά και στον ιστότοπο για επιτραπέζιους υπολογιστές.
• Αποφύγετε αποσπασματικές διευθύνσεις URL στον ιστότοπο για κινητά.
• Βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες του ιστοτόπου για επιτραπέζιους υπολογιστές είναι ισοδύναμες με τις σελίδες της έκδοσης για κινητά.
• Κάντε επαλήθευση και για τις δύο εκδόσεις του ιστότοπου στο Search Console.
• Ελέγξτε τους συνδέσμους hreflang σε ξεχωριστά URL για κινητά.
• Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος για κινητά μπορεί να χειριστεί αυξημένο ρυθμό ανίχνευσης.
• Βεβαιωθείτε ότι οι οδηγίες robot.txt είναι ίδιες σε ιστότοπους για κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές.

Core Web Vitals + Πρώτη ευρετηρίαση για κινητά

Η Ενημέρωση Εμπειρίας Σελίδας (Page Experience Update, συγκεκριμένα η Core Web Vitals, παίζει επίσης ρόλο στην πρώτη ευρετηρίαση κινητά.
Υπάρχει μεγάλη αλληλοεπικάλυψη μεταξύ του Core Web Vitals και της πρώτης ευρετηρίασης για κινητά, γιατί αμφότεροι κοιτούν πώς λειτουργεί μια σελίδα σε μια κινητή συσκευή.
Λάβετε υπόψη ότι η Ενημέρωση Εμπειρίας Σελίδας περιλαμβάνει επίσης φιλικότητα προς κινητά, ασφαλή περιήγηση, HTTPS και αποφυγή παρεμβατικών παρενθετικών διαφημίσεων.

Τα Core Web Vitals είναι παράγοντες που η Google θεωρεί σημαντικούς για τη συνολική εμπειρία ενός χρήστη στην ιστοσελίδα, συμπεριλαμβανομένων των Largest Contentful Paint (LCP), First Input Delay (FID) και Cumulative Layout Shift (CLS).

Κάθε ένας από αυτούς τους παράγοντες συμβάλλει στην εμπειρία χρήστη και βαθμολογείται ως “Καλό”, “Χρειάζεται βελτίωση” ή “Κακό”.
Τώρα, ας δούμε πώς συνδέεται αυτό με την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.

Ο Martin Splitt, ο οποίος εργάζεται στις σχέσεις προγραμματιστών της Google, ρωτήθηκε εάν η Ενημέρωση Εμπειρίας Σελίδας θα κυκλοφορούσε ταυτόχρονα σε σελίδες για κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές.

Η απάντησή του ήταν ότι θα ξεκινούσε πρώτα από τις σελίδες για κινητά.

Επίσης, έγινε σαφές ότι η Google θα αξιολογούσε τις σελίδες για κινητά ξεχωριστά από τις σελίδες επιφάνειας εργασίας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει συνολική βαθμολογία για κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές (τουλάχιστον όχι προς το παρόν).

Θα πρέπει λοιπόν να δώσετε προσοχή στις δύο εκδόσεις του ιστοτόπου σας όχι μόνο για την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά, αλλά και για την Ενημέρωση Εμπειρίας Σελίδας.
Μια τελευταία παρατήρηση πριν προχωρήσουμε παρακάτω: Όταν η Google βαθμολογεί μια σελίδα, δοκιμάζει την ταχύτητα, τη σταθερότητα και τη χρηστικότητα της έκδοσης της σελίδας που καταλήγει να βλέπει ο χρήστης.

Εδώ τα πράγματα γίνονται δύσκολα. Για τα Core Web Vitals, εάν διαθέτετε έκδοση AMP, η Google θα τη χρησιμοποιήσει για τη βαθμολογία εμπειρίας σελίδας (δηλαδή ταχύτητα, ποιότητα και χρηστικότητα). Η έκδοση για κινητά δεν θα χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, η έκδοση για κινητά είναι αυτό που θα ανιχνευτεί για την πρώτη ευρετηρίαση.
Έτσι, για να συνοψίσουμε, η έκδοση AMP θα χρησιμοποιηθεί για τη βαθμολογία Core Web Vitals και η έκδοση για κινητά θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.

Βελτιώστε την απόδοση στην πρώτη ευρετηρίαση για κινητά της Google

Ακολουθεί ένας συγκεντρωτικός κατάλογος στοιχείων για έλεγχο που βασίζονται σε μερικές από τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν ήδη παρασχεθεί.

1. Εάν έχετε πολλαπλές εκδόσεις, βεβαιωθείτε ότι το κύριο περιεχόμενο εμφανίζεται σε όλες τις εκδόσεις.

Βεβαιωθείτε ότι το κύριο περιεχόμενό σας – συμπεριλαμβανομένων δομημένων δεδομένων, εσωτερικών συνδέσμων, εικόνων και ούτω καθεξής – βρίσκεται επίσης στην έκδοση για κινητά του ιστότοπού σας.
Η Google προειδοποιεί ακόμη και στις βέλτιστες πρακτικές ευρετηρίασης για κινητά ότι εάν έχετε λιγότερο περιεχόμενο στη σελίδα σας για κινητά από τη σελίδα επιτραπέζιου υπολογιστή, θα αντιμετωπίσετε κάποια απώλεια επισκεψιμότητας όταν ο ιστότοπός σας μετακινηθεί στην πρώτη ευρετηρίαση για κινητά.

2. Αφήστε το Googlebot να αποκτήσει πρόσβαση και να αποδώσει το περιεχόμενό σας

Η Google συνιστά να χρησιμοποιείτε τις ίδιες meta-ετικέτες ρομπότ στον ιστότοπο για κινητά, να αποφεύγετε την καθυστερημένη φόρτωση πρωτογενούς περιεχομένου (το Googlebot δεν μπορεί να φορτώσει περιεχόμενο που απαιτεί αλληλεπίδραση με τους χρήστες) και να επιτρέψετε στο Googlebot να ανιχνεύει τους πόρους σας.

3. Επαλήθευση δομημένων δεδομένων

Ελέγξτε ξανά ότι τα δομημένα δεδομένα σας είναι ίδια και στις δύο εκδόσεις του ιστότοπού σας και επίσης βεβαιωθείτε ότι τα URL είναι σωστά.

4. Βελτιώστε την ταχύτητα σελίδας για κινητά

Η ταχύτητα σελίδας αποτελεί παράγοντα που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη εδώ και πολύ καιρό και είναι ακόμη πιο σημαντική στην πρώτη ευρετηρίαση για κινητά και στην Ενημέρωση εμπειρίας σελίδας.

5. Παρακολουθήστε τα σφάλματα στην έκδοση για κινητά

Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες εργασίες SEO, η επίτευξη ενός ιστότοπου για καλή απόδοση στην πρώτη ευρετηρίαση για κινητά δεν είναι μια “ολοκληρωμένη” εργασία. Πρέπει να παρακολουθείτε στενά το Search Console, ώστε να μπορείτε να εντοπίσετε και να διορθώσετε σφάλματα για κινητά.
Κάντε συνήθεια την τακτική προβολή των αναφορών “χρηστικότητα για κινητά” και “Core Web Vitals” στο Search Console.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top