Με ποιον τρόπο η Google αξιολογεί την εγκυρότητα των ιστοσελίδων;

Η Google δεν έχει μια συγκεκριμένη μέθοδο μέτρησης της εγκυρότητας αλλά χρησιμοποιεί μια πληθώρα «σημάτων» για να την προσδιορίσει ανά σελίδα. Η «μάχη» της Google ενάντια στα προβληματικά περιεχόμενα έχει στρέψει την προσοχή σε ένα κοινό ερώτημα: Πώς γνωρίζει η Google τι είναι έγκυρο?

Η απάντηση είναι απλή.

Η Google δεν έχει μια συγκεκριμένη μέθοδο μέτρησης αλλά εξετάζει μια πληθώρα από άγνωστα μετρικά συστήματα τα οποία μπορεί να διαφέρουν από ερώτημα σε ερώτημα.

Το γνήσιο μετρικό σύστημα: PageRank

Όταν πρωτοξεκίνησε η Google είχε μια και μοναδική αρχή μέτρησης. Το PageRank απλά εξέταζε τους συνδέσμους στις σελίδες. Η Google μετρούσε πόσους συνδέσμους λάμβανε μια σελίδα και έτσι εξήγαγε ένα αποτέλεσμα PageRank για αυτή.

Η Google δεν επιβράβευε μόνο σελίδες με πολλούς συνδέσμους αλλά προσπαθούσε να υπολογίσει και το πόσο σημαντικοί ήταν αυτοί οι σύνδεσμοι. Μια σελίδα με λιγότερους συνδέσμους από άλλες ‘σημαντικές’ σελίδες θα μπορούσε να κερδίσει μεγαλύτερη εγκυρότητα από μια σελίδα με πολλούς συνδέσμους από σχετικά συνηθισμένες σελίδες.

Ακόμη και σελίδες με υψηλά αποτελέσματα PageRank δεν ήταν βέβαιο πως θα εκτοξεύονταν στα κορυφαία αποτελέσματα της Google. Παρόλα αυτά το PageRank ήταν ένα μόνο κομμάτι του αλγορίθμου κατάταξης της Google. Υπήρχαν και άλλοι παράγοντες που έπαιζαν ρόλο όπως οι λέξεις των συνδέσμων ή και ακόμη οι λέξεις των ίδιων των ιστοσελίδων είχαν μεγάλη επιρροή.

Υπολογίζοντας την εγκυρότητα σήμερα

Σήμερα, οι σύνδεσμοι και το περιεχόμενο είναι από τα πιο σημαντικά «σήματα» κατάταξης. Παρόλα αυτά όμως η τεχνητή νοημοσύνη – σύστημα RankBrain – είναι ένας ακόμη μεγάλος παράγοντας. Το σύστημα κατάταξης της Google περιέχει πάνω από 200 μεγάλους παράγοντες και ακόμη και ο περιοδικός πίνακας παραγόντων επιτυχίας των SEO περιέχει σχεδόν 40 μεγάλους τομείς προς εξέταση. Κανένα όμως από όλα αυτά δεν συμπεριλαμβάνει έναν παράγοντα εγκυρότητας όπως το PageRank.

Η Google χρησιμοποιεί μια ποικιλία από «σήματα» τα οποία αυξάνουν και κάνουν πιο εμφανή το αποτέλεσμα εγκυρότητας μιας σελίδας.

Η εγκυρότητα αξιολογείται, κατά κύριο λόγο, ανά σελίδα.

Από τη στιγμή που δεν υπάρχει πρότυπο εγκυρότητας αυτή η ποικιλία σημάτων λειτουργεί ως ένα. Η Google αναφέρει πως η εγκυρότητα γίνεται ανά σελίδα. Συγκεκριμένα αποφεύγει την ιδέα της εγκυρότητας του domain καθώς μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες υποθέσεις σχετικά με τις μεμονωμένες σελίδες, ειδικά αυτές στις δημοφιλείς ιστοσελίδες.

Για παράδειγμα ιστοσελίδες όπως YouTube, Tumblr, χρησιμοποιούν τη δημοτικότητα τους για τις μεμονωμένες σελίδες που συμπεριλαμβάνουν και λαμβάνουν επιβράβευση που πιθανόν δεν την άξιζαν. Σε αυτές τις περιπτώσεις καλό είναι να αναρωτηθούμε για την εγκυρότητα του χρήστη και όχι για την εγκυρότητα της ιστοσελίδας.

Σήματα σελίδας, όχι εγκυρότητα του domain

Η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας ή το πότε μια ιστοσελίδα έχει επηρεαστεί από κακόβουλο λογισμικό είναι δύο θέματα που επηρεάζουν τις σελίδες των ιστότοπων.

Όταν όλα είναι ίσα μεταξύ δυο διαφορετικών ιστοσελίδων, τα σήματα σελίδας είναι αυτά που βοηθούν. Αν για παράδειγμα έχουμε δυο άρθρα του ίδιου θέματος, το ένα δημοσιευμένο στη Wall Street Journal και το άλλο σε ένα απλό domain, χωρίς κανένα άλλο στοιχείο, το άρθρο στη Wall Street Journal φαίνεται καλύτερο. Αυτό αποτελεί προπαγάνδα από τους χρήστες λόγω επιπέδου ιστοσελίδας.

Αλλά αυτό είναι ένα σπάνιο φαινόμενο.

Το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στο διαδίκτυο γρήγορα αποκτά τα δικά του μοναδικά σήματα σελίδας τα οποία υπερέχουν από αυτά του domain. Ανάμεσα σε αυτά, είναι και εκείνα που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της εγκυρότητας της σελίδας.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Enter Captcha Here :

top