Πλήρης οδηγός για την προετοιμασία του e-shop σας αυτά τα Χριστούγεννα

Οι χριστουγεννιάτικες διακοπές πλησιάζουν και πάλι. Πέρυσι, ετοιμαζόμασταν για μια χρονιά χωρίς προηγούμενο. Πολλοί περνούσαν τις γιορτές μακριά από τους αγαπημένους τους και γιόρταζαν εξ αποστάσεως, μέσω του διαδικτύου. Πολλοί καταναλωτές απέφευγαν επίσης τις αγορές από τα φυσικά καταστήματα.

Το αποτέλεσμα; Χωρίς καμία έκπληξη, το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε τεράστια ανάπτυξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Adobe Analytics, η περσινή εορταστική περίοδος σημείωσε ανάπτυξη δύο ετών μέσα σε ένα μόνο έτος, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 32% από το 2019 και φτάνοντας συνολικά τα 188,2 δισεκατομμύρια σε παγκόσμιο επίπεδο.

Φέτος, οι άνθρωποι αρχίζουν να μαζεύονται και προσβλέπουν στην επιστροφή στην κανονικότητα. Μια έρευνα της Numerator διαπίστωσε ότι το 92% των ανθρώπων αναμένουν να “γιορτάσουν κανονικά” μέχρι τα Χριστούγεννα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι αριθμοί του ηλεκτρονικού εμπορίου θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό σύντομα.

Το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη λιανική αγορά παραμένει υψηλό, το ίδιο και ο ανταγωνισμός. Για να γίνετε ο προορισμός των αγοραστών για δώρα, πρέπει να κάνετε την εμπειρία των αγορών εύκολη, ευέλικτη και να συμπεριλάβετε επιλογές που ταιριάζουν στις ανάγκες τους. Και μια καλή στιγμή για να αρχίσετε να τα κάνετε όλα αυτά είναι αυτή τη στιγμή.

Σε αυτόν τον οδηγό, εξετάζουμε όλα όσα χρειάζεστε για να ετοιμάσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα για να προσφέρετε στους πελάτες σας την απόλυτη μαγεία των Χριστουγέννων. Οι ειδικοί του ηλεκτρονικού εμπορίου από όλους τους κλάδους, δίνουν τις παρακάτω ιδέες και συμβουλές χαρακτηρίζοντάς τες ως τις καλύτερες πρακτικές για την σεζόν των Χριστουγεννιάτικων διακοπών.

Διαδικασία προετοιμασίας για την περίοδο Των Χριστουγεννιάτικων Διακοπών 

Κάθε χρόνο, οι έμποροι λιανικής βασίζονται στην περίοδο των διακοπών για να αποκομίσουν ένα μεγάλο μέρος των ετήσιων εσόδων τους. Για να είστε ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και να κάνετε αυτή την περίοδο των διακοπών για σας πιο προσοδοφόρα και πιο δυνατή, αυτά είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε:

1.Προετοιμαστείτε για μεγάλη αύξηση στην επισκεψιμότητα.

2.Δημιουργήστε μια εμπειρία πελάτη χωρίς προβλήματα.

3.Ικανοποιήστε κάθε τους ανάγκη με τις επιλογές αποστολής και την γρήγορη εκπλήρωση των παραγγελιών.

4.Δημιουργήστε στρατηγικό μάρκετινγκ και προωθητικές ενέργειες για τις γιορτές.

5.Αναβαθμίστε την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη πελατών.

Πώς; Πάμε να δούμε παρακάτω…

1.Προετοιμαστείτε για μεγάλη αύξηση στην επισκεψιμότητα

Οι αγορές των διακοπών σημαίνουν αυξημένη επισκεψιμότητα για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, και ειδικά κατά τις ημέρες αιχμής των αγορών. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από μια διακοπή λειτουργίας του ιστότοπου κατά τη διάρκεια μιας από αυτές τις κομβικές περιόδους.

Βεβαιωθείτε ότι τα αποθέματα σας δεν είναι ελλιπή:

Περισσότεροι καταναλωτές σημαίνει αυξημένες ανάγκες σε αποθέματα. Για να αποφύγετε τους μεγάλους χρόνους αναμονής και τους απογοητευμένους πελάτες που ανακαλύπτουν ότι το δώρο που τους είναι απαραίτητο δεν υπάρχει σε απόθεμα ή είναι σε αναμονή, επικοινωνήστε με τους προμηθευτές τώρα για να βεβαιωθείτε ότι έχετε το κατάλληλο απόθεμα, ειδικά για τα πιθανά είδη δώρων.

Ελέγξτε την αξιοπιστία του ιστότοπού σας:

Ο Jon Provisor, CIO της Guidance συνιστά ως το βασικότερο πράγμα για να προετοιμαστείτε για τις γιορτές: Παρακολουθείτε και ενισχύστε την ταχύτητα και την ασφάλεια. Υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της ταχύτητας φόρτωσης της σελίδας και των εσόδων“.

Ο ιστότοπός σας πρέπει να έχει την επεκτασιμότητα και τη σταθερότητα για να μπορεί να αντεπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις της διαδικτυακής σας υποδομής. Ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι πάντοτε διαθέσιμος και άμεσος, παρά τα αυξημένα επίπεδα επισκεψιμότητας. Παρακολουθείστε και ελέγξτε μαζί με την εταιρεία που κατασκεύασε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα για τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία, ώστε να γνωρίζετε πόσο καλά καλυμμένοι είστε.

Αξιολογήστε τις ενσωματώσεις τρίτων μερών σας:

Ρίξτε μια ματιά στις ενσωματώσεις τρίτων μερών σας. Είναι ενημερωμένες; Δοκιμάστε τις, βεβαιωθείτε ότι μπορούν να αντέξουν το φορτίο και, στη συνέχεια, μην προσθέσετε άλλες. Πρόσθετα εφαρμογών της τελευταίας στιγμής μπορεί να σπάσουν πτυχές της ροής σας ή να επιβραδύνουν τον ιστότοπό σας.

2.Δημιουργήστε μια εμπειρία πελάτη χωρίς προβλήματα

Ο σημερινός καταναλωτής -ιδιαίτερα στις χριστουγεννιάτικες διακοπές- θέλει να είναι σε θέση να πάρει αυτό που χρειάζεται εύκολα και με όσο το δυνατόν λιγότερες τριβές. Αυτό σημαίνει ότι ο ιστότοπός σας πρέπει να παρέχει επιλογές που ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες τους και μια εύκολη και εύχρηστη διαδικασία διεκπεραίωσης μίας παραγγελίας. Είναι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα έτοιμο να εξυπηρετήσεις με άριστες αποδόσεις;

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς από τους  καλύτερους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ενημερώσετε τον ιστότοπό σας ώστε να ανταποκρίνεται – και να υπερβαίνει – τις προσδοκίες των πελατών για να προσφέρει την μαγική εμπειρία που ψάχνουν.

Ελέγξτε την ταχύτητα του ιστότοπού σας:

Εκτός από την αξιοπιστία, πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι γρήγορος. Σύμφωνα με μια έρευνα, το 70% των καταναλωτών δήλωσαν ότι η ταχύτητα της σελίδας επηρεάζει την απόφασή τους να αγοράσουν από έναν ηλεκτρονικό λιανοπωλητή. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να βάλετε την ομάδα σας να ελέγξει τους χρόνους φόρτωσης της σελίδας για κάθε στοιχείο στον ιστότοπό σας.

Αναβαθμίστε το παρουσιαστικό του καταστήματός σας

Χρησιμοποιήστε το σχεδιασμό του ιστότοπού σας για να “ζωντανέψετε” το brand σας και να δημιουργήσετε μια εντυπωσιακή εντύπωση. Ενημερώστε τον ιστότοπό σας με ένα νέο θέμα και χρησιμοποιήστε σχεδιαστικά εργαλεία για να κάνετε εύκολα ενημερώσεις στην εμφάνιση και την αισθητική του ιστότοπού σας.

Ακολουθούν μερικές ακόμη συμβουλές για να κάνετε την εμπειρία του ιστότοπού σας κατάλληλη για κινητά από τον Oskar Nowik, επικεφαλής του τμήματος SEO στην Epos Now:

“Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας αντικατοπτρίζει το brand σας. Μην κατακλύζετε τους πελάτες σας με πάρα πολλές επιλογές και υπερβολικές πληροφορίες. Διατηρήστε τον μινιμαλιστικό και εύκολο στην πλοήγηση. Δώστε προτεραιότητα στην εμπειρία για κινητά πάνω από οποιαδήποτε άλλη συσκευή. Χρησιμοποιήστε αντιθέσεις για να καθοδηγήσετε τους πελάτες σας στο κουμπί “Αγοράστε τώρα” και βεβαιωθείτε ότι η διαδικασία ελέγχου είναι όσο το δυνατόν πιο γρήγορη.”

Ενεργοποιήστε τις ειδοποιήσεις “εγκατάλειψης” καλαθιού

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένας πελάτης μπορεί να εγκαταλείψει τον ιστότοπό σας με ένα καλάθι αγορών γεμάτο αντικείμενα. Η αποστολή μιας προωθητικής ειδοποίησης, θα τους υπενθυμίσει τα προϊόντα που άφησαν πίσω, με στόχο να τους πείσετε να πραγματοποιήσουν την αγορά. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την “εγκατάλειψη” καλαθιού έχουν εξαιρετικά ποσοστά μετατροπής – με βάση στοιχεία από την Moosend, έχουν ποσοστό μετατροπής 10,7%.

Σύμφωνα με τον Alan Moore, διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου στην RANDEMRETAIL, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το εγκαταλελειμμένο καλάθι αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία, αν είναι προσαρμοσμένα στην περίσταση των Χριστουγεννιάτικων διακοπών:

“Μια βασική στρατηγική που συχνά παραβλέπεται είναι η “στόχευση των εγκαταλελειμμένων καλαθιών σας”. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να φτιάξετε ένα σχέδιο καμπάνιας για να τροποποιήσετε αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ώστε να είναι σχετικά με την περίοδο των Χριστουγέννων, ξεκινώντας από τον Νοέμβριο μέχρι τις εκπτώσεις του Ιανουαρίου. Βεβαιωθείτε ότι συνδέονται με τη σχετική διεύθυνση URL, προσφέρετε εκπτωτικούς κωδικούς, προωθήστε τις υπηρεσίες πληρωμής και τις επιλογές άμεσης παράδοσης, εφόσον είναι διαθέσιμες, κ.λπ.”.

Ενημερώστε την εμπορική στρατηγική σας

Προβάλλετε και αναδείξτε τα προϊόντα που διαθέτετε και σχετίζονται με την συγκεκριμένη περίοδο. Ξεκινήστε καθορίζοντας ποια προϊόντα θα πουλήσετε αυτή την περίοδο των εορτών. Υπάρχουν συγκεκριμένα σετ ή πακέτα χριστουγεννιάτικων προϊόντων που επιθυμεί το κοινό-στόχος σας; Τι γίνεται με τα αγαπημένα εποχιακά προϊόντα;

Η Hadas Peretz, Marketing and Sales Ops Manager, μιλάει για τη σημασία της ενημέρωσης της εμπορικής στρατηγικής κατά την περίοδο των διακοπών:

“Μία σωστή τροποποίηση και εξατομίκευση της εμπορικής στρατηγικής, πείθει τους καταναλωτές να αγοράσουν αυτό το προϊόν και ιδανικά δημιουργεί ευκαιρίες αυξημένων πωλήσεων. Η τεχνητή νοημοσύνη προσθέτει την επιστήμη στην τέχνη της εμπορικής στρατηγικής. Επιτρέπει στους εμπόρους να μετακινηθούν από τις στατικές παρουσιάσεις σε δυναμικές που συντονίζονται τόσο στις επιθυμίες του αγοραστή όσο και στις ανάγκες του εμπόρου. Αναλαμβάνοντας τον άμεσο, προσαρμοστικό έλεγχο του αγοραστικού ταξιδιού, οι έμποροι μπορούν να μειώσουν το φαινόμενο εγκατάλειψης του καλαθιού”.

Στη συνέχεια, σκεφτείτε πώς θα εμφανίσετε αυτά τα εποχιακά είδη στον ιστότοπό σας. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να έχετε μια ειδική για τις γιορτές κατηγορία στην πλοήγηση του ιστότοπού σας. Κάντε τις αγορές σας εύκολες οργανώνοντας τα δώρα σε ένα μέρος.

Προετοιμαστείτε με το να έχετε μεγάλα αποθέματα και τα προϊόντα διαθέσιμα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα με ακριβείς τιμές και αποτελεσματικές περιγραφές. Εάν ενδείκνυται για τα προϊόντα σας, ενεργοποιήστε τη λειτουργία “σύγκρισης προϊόντων” και βεβαιωθείτε ότι έχετε πλήρεις πληροφορίες για όλα τα προϊόντα, ώστε να προστεθεί με επιτυχία στην αποτελεσματική εμπειρία των χρηστών.

Εξατομικεύστε την εμπειρία

Προσφέρετε στους πελάτες μια εμπειρία που είναι μοναδική για αυτούς. Σε μία έρευνα, σχεδόν το 89% των εμπόρων που ερωτήθηκαν, ανέφεραν ότι η εξατομίκευση του ιστότοπού τους είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων. Αναλύοντας δεδομένα συμπεριφοράς και δεδομένα πελατών, καθώς και δεδομένα που σχετίζονται με την επιχείρηση, όπως το περιθώριο κέρδους και το απόθεμα, οι έμποροι μπορούν να φέρουν στην επιφάνεια σχετικά προϊόντα για να εμπνεύσουν τους πελάτες και να τους ενθαρρύνουν να προβούν σε αγορά. Η σύσταση προϊόντων που είναι βασισμένη σε δεδομένα πελατών – όπως η γεωγραφική θέση ή τα δημογραφικά στοιχεία – οδηγεί σε σημαντική αύξηση των ποσοστών μετατροπής και μείωση του φαινομένου “εγκατάλειψης” του καλαθιού.

Οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν πληροφορίες από το ιστορικό περιήγησης για να εμφανίσουν σχετικό περιεχόμενο στους πελάτες, π.χ. υπενθυμίζοντάς τους το δώρο που αναζήτησαν την τελευταία φορά που επισκέφθηκαν τον ιστότοπο ή προβάλλοντας κάτι που σχετίζεται με μια προηγούμενη αναζήτηση.

“Εξατομικεύστε την εμπειρία για τους πελάτες σας σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για να ερμηνεύσει την αγοραστική τους συμπεριφορά ως σήματα για το τι τους ενδιαφέρει. Προσφέρετε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, περιεχόμενο, συλλογές και εικόνες για να προβάλλετε στους πελάτες τα ιδανικά αντικείμενα για να τα αγοράσουν ως δώρα ή να τα προσθέσουν στη λίστα επιθυμιών τους σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο”, λέει ο Chris Cano, Content Lead της dotdigital.

Βοηθήστε τους να βρουν αυτό που χρειάζονται

Σύμφωνα με τις παραπάνω διαδικασίες εξατομίκευσης, θα πρέπει να ρυθμίσετε την αναζήτηση στον ιστότοπο για κάθε πελάτη. Τα ίδια δεδομένα αναζήτησης που χρησιμοποιείτε για το SEO μπορούν να σας δώσουν ώθηση στην επιτόπια αναζήτησή σας. Βεβαιωθείτε ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης του ιστότοπού σας επιστρέφουν ακριβή προϊόντα για να βοηθήσετε τους πελάτες σας να βρουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν.

Ο σχεδιασμός του ιστότοπού σας θα πρέπει προφανώς να διαθέτει αρκετές λειτουργίες που να αφορούν την αναζήτηση, όπως ένα συνοπτικό μενού και μια διακριτή εμφανιζόμενη μπάρα αναζήτησης. Όσο πιο γρήγορα μπορείτε να τοποθετήσετε τους πελάτες μπροστά σε αυτό που θέλουν να αγοράσουν, τόσο το καλύτερο.

Όχι μόνο ο πελάτης θα φτάσει πιο γρήγορα στο προϊόν, αλλά μια εύκολη και όμορφη αισθητικά εμπειρία αγορών σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητη. Οι πελάτες είναι πιστοί στα brands που τους προσφέρουν εύκολες και γρήγορες αγορές, ειδικά κατά τη διάρκεια των διακοπών. Αν αντιμετωπίσουν προβλήματα και δεν μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν στον ιστότοπό σας, θα το βρουν κάπου αλλού.

Διαχωρίστε όλες τις προσφορές και τα πακέτα σας ανάλογα με το ποιος είναι πιθανότατα ο παραλήπτης του δώρου. Οι όροι αναζήτησης που περιλαμβάνουν την φράση για “δώρα για γυναίκες”, για παράδειγμα, είναι πάρα πολλοί κατά την περίοδο των διακοπών.

Η Hadas Peretz, Marketing and Sales Ops Manager, προσθέτει: “Οι προσφορές για τα δώρα που αγοράζονται για το μήνα των Χριστουγέννων είναι πολύ χρήσιμες. Αφιερώστε χρόνο για να εξετάσετε την εσωτερική σας λειτουργία αναζήτησης καθώς και τις συλλογές σας, και βεβαιωθείτε ότι εντοπίζει τις προτιμήσεις και την πρόθεση των αγοραστών, ώστε να παρουσιάζει τα πιο σχετικά αποτελέσματα”.

Το σπουδαίο με την ενημέρωση της δικής σας αναζήτησης είναι ότι έχετε τον πλήρη έλεγχο των λέξεων-κλειδιών, των σελίδων και των αποτελεσμάτων. Χρησιμοποιήστε το προς όφελός σας, δημιουργώντας παράλληλα μια εμπειρία χωρίς τριβές για τους καταναλωτές που σας προτιμούν.

Βελτιστοποιήστε της σελίδας πληρωμής

Μέχρι να φτάσει ένας πελάτης στη σελίδα πληρωμής, έχει ήδη αποφασίσει ότι θέλει να κάνει μια αγορά. Η βελτιστοποίηση της σελίδας πληρωμής σημαίνει να κάνετε τη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο απλή, ώστε ο πελάτης να μην αποχωρήσει πριν ολοκληρώσει την αγορά. Σύμφωνα με μια έρευνα, το 21% των online αγοραστών έχουν εγκαταλείψει τα καλάθια αγορών τους λόγω μιας μακράς και περίπλοκης διαδικασίας πληρωμής.

Μπορείτε να δημιουργήσετε μια ομαλή εμπειρία πληρωμής, έχοντας μόνο μία σελίδα πληρωμής,  προσφέροντας διάφορες επιλογές πληρωμής και αποστολής.

1. Απλοποιήστε την διαδικασία πληρωμής, πραγματοποιώντας τη σε μία σελίδα

Έχοντας όλες τις φόρμες που σχετίζονται με το ταμείο σας σε μία μόνο σελίδα, κάνετε τη διαδικασία πιο εύκολη και γρήγορη για τους πελάτες. Η φόρτωση μιας μόνο σελίδας σε σχέση με την αναμονή για τη φόρτωση πολλών σελίδων – ειδικά σε μια κινητή συσκευή – μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα. Μην δίνετε χρόνο στους πελάτες να εγκαταλείψουν τον ιστότοπό σας. Όλοι αυτοί οι παράγοντες καταλήγουν σε έναν: την ικανοποίηση των πελατών. Μια ενιαία σελίδα πληρωμής διευκολύνει την συνολική εμπειρία του χρήστη του ιστότοπού σας. Σίγουρα θέλετε οι άνθρωποι να φεύγουν νιώθοντας ικανοποιημένοι από τον ιστότοπό σας.

2. Ενεργοποιήστε την διεκπεραίωση παραγγελίας επισκεπτών

Οι ανώνυμες πληρωμές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους πελάτες που έρχονται για πρώτη φορά. Οι ηλεκτρονικές αγορές απαιτούν εμπιστοσύνη στον έμπορο και πολλοί πελάτες δεν αισθάνονται άνετα να αποθηκεύουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους από την πρώτη τους επίσκεψη σε ένα κατάστημα.

Η απαίτηση εγγραφής διακόπτει επίσης τη διαδικασία αγορών. Μόλις οι πελάτες αποφασίσουν να αγοράσουν, θέλουν η διαδικασία πληρωμής να είναι εύκολη – κάτι που θα πρέπει να είναι και ο στόχος των εμπόρων. Η ολοκλήρωση μίας παραγγελίας ως επισκέπτης είναι συχνά ταχύτερη από τη δημιουργία λογαριασμού, θεωρείται ως μικρότερη δέσμευση και αποτρέπει τους καταναλωτές να σκεφτούν ότι κυνηγάτε τα δεδομένα των χρηστών.

3. Προσφέρετε διάφορες επιλογές πληρωμής

Όταν ένας πελάτης είναι έτοιμος να εισάγει τα στοιχεία πληρωμής του, το τελευταίο πράγμα που θέλει να δει είναι ότι δεν παρέχετε τη μέθοδο πληρωμής που επιθυμεί. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε περισσότερες επιλογές πληρωμής, όπως PayPal, Everypay κ.λπ. Η παροχή όσο το δυνατόν περισσότερων ασφαλών επιλογών πληρωμής είναι βολική για τον πελάτη και θα εκτιμήσει το γεγονός ότι μπορεί να πληρώσει όπως επιθυμεί.

4. Ενεργοποιήστε τη λειτουργικότητα πολλαπλών αποδεκτών

Αντί να αναγκάζετε τους πελάτες σας να κάνουν πληθώρα παραγγελιών για τα δώρα των γιορτών, ενεργοποιήστε τη λειτουργικότητα πολλαπλών παραληπτών για να αφαιρέσετε το περιττό άγχος κατά τη διάρκεια της πολυάσχολης περιόδου των γιορτών. Αυτή η λειτουργικότητα επιτρέπει στους πελάτες να στέλνουν συγκεκριμένα αντικείμενα σε άλλες διευθύνσεις, καθιστώντας το κατάστημά σας άκρως εξυπηρετικό.

5. Αφήστε τους αγοραστές να επιλέξουν την προτιμώμενη επιλογή αποστολής

Με ορισμένους αγοραστές να περιμένουν μέχρι την τελευταία στιγμή για να κάνουν τις παραγγελίες τους και άλλους που αγοράζουν δώρα μήνες πριν, θα θέλετε να προσφέρετε μια ποικιλία επιλογών αποστολής. Αν έχετε την επιθυμητή επιλογή αποστολής στο ταμείο, μπορεί να κάνει την απόφαση αγοράς πολύ πιο εύκολη.

6. Προσφέρετε στους καταναλωτές ασφαλής αποστολές 

Μην αφήσετε την ηλεκτρονική πειρατεία να αμαυρώσει τις διακοπές των πελατών σας. Προσφέροντάς τους ασφάλεια αποστολής, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι θα παραλάβουν την παραγγελία τους – και να έχουν μια εξαιρετική εμπειρία ως πελάτες.

3.Ικανοποιήστε κάθε τους ανάγκη με Την αποστολή και την γρήγορη εκπλήρωση των παραγγελιών

Για να υλοποιήσετε μια εξαιρετική στρατηγική εμπειρίας πελατών, θα χρειαστείτε ένα σαφές σχέδιο σχετικά με το πού θα πουλάτε τα προϊόντα σας και πώς θα αποστέλλετε και θα εκτελείτε τις παραγγελίες.

Επεκτείνετε τα κανάλια πωλήσεών σας

Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν είναι το μόνο μέρος στο οποίο μπορείτε να προβάλλετε τα εποχιακά σας προϊόντα. Εξετάστε και άλλα κανάλια πωλήσεων, όπως π.χ:

Αγορά Social Media: Ενημερώστε τον κατάλογο των προϊόντων σας και επισημάνετε αντικείμενα για να τα πουλήσετε στο Facebook και το Instagram.
Φυσικό Κατάστημα: Βεβαιωθείτε ότι οι προσπάθειές σας είναι συνεπείς παντού. Και στο ηλεκτρονικό αλλά και στο φυσικό σας κατάστημα.

Το πιο σημαντικό, συνδέστε αυτά τα κανάλια μεταξύ τους για μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Ο πελάτης σας έτσι θα μπορεί να αγοράσει μέσω πολλαπλών συσκευών και καναλιών όσα χρειάζεται και να πραγματοποιεί από όπου θέλει πολλαπλές αγορές. Αντί να χρειάζεται να διαχειρίζεστε ξεχωριστά συστήματα, με το ενοποιημένο εμπόριο θα βεβαιωθείτε ότι ολόκληρη η ροή πληρωμών από τους πελάτες σας μέσω διαφορετικών καναλιών ενοποιείται σε ένα σύστημα.

Δημιουργήστε μια εντυπωσιακή συσκευασία κάνοντας το unboxing συναρπαστικό 

Τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι απλώς η βιτρίνα μίας “μάρκας”, αλλά συχνά πρεσβεύουν μια βαθιά ριζωμένη, αληθινή ιστορία. Αυτή η ιστορία υπενθυμίζει στους καταναλωτές γιατί δεν αγοράζουν το προϊόν από ένα εκπτωτικό κατάστημα ή από μια μεγάλη αγορά, αλλά πηγαίνουν απευθείας στον ιστότοπό σας για τα προϊόντα σας.

Ναι, είναι ζωτικής σημασίας να λέτε αυτή την ιστορία στον ιστότοπό σας, στις επικοινωνίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, αλλά δεν μπορεί να αμφισβητηθεί η δύναμη της φυσικής θέασης και ανάγνωσης ενός μηνύματος, το οποίο πραγματικά θα ενθουσιάσει τους πελάτες σας.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές από ειδικούς του ηλεκτρονικού εμπορίου για την αναβάθμιση της εμπειρίας παράδοσης και unboxing:

“Θα πρέπει να “γαρνίρετε” με εορταστικές πινελιές τις συσκευασίες που παραδίδετε κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Προσθέστε επώνυμα καλούδια σε παραγγελίες άνω ενός συγκεκριμένου ποσού. Ή αναβαθμίστε την εμπειρία του πελάτη, έχοντας μέσα στην συσκευασία σας όμορφα κουπόνια με το λογότυπο του brand σας, για μια συνεκτική εμπειρία που διαρκεί και μετά την αγορά”. – Stephanie Chung, Συνεργάτιδα της EasyShip

“Κάντε την εμπειρία του unboxing ξεχωριστή. Αντί να παραδώσετε ένα καφέ κουτί γεμάτο με περιτύλιγμα φυσαλίδων, συμπεριλάβετε κάποια έξτρα διακοσμητικά και συνάμα λειτουργικά στοιχεία. Ένα παράδειγμα μπορεί να είναι η ενσωμάτωση κωδικών QR σε κάρτες που περιλαμβάνουν ένα προσωπικό -και εποχιακό- ευχαριστώ από τον έμπορο ή συνδέσμους απευθείας σε περιεχόμενο που σχετίζεται με το προϊόν.”. – Chris Hogue, Παγκόσμιος επικεφαλής στρατηγικής και προϊόντος, LiveArea

Επίσης, μην ξεχνάτε την παρακολούθηση. Οι πελάτες θέλουν να παρακολουθούν την παραγγελία τους από τη στιγμή που θα πατήσουν το κουμπί της αγοράς μέχρι την παράδοσή της στην πόρτα τους. Θα πρέπει να παρέχετε στους πελάτες σας μια ελκυστική, επώνυμη εμπειρία παρακολούθησης αποστολών και μηνυμάτων – και να βοηθήσετε στην απομάκρυνση κάθε άγχους για χαμένες ή καθυστερημένες αποστολές.

Η πολιτική επιστροφών σας, να είναι σαφής 

Μια έρευνα διαπίστωσε ότι το 96% των καταναλωτών θα επιστρέψει σε εταιρείες που έκαναν τις επιστροφές και τις ανταλλαγές όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα. Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε την ιδανική διαδικασία επιστροφής κατά την περίοδο των διακοπών;

  • Έχετε την πολιτική επιστροφών σας εμφανώς αναρτημένη μέσα στον ιστότοπό σας. Όλοι γνωρίζουν την πολιτική επιστροφών του Amazon και γι’ αυτό οι άνθρωποι ψωνίζουν από εκεί. Κανείς δεν θέλει να ασχολείται με επιστροφές – ούτε οι πελάτες, ούτε βέβαια οι έμποροι. Όμως, αν προβάλλετε ότι το κατάστημά σας επιτρέπει επιστροφές για παραγγελίες που γίνονται από τη Μαύρη Παρασκευή έως τα μέσα Δεκεμβρίου έως την πρώτη ή τις δύο εβδομάδες του Ιανουαρίου, είναι πολύ πιθανό να μειωθεί το ποσοστό παρατειμένων καλαθιών γεμάτων με προϊόντα.
  • Περιλάβετε οδηγίες για το πώς οι παραλήπτες των δώρων μπορούν να επαναχρησιμοποιήσουν την αρχική συσκευασία αποστολής για επιστροφές.
  • Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε μια ετικέτα επιστροφής σε κάθε αποστολή που μπορεί να δοθεί στον παραλήπτη του δώρου.
  • Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε ένα μήνυμα εντός της σελίδας που σημειώνει τυχόν μοναδικές πτυχές της πολιτικής επιστροφής σας ή το πόσο εύκολη είναι.

Εάν η πολιτική επιστροφής σας είναι πολύ αυστηρή κατά τη διάρκεια των εορτών, κινδυνεύετε να χάσετε την πώληση.

Οι γιορτές είναι μια περίοδος κατά την οποία θα πρέπει να είστε λίγο πιο ευέλικτοι και να παρέχετε ευκολία στους πελάτες σας όσον αφορά τις επιστροφές – απλά και μόνο επειδή συμβαίνουν διάφορα. Παραγγέλνονται λάθος μεγέθη, ένα προϊόν είναι ελαττωματικό, οι προσδοκίες δεν εκπληρώθηκαν κ.λπ. Το σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να εμπνέετε μία αίσθηση εμπιστοσύνης, διασφαλίζοντας ότι η πολιτική επιστροφών σας είναι πλήρως διαφανής και δίκαιη.

4.Δημιουργήστε Πλάνα στρατηγικών μάρκετινγκ και προωθητικές ενέργειες για τις γιορτές

Είτε πρόκειται για νέες τεχνολογίες είτε για στρατηγικές προώθησης, οι έμποροι έπρεπε να προσαρμόσουν τα καταστήματά τους για να αντιμετωπίσουν πολλές απρόσμενες αλλαγές φέτος, προκειμένου να πουλήσουν τα προϊόντα τους με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Γι ‘αυτό είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι το κατάστημά σας είναι πλήρως βελτιστοποιημένο και έτοιμο με τις καμπάνιες και τις στρατηγικές προώθησής του πριν από μεγάλες περιόδους αγορών, όπως η Μαύρη Παρασκευή.

Ακολουθούν ορισμένα βασικά σημεία σχεδιασμού σχετικά με το τι μπορείτε να κάνετε για να βεβαιωθείτε ότι το κατάστημά σας είναι πλήρως βελτιστοποιημένο και εξοπλισμένο για τη φρενίτιδα των εορταστικών πωλήσεων.

Ξεκινήστε από νωρίς τον σχεδιασμό και προνοήστε

Το μάρκετινγκ είναι συχνά ένα μακρόχρονο παιχνίδι, οπότε είναι σημαντικό να αρχίσετε να προετοιμάζετε τις προσπάθειές σας πολύ πριν οι πελάτες σας σκεφτούν να κάνουν αγορές για τις γιορτές.

Θα πρέπει να αρχίσετε να σχεδιάζετε νωρίτερα απ’ ό,τι νομίζετε.

Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε τους κατάλληλους πόρους για να υποστηρίξετε τις καμπάνιες που θέλετε να κάνετε: Όταν σχεδιάζετε τις στρατηγικές μάρκετινγκ για την περίοδο των διακοπών, βεβαιωθείτε ότι η ομάδα σας διαθέτει τα εργαλεία που χρειάζονται για να ανταποκριθεί. Για παράδειγμα, αν επεκτείνετε τις καμπάνιες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αν συνεργάζεστε με επηρεαστές, θα πρέπει να έχετε διαδικασίες υποστήριξης πελατών ώστε να μπορείτε να απαντάτε στους νέους πελάτες σε αυτά τα κανάλια σε περίπτωση που έχουν ερωτήσεις.

Όταν εξετάζετε το πλάνο μάρκετινγκ, το SEO θα είναι προφανώς κάτι που θα πρέπει να προγραμματίσετε καλά εκ των προτέρων. Για κάθε επιχειρηματία που επιθυμεί να αποκτήσει κύρος στον τομέα και να δημιουργήσει νέα, οργανική επισκεψιμότητα μέσω του SEO, τον ενθαρρύνουμε να ξεκινήσει αμέσως. Τα αποτελέσματα από τις εκστρατείες SEO συχνά χρειάζονται περισσότερο από έξι μήνες για να αναπτυχθούν, ενώ τα πιο έντονα αποτελέσματα συχνά χρειάζονται περισσότερο από ένα χρόνο για να εκδηλωθούν.

Υιοθέτηση στρατηγικών προώθησης για τη δέσμευση των πελατών

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προσαρμόσετε τη στρατηγική προώθησης για την περίοδο των Χριστουγέννων. Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε δωροκάρτες για να αυξήσετε την κίνηση στο ταμείο σας, να προσφέρετε εποχιακές υπηρεσίες όπως δωρεάν συσκευασία δώρου ή αποστολή ή να δημιουργήσετε προσφορές περιορισμένου χρόνου, έτσι ώστε οι καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους άμεσα.

Η περιόδος αυτή είναι πάντα μια κρίσιμη στιγμή για τους εμπόρους και τους αγοραστές. Η δωρεάν αποστολή και οι εορταστικές προσφορές συνεχίζουν να αποτελούν μεγάλα κίνητρα που οδηγούν σε περισσότερες αγορές. Ειδικά για τους πελάτες που επιθυμούν να επωφεληθούν από ανταγωνιστικές τιμές αυτή την περίοδο των διακοπών, αντί να περιμένουν μια συγκεκριμένη ημερομηνία, θα αναζητήσουν προσφορές και είναι πρόθυμοι να αγοράσουν νωρίτερα, αν τους προσελκύσει η σωστή προσφορά. Αυτό δεν σημαίνει ότι η τιμή πρέπει να είναι η μόνη ανταγωνιστική προσφορά. Πράγματα όπως η δωρεάν αποστολή, το ελκυστικό περιεχόμενο μέσα στον ιστότοπο και η εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών, ειδικά κατά τη διάρκεια μιας ταραχώδους περιόδου αγορών όπως οι γιορτές, είναι όλοι τομείς που μπορούν να προσελκύσουν πελάτες.

Προγραμματίστε διαγωνισμούς και αποστολή δώρων έκπληξη για τις γιορτές. Η πραγματοποίηση διαφορετικών διαγωνισμών κατά τη διάρκεια των διακοπών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να σας βοηθήσει να αυξήσετε την ικανοποίηση και τη δέσμευση των πελατών, ενώ παράλληλα θα ενισχύσετε τις πωλήσεις. Αυτό μπορεί να γίνει απευθείας στον ιστότοπο του καταστήματός σας ή μπορείτε να αξιοποιήσετε τα εργαλεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα, στο Instagram θα μπορούσατε να δημοσιεύσετε μια φωτογραφία ενός από τα προϊόντα σας κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και να διεξάγετε έναν διαγωνισμό για όσους σχολιάσουν το αγαπημένο τους μέρος των διακοπών, προκειμένου να κερδίσουν το συγκεκριμένο προϊόν. Έτσι, όχι μόνο ενισχύετε ο δεσμός με τους πελάτες σας και καλλιεργείτε την αίσθηση της κοινότητας γύρω από το brand σας, αλλά προωθείτε επίσης συγκεκριμένα προϊόντα και προσφορές που μπορεί να πραγματοποιείτε κατά τη διάρκεια των εορτών.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί ότι τα μηνύματα γύρω από τις προωθητικές σας ενέργειες είναι εξίσου σημαντικά με τις ίδιες τις προωθητικές ενέργειες. Οι προωθητικές ενέργειες κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων, είναι από τις πιο δύσκολες εκστρατείες για να κερδίσετε το μερίδιο αγοραστικής δύναμης του πελάτη, καθώς η διαδικτυακή αγορά κατακεραυνώνεται από προσφορές. Η υπερβολική έκθεση και προώθηση από τους μεγάλους διαδικτυακούς λιανοπωλητές ίσως φανεί επιζήμια για τις μικρές επιχειρήσεις.

Γι’αυτό, είναι σημαντικό να σχεδιάζετε τον τρόπο με τον οποίο θα επικοινωνήσετε με τους πελάτες, δημιουργώντας από νωρίς πλάνα, καθώς πλησιάζουν οι ημέρες των εκπτώσεων. Σκεφτείτε να δημιουργήσετε στοχευμένες επικοινωνίες, με βάση το τι “αγοράζουν συνήθως οι πελάτες” από εσάς; Ρίξτε μια ματιά στα δημογραφικά στοιχεία των πελατών σας και δημιουργήστε στοχευμένες κοινωνικές καμπάνιες με βάση αυτά για να προσελκύσετε νέους πελάτες.

Ανταμείψτε τους πελάτες σας για την εμπιστοσύνη που σας δείχνουν μέσω των αγορών τους. Δίνοντας τους προσωπικές εκπτώσεις, προϊόντα έκπληξη κατά την παραγγελία κ.λπ. η δέσμευση τους με το brand σας γίνεται εντονότερη. Κάνοντας μια επένδυση στους πελάτες που επιστρέφουν (και ενθαρρύνοντας τους νέους πελάτες να συμμετάσχουν), προσθέτετε επιπλέον κίνητρα και αξία για τους καταναλωτές στο κατάστημά σας. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να μετατρέψετε τους αγοραστές των γιορτών της μιας φοράς σε πιστούς πελάτες.

Κάντε το μάρκετινγκ ένα με τον ιστότοπο 

Η συνεχής ροή περιεχομένου αποτελεί ουσιαστικό μέρος του σχεδιασμού μιας στρατηγικής μάρκετινγκ για την περίοδο των εορτών.

Αυτό μπορεί να γίνει μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης, με αναρτήσεις στο ιστολόγιο, περιεχόμενο βίντεο κ.λπ. Οποιαδήποτε διαδικτυακή σας κίνηση που κατευθύνει το κοινό στην επιχείρησή σας είναι καλή κίνηση. Όταν το περιεχόμενό σας είναι πρωτότυπο, επικαιροποιημένο και σχετικό με την περίοδο των διακοπών, το αποτέλεσμα θα είναι οι πελάτες να κατευθυνθούν στο κατάστημά σας και, επομένως, να ενισχυθούν οι πωλήσεις σας την περίοδο αυτή.

Για παράδειγμα, αν δημιουργήσετε μια ανάρτηση στο ιστολόγιο σχετικά με το πώς να διακοσμήσετε σωστά για τις γιορτές και παρουσιάσετε μια ποικιλία από τα προϊόντα σας, έχετε περισσότερες πιθανότητες να πραγματοποιήσετε μια πώληση από πελάτες που επισκέπτονται το ιστολόγιό σας. Αυτό το παράδειγμα μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε brand, αρκεί το περιεχόμενο να είναι σχετικό όχι μόνο με το brand σας αλλά και με τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές.

Προσεγγίστε τους πελάτες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η δημοσίευση ιστοριών στο Instagram προφίλ του καταστήματός σας, η πραγματοποίηση αναρτήσεων στο Facebook για την προώθηση προσφορών και εκπτώσεων και η αποστολή στο Twitter μιας καμπάνιας προϊόντων με ένα σλόγκαν #hashtag είναι μερικοί μόνο από τους διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της περιόδου των διακοπών.

Εδώ είναι που το brand σας πρέπει να προβάλλεται με μοναδικό και δημιουργικό τρόπο, έτσι ώστε να τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών. Διασφαλίζοντας ότι οι καμπάνιες και οι τεχνικές μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι έτοιμες (πριν από τα Χριστούγεννα) θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις και να διαδώσετε τους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές πρέπει να επισκεφθούν το κατάστημά σας.

Για παράδειγμα, αν θέλετε να αυξήσετε την επιτυχία σας στο Instagram, χρησιμοποιήστε συχνά ετικέτες προϊόντων σε διαφορετικές μορφές σε feed, stories, Reels, IGTV, λεζάντες και Live, επειδή οι άνθρωποι περνούν χρόνο σε διαφορετικά μέρη στο Instagram. Επιπλέον, η συνεχής χρήση ετικετών προϊόντων για τη δημιουργία πιο εμπορικών προϊόντων μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε νέους πελάτες και να αξιοποιήσετε στο έπακρο το προφίλ του καταστήματός σας.

Αξιοποιήστε την πληρωμένη διαφήμιση

Η οργανική επισκεψιμότητα είναι πολύτιμη, αλλά η πληρωμένη διαφήμιση μπορεί να ενισχύσει το brand σας σε μια κορεσμένη αγορά. Ένα γρήγορο μέρος για να ξεκινήσετε είναι οι διαφημίσεις στο Facebook ή το Instagram, καθώς μπορείτε απλά να ενισχύσετε το οργανικό περιεχόμενο. Εκεί που θα θελήσετε να αφιερώσετε λίγο περισσότερο χρόνο είναι το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης και η συνολική βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής. Εάν έχετε μια προσέγγιση πανκαναλικής λειτουργίας, η επένδυση σε πληρωμένη διαφήμιση μπορεί επίσης να συμβάλει στην προώθηση της επισκεψιμότητας σε όλα τα κανάλια.

Εξοικειωθείτε με τις αξιολογήσεις στην Google, καθώς η προβολή των αξιολογήσεων των καταναλωτών απευθείας στις διαφημίσεις Google μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τα ποσοστά κλικ κατά μέσο όρο 10% και να βελτιώσουν τη συνολική απόδοση της αναζήτησης κατά τη διάρκεια αυτής της πολυσύχναστης περιόδου του έτους.

Εάν διαθέτετε ένα συγκεκριμένο μέρος του προϋπολογισμού σας ειδικά για την διαφήμιση κατά την διάρκεια του χρόνου, οι μήνες που προηγούνται και κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, είναι μια εξαιρετική στιγμή για να επενδύσετε σε διαφημίσεις PPC. Ενώ μπορεί να είναι ακριβό να συμμετέχετε σε αυτή τη μορφή μάρκετινγκ όλο το χρόνο, αν σκεφτείτε ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να κάνουν κλικ – και να πραγματοποιήσουν μία μετατροπή ταυτόχρονα – στον πρώτο σύνδεσμο που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης και να πραγματοποιήσουν μία αγορά, σίγουρα τότε η επένδυση αξίζει τον κόπο. Μπορεί επίσης να είναι επικερδής κατά τη διάρκεια αυτών των ανταγωνιστικών μηνών του έτους, ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές σας με τις λέξεις-κλειδιά με κορυφαίες μετατροπές. Μπορεί να σας προσφέρει μια κατολίσθηση εμφανίσεων, πολλές από τις οποίες μπορεί ενδεχομένως να καταλήξουν σε αγορές.

Σχεδιάστε πλάνα στρατηγικής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Η αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελεί βασικό και ουσιαστικό μέρος των εκστρατειών κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Εάν έχετε συγκεκριμένες πωλήσεις, εκπτώσεις ή ειδικές προσφορές για τις γιορτές – μην περιμένετε μέχρι την τελευταία στιγμή για να στείλετε αυτά τα διαφημιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Αιχμαλωτίζοντας την προσοχή των πελατών σας από νωρίς, με τη βοήθεια αυτοματοποιημένων λειτουργιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μπορείτε να ενημερώσετε νωρίς για τυχόν προσφορές που θα αυξήσουν τις μετατροπές όταν θα τις χρειάζεστε περισσότερο.

  • Στα μηνύματα που συντάσσετε, να είστε σαφείς και να αναπτύσσετε ένα συγκεκριμένο θέμα.
  • Βεβαιωθείτε ότι το κείμενο και η επικεφαλίδα σας είναι σαφείς και όσο το δυνατόν πιο οπτικά ελκυστικά.
  • Χρησιμοποιήστε emojis για να προσθέσετε χρώμα και να ξεχωρίσετε μέσα στο πέλαγος άλλων ασπρόμαυρων απρόσωπων μηνυμάτων.
  • Αναφέρετε με σαφήνεια το περιεχόμενο του email, είτε πρόκειται για προωθητική ενέργεια, είτε για έκπτωση κ.λπ.
  • Δημιουργήστε τις λίστες σας από νωρίς. Θέλετε να έχετε περισσότερους από αρκετούς πελάτες για να επικοινωνήσετε μαζί τους κατά την προετοιμασία σας.

Θυμηθείτε, μην συλλέγετε μόνο διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – και αριθμούς κινητών τηλεφώνων. Το SMS, σε συνδυασμό με το email, είναι μια επιτυχημένη φόρμουλα για αυτού του είδους τις προωθητικές ενέργειες. Επίσης, ποτέ δεν βλάπτει να χρησιμοποιείτε τακτικές “επείγοντος” και “σπανιότητας”. Εάν θέσετε ένα χρονικό όριο σε μια  προωθητική ενέργεια ή ένα ανώτατο όριο στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνουν, τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται επείγοντα. Οι πελάτες θα αναλάβουν πιο γρήγορα δράση και θα προβούν πιο άμμεσα στις αγορές τους για να προλάβουν είτε να αγοράσουν εντός του χρονικού περιθωρίου, είτε να αγοράσουν το τελευταίο απόθεμα. Αυτό είναι ένα κλασσικό τέχνασμα το οποίο λειτουργεί κάθε φορά.

Σκεφτείτε συμβουλές και έξυπνες ιδέες που μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας για να βελτιώσετε την αγοραστική τους εμπειρία και να τους δώσετε εκπληκτικές  ιδέες για δώρα. Για παράδειγμα, αν πουλάτε είδη κουζίνας, θα μπορούσατε να στείλετε κάποιες συνταγές για τις γιορτές που χρησιμοποιούν κάποια από τα είδη που πουλάτε. Η συνταγή είναι μία χρήσιμη πληροφορία και τα προϊόντα σας φαντάζουν αναγκαία για να την υλοποιήσουν.

5.Αναβαθμίστε την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη Των πελατών Σας

Η περίοδος των διακοπών πλησιάζει και για να είστε προετοιμασμένοι για την επιτυχία, τόσο η επιχείρησή σας όσο και οι πελάτες σας χρειάζονται επαρκή υποστήριξη.

Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να βεβαιωθείτε ότι η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου σας διαθέτει 24/7 υποστήριξη, κορυφαία χαρακτηριστικά ασφαλείας και κορυφαίο χρόνο απόκρισης.

Για μεγαλύτερη σιγουριά, εξετάστε το ενδεχόμενο πρόσθετης υποστήριξης. Η νούμερο ένα συμβουλή μας για τα καταστήματα αυτά τα Χριστούγεννα, είναι να δημιουργήσετε αντίγραφα ασφαλείας του καταστήματός σας. Μια καλή λύση δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας σας διευκολύνει να πειραματιστείτε και να αλλάξετε τα προϊόντα κατά τη διάρκεια των εορτών ανάλογα με τις ανάγκες, γνωρίζοντας ότι μπορείτε πάντα “να γυρίσετε το ρολόι πίσω” αν κάτι πάει στραβά. Με ένα αυτόματο αντίγραφο ασφαλείας, είστε προετοιμασμένοι για καταστροφές, μικρές ή μεγάλες. Ο χρόνος διακοπής λειτουργίας είναι ακριβός και ο χρόνος διακοπής λειτουργίας στις γιορτές είναι ακόμη χειρότερος. Μια καλή λύση δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο απώλειας εσόδων, καθώς είστε σε θέση να επαναφέρετε τα δεδομένα και να συνεχίσετε τη λειτουργία σας μέσα σε λίγα λεπτά, αν κάτι πάει στραβά.”

Αναπτύξτε ένα ισχυρό σχέδιο εξυπηρέτησης πελατών

Τώρα, πρέπει να φροντίσετε τους πελάτες σας. Τα Χριστούγεννα είναι αναμφίβολα μια πολυάσχολη και μερικές φορές αγχωτική περίοδος. Να είστε προετοιμασμένοι να χειριστείτε τυχόν ερωτήσεις και ανησυχίες και να παρέχετε πληροφορίες άμεσα. Διαθέστε ειδική υποστήριξη και απαντήστε στα ερωτήματα γρήγορα. Ακόμη και όταν κάτι πάει στραβά, μια θετική εμπειρία υποστήριξης πελατών μπορεί να οδηγήσει σε έναν πιστό πελάτη. Θα πρέπει να διαθέτετε ειδική υποστήριξη για το τηλέφωνο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – και φροντίστε να απαντάτε σε όλα τα ερωτήματα εντός 24-48 ωρών.

Τα στοιχεία επικοινωνία σας να είναι εμφανή και ευδιάκριτα

Η προσθήκη ενημερωμένων στοιχείων επικοινωνίας στον ιστότοπό σας και σε όλες τις επιβεβαιώσεις παραγγελιών μπορεί να ενισχύσει την εμπιστοσύνη του πελάτη στο κατάστημά σας. Η δημιουργία μιας σελίδας Συχνών Ερωτήσεων που προσφέρει γρήγορες και εύκολες απαντήσεις μπορεί επίσης να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των νέων πελατών. Η παροχή απαντήσεων σε συνήθεις ερωτήσεις μπορεί επίσης να ελαφρύνει το φορτίο της ομάδας εξυπηρέτησης πελατών.

Ζητήστε κριτικές και αξιολογήσεις από τους πελάτες σας

Οι κριτικές θα διαδραματίσουν φέτος ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην περίοδο των Χριστουγεννιάτικων διακοπών του 2021. Στην πραγματικότητα, η παροχή κριτικών και κοινωνικών αποδείξεων έχει επισημανθεί ως ζωτικής σημασίας για την επιτυχία. Συνιστάται στα brands και στους εμπόρους λιανικής πώλησης να προσφέρουν στους καταναλωτές οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει στην ενθάρρυνση και την αύξηση της πιθανότητας μετατροπής.

Μπορείτε επίσης να δώσετε κίνητρο στους πελάτες σας να αφήσουν μια κριτική με μια ειδική εφάπαξ έκπτωση. Εκτός του ότι σας βοηθούν να βελτιώσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, τα σχόλια και οι κριτικές μπορούν να σας βοηθήσουν να εμπνέυσετε την εμπιστοσύνη σε νέους πελάτες. Οι κριτικές και οι αξιολογήσεις των πελατών σας μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη σας. Βεβαιωθείτε ότι εμφανίζετε κριτικές όχι μόνο στις σελίδες προϊόντων, αλλά και σε όλες τις σελίδες προορισμού που μπορεί να συναντήσει ένας δυνητικός πελάτης κατά τη διάρκεια του αγοραστικού του ταξιδιού. Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι εντυπώσεις κορυφώνονται πάντα κατά την περίοδο αιχμής των αγορών, οπότε είναι καλή ιδέα να προβάλλετε τις κριτικές των πελατών για να βελτιώσετε την εμπειρία και να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο της επιχείρησής σας.

Ανακεφαλαιώνοντας..

Φέτος, οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές προσβλέπουν στην περίοδο των Χριστουγέννων περισσότερο από ποτέ. Αφού το 2020 πολλοί δεν μπόρεσαν να περάσουν τις γιορτές με τα αγαπημένα τους πρόσωπα, υπάρχει ελπίδα ότι το 2021 θα υπάρξει επιστροφή στην κανονικότητα.

Οι αγοραστές θα ψωνίζουν ενδεχομένως στο κατάστημα, στο διαδίκτυο και σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια που προβάλλεται ένα brand, καθώς θα κυνηγούν τα τέλεια δώρα για όλους όσους έχουν στην λίστα τους! Η δημιουργία μιας εμπειρίας αγορών που τους δελεάζει και προσφέρει μια ομαλή πορεία προς την διεκπεραίωση μίας παραγγελίας (και μία θετική εντύπωση και μετά από αυτήν) τους δίνει έναν ισχυρό λόγο να επιλέξουν το κατάστημά σας έναντι κάποιου ανταγωνιστή. Κάντε την αγορά από το κατάστημάς σας εύκολη και γρήγορη όπως και αν επιλέξουν να την πραγματοποιήσουν.

Προετοιμαστείτε κατάλληλα για τις διακοπές με μια συνετή προσέγγιση και πριν το καταλάβετε, θα είστε πανέτοιμοι να υποδεχθείτε το πολυάριθμο κοινό σας.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top