Πλήρης Οδηγός για τον αλγόριθμο Fred της Google

Με την ενημέρωση του αλγορίθμου Fred, η Google είδε ορισμένους ιστότοπους να χάνουν έως και το 90% της επισκεψιμότητάς τους, ενώ προσπάθησε να απαλλάξει τις SERPs από το ισχνό περιεχόμενο και τις επιθετικές διαφημίσεις. Διαβάστε παρακάτω, και θα μάθετε περισσότερα…

Η 8η Μαρτίου 2017 ήταν μια μέρα που ξεκίνησε όπως όλες οι άλλες…

Όταν όμως οι εταιρείες άνοιξαν το εργαλείο ελέγχου κατάταξης για να δουν την πρόοδο των ιστοτόπων τους…ο Fred ήταν ήδη εκεί.

Ανάλογα με τις στρατηγικές και τους ιστότοπους, ο αντίκτυπος ήταν σχεδόν σίγουρα σημαντικός. Οι χαμένοι έχασαν πολλά και οι νικητές κατέκτησαν την θέση που άξιζαν.

Γιατί ονόμασαν τον αλγόριθμο Fred;

Σύμφωνα με τον πολύ σαρκαστικό Gary Illyes της Google, “Fred” είναι το όνομα κάθε ενημέρωσης που η Google δεν δίνει όνομα.

Με αυτό το δεδομένο, όταν αναφερόμαστε στην “Ενημέρωση Fred”, συνήθως αναφερόμαστε στην ενημέρωση που κυκλοφόρησε στις 7 Μαρτίου 2017.

Αυτό το τονίζουμε, έτσι ώστε να γνωρίζετε ότι οποιαδήποτε αναφορά στο “Fred” παρακάτω, θα γίνεται σε αυτό το πλαίσιο και όχι ως προς όλες τις “ανώνυμες” ενημερώσεις από τότε έως σήμερα.

Η στιγμή που κυκλοφόρησε ο Fred

Ο Fred κυκλοφόρησε σε μία ενδιαφέρουσα περίοδο.

Η κυκλοφορία του Fred, είχε προηγηθεί ένα μήνα νωρίτερα από μια σημαντική ενημέρωση πυρήνα του αλγορίθμου της Google, η οποία λέγεται ότι θα επικεντρωνόταν στην E-A-T.

Μια εβδομάδα μετά το Fred, η Google ανακοίνωσε το Project Owl, το οποίο είχε σχεδιαστεί για να απομακρύνει παραπλανητικές και προσβλητικές πληροφορίες με βάση τα σχόλια των βαθμολογητών ποιότητας.

Τώρα, μεταξύ μας, ας είμαστε ξεκάθαροι: Οι βαθμολογητές εκπαίδευαν το σύστημα να αναγνωρίζει ανακριβείς ή προσβλητικές πληροφορίες, όχι όμως να αποφασίζει από ποιους ιστότοπους θα έπρεπε να αφαιρεθούν από τα αποτελέσματα.

Είναι σαφές ότι η Google επικεντρώθηκε ιδιαίτερα στην ποιότητα και στη χρήση δεδομένων από τους βαθμολογητές ποιότητας.

Ο Fred δεν κυκλοφόρησε τότε τυχαία.

Τι ήταν λοιπόν ο αλγόριθμος Fred της Google;

Η ενημέρωση του αλγορίθμου Fred της Google κυκλοφόρησε σε μια προσπάθεια να αφαιρέσει αυτά που η Google αντιλαμβανόταν ως αποτελέσματα χαμηλής ποιότητας – ιστότοπους που βασίζονταν σε ισχνό περιεχόμενο και επιθετική τοποθέτηση διαφημίσεων.

Πολλοί ήταν ιστότοποι θυγατρικών, αν και όχι όλοι.

Η πλειονότητα χρησιμοποιούσε το περιεχόμενο ως κύριο μοχλό κίνησης. Συνήθως, ακούμε τη Google να λέει στους ανθρώπους να κάνουν ακριβώς αυτό.

Ωστόσο, η ποιότητα του περιεχομένου στους επηρεαζόμενους ιστότοπους έτεινε να είναι πολύ χαμηλή, με πάρα πολλές διαφημίσεις. Ξέρετε αυτούς τους ιστότοπους. Πιθανότατα τους αποφεύγετε.

Ενώ ο Gary μας έδωσε μια ονομασία για την ενημέρωση, δεν μας έδωσε μια λίστα με τις περιοχές στις οποίες απευθύνονταν εκτός από αυτήν τη δήλωση:

“Ο Fred είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το κομμάτι της ποιότητας των κατευθυντήριων γραμμών των βαθμολογητών.”

Αυτό δηλώνει ότι είχε σχέση με την Ε-Α-Τ, και οι ιστότοποι που επηρεάστηκαν υποδηλώνουν ότι οι περιοχές στις οποίες στόχευε ήταν κάποιες από τις παρακάτω -οι όλες-:

  • Πολλές διαφημίσεις.
  • Αδύναμο περιεχόμενο.
  • Κακή ποιότητα συνδέσμων.
  • Κακή ποιότητα περιεχομένου.
  • Επιθετική σύνδεση θυγατρικών.
  • Interstitials. (διαφημίσεις που εμφανίζονταν ως περιεχόμενο)
  • Παραπλανητικές διαφημίσεις (διαφημίσεις που εμφανίζονται ως περιεχόμενο).
  • Δυσανάλογη αναλογία κύριου περιεχομένου/συμπληρωματικού περιεχομένου.
Από έγκυρη πηγή 

Η Jenn Slegg πήρε συνέντευξη από τον Gary Illyes για το θέμα αυτό στο Brighton SEO το 2017. Όταν η συζήτηση έφτασε στην ενημέρωση Fred, ουσιαστικά ειπώθηκαν τα ακόλουθα:

Freds, όχι Fred

Ο Gary δήλωσε στη συνέντευξη ότι Fred είναι το όνομα κάθε ανώνυμης ενημέρωσης. Όπως σημειώθηκε παραπάνω, μια χαρά το δηλώνει ο ίδιος προκειμένου να δώσει μία απάντηση ως συνεντευξιαζόμενος, αλλά ως πληροφορία είναι λίγο άχρηστη για τους επαγγελματίες του SEO.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνήθως αναφερόμαστε με το όνομα Fred στην ενημέρωση του 2017.

Στην Google δεν αρέσει που Μας Ενδιαφέρουν Οι ενημερώσεις

Ο Gary λέει παρακάτω,

“Δεν μου αρέσει που οι άνθρωποι επικεντρώνονται [ στις ενημερώσεις]. Κάθε ενημέρωση που κάνουμε αφορά την ποιότητα του ιστότοπου ή τη γενική ποιότητα, την αντιληπτή ποιότητα του ιστότοπου, το περιεχόμενο και τους συνδέσμους ή οτιδήποτε άλλο”.

Θα προτιμούσαν να εστιάζουμε απλώς τον χρόνο και την προσοχή μας στην ικανοποίηση των αναγκών του χρήστη, αντί να αναλύουμε τις ενημερώσεις και να κυνηγάμε τις μετρήσεις που συνεπάγονται.

Οι περισσότερες ενημερώσεις δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν

Με δύο έως τρεις ενημερώσεις την ημέρα, ο Gary ορθά επισημαίνει ότι οι περισσότερες αφορούν τομείς που δεν μπορούν να εφαρμοστούν, όπως ο τρόπος με τον οποίο οι λέξεις είναι δομημένες σε μια σελίδα σε μια συγκεκριμένη γλώσσα.

Στην παρούσα φάση θα ήθελα απλώς να τονιστεί η χρήση της λέξης “οι περισσότερες”…

Οι Σύνδεσμοι Έχουν Σημασία

Ο Gary συνεχίζει λέγοντας,

“Βασικά, αν δημοσιεύετε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που αναφέρεται σε μεγάλο βαθμό στο διαδίκτυο …”

Συνεχίζει λίγο γλαφυρά, αλλά είναι σαφές ότι στόχος πρέπει να είναι η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου που προσελκύει συνδέσμους. Δεν είναι κάτι που αφορά τον Fred, αλλά αξίζει να σημειωθεί.

Σχολιασμός

Οι απαντήσεις του ήταν προβλέψιμες αλλά συνάμα αποκαλυπτικές:

  • Οι περισσότερες ενημερώσεις δεν είναι εφαρμόσιμες (με την έννοια ότι δεν υπάρχει κυριολεκτικά τίποτα που να μπορεί να γίνει – όχι ότι υπάρχουν μόνο πράγματα που η Google σας λέει ότι δεν θέλει να κάνετε, όπως η δημιουργία συνδέσμων).
  • Όλοι οι ιστότοποι παρουσιάζουν διακυμάνσεις.
  • Όταν έχετε αμφιβολίες, διαβάστε τις Οδηγίες Webmaster (και θα πρόσθετα τις Οδηγίες Quality Raters).
Αποκατάσταση ύστερα από την ενημέρωση Fred

Ευτυχώς, αν μπαίνετε τώρα στην κατάταξη, πιθανότατα έχετε πάρει τα μέτρα σας για να μην χτυπηθείτε από παρόμοιες ενημερώσεις.

Όσοι ήθελαν να ανακάμψουν από αυτή την ενημέρωση είχαν ένα μεγάλο, μεγάλο έργο μπροστά τους. Συνήθως, έπρεπε να επανεξετάσουν τη δομή του ιστότοπού τους για να μειώσουν τις διαφημίσεις και, επιπλέον, να επανεξετάσουν το περιεχόμενό τους σελίδα προς σελίδα για να διασφαλίσουν ότι πραγματικά άξιζε μια θέση στο top 10.

Κάποιοι τα κατάφεραν. Πολλοί όμως όχι. Κάποιοι προσπάθησαν να το συντομεύσουν.

Πόρισμα 

Όσοι έχουν ξεκινήσει πρόσφατα να ασχολούνται με το SEO θα έχουν συνηθίσει σε ενημερώσεις όπως ο Fred, αλλά το 2017 ήταν κάτι διαφορετικό από τις προηγούμενες ενημερώσεις.

Ισχυρότερη. Πιο στοχευμένη. Πιο αποτελεσματική. Πιο καταστροφική… ή πιο ανταποδοτική.

Είχαμε ξαναδεί ενημερώσεις ποιότητας και καθαρισμούς spam, αλλά αυτή η ενημέρωση έμοιαζε κάπως διαφορετική. Και ήταν.

Μετά την ενημέρωση του Fred, οι ενημερώσεις σχετικά με την ποιότητα έρχονταν πιο συχνά και πιο ποικιλόμορφα. Το αποδίδουμε αυτό στην άνοδο της μηχανικής μάθησης, αλλά όποιος κι αν είναι ο λόγος, ως αναζητητές και ως κάποιοι που τους αρέσει να ενημερώνονται τακτικά για πράγματα σχετικά με τον κλάδο, το εκτιμούμε.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top