Η Google “ξαναγράφει” τις επικεφαλίδες  στις SERPs

Η Google έχει αρχίσει να αντικαθιστά τις επικεφαλίδες στις SERPs με άλλο σχετικό κείμενο από μια ιστοσελίδα.

Η Google “ξαναγράφει” τις επικεφαλίδες για να περιορίσει τον αριθμό σελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης, αντικαθιστώντας συχνά την H1 επικεφαλίδα μιας σελίδας με σχετικό κείμενο που βρίσκεται σε αυτή.

Είναι γνωστό ότι η Google προσαρμόζει τους τίτλους στις SERPs κάνοντας μικρές διορθώσεις, όπως η προσθήκη του ονόματος μιας επιχείρησης στο τέλος. Τώρα όμως η Google παρακάμπτει τους τίτλους με διαφορετικό κείμενο.

Οι SEOs άρχισαν να το αντιλαμβάνονται αυτό στις 16 Αυγούστου, όπως αποδεικνύεται από tweets που αναφέρουν μια “μαζική” “επανεγγραφή” τίτλων στη Google.

Η κλίμακα των τροποποιήσεων τίτλων είναι άγνωστη προς το παρόν, αλλά είναι αρκετά διαδεδομένη ώστε πολλοί SEOs να την έχουν ήδη συναντήσει.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Google αντλεί κείμενο από τις ετικέτες H1 για την πλειοψηφία αυτών των τροποποιήσεων. Ωστόσο, η Lily Ray σημειώνει ότι έχει δει τη Google να αντικαθιστά τον τίτλο μιας σελίδας με κείμενο “άγκυρα” από έναν εσωτερικό σύνδεσμο.

Θεωρητικά, ακούγεται ότι η Google μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε σχετικό κείμενο από μια σελίδα και να το εμφανίσει ως τίτλο στις SERPs. Αυτό ισχύει εδώ και καιρό για τις μετα-περιγραφές, καθώς η Google μπορεί να προσαρμόζει δυναμικά την περιγραφή στα σύνολα αναζήτησης για να ταιριάζει καλύτερα με το ερώτημα ενός χρήστη.

Ο Brodie Clark υποδηλώνει ότι αυτή η ενημέρωση δεν περιορίζεται σε έναν ή δύο παράγοντες. Αντίθετα, υποθέτει ότι η Google μπορεί να δημιουργήσει αλγοριθμικά οποιοδήποτε κείμενο για να το χρησιμοποιήσει ως τίτλο μιας σελίδας:

“Από ό,τι μπορώ να δω, δεν υπάρχει “ένας παράγοντας” που να εμπλέκεται σε αυτή την αλλαγή, με μια αλγοριθμική προσέγγιση που έχει σχεδιαστεί για τη δημιουργία καλύτερων τίτλων στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google στο σύνολό τους. Είτε πρόκειται για τη λήψη του νέου τίτλου από μια ετικέτα επικεφαλίδας είτε για την ουσιαστική εξαγωγή του από το πουθενά”.

Προφανώς δεν υπάρχει όριο στο από πού μπορεί να αντλήσει η μηχανή αναζήτησης κείμενο και να το χρησιμοποιήσει ως τίτλο.

Επιπλέον, ο Clark σημειώνει ότι όταν η Google “ξαναγράφει” έναν τίτλο, αυτός τείνει να είναι μικρότερος από τον αρχικό. Αυτό υποδηλώνει μια προσπάθεια να βελτιωθεί η αναγνωσιμότητα και να ενισχυθεί η συνάφεια ενός αποτελέσματος.

Αν πρόκειται για κάτι περισσότερο από μια ζωντανή δοκιμή που εντοπίστηκε κατά τύχη, η Google θα πρέπει να ενημερώσει τους SEOs σχετικά με αυτό το θέμα το συντομότερο δυνατό.

Τι σημαίνει αυτό για τους SEOs;

Είναι αδύνατο να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με την επαναδιατύπωση των ετικετών τίτλου από την Google αυτή τη στιγμή.

Η Google είναι γνωστό ότι εκτελεί δοκιμές στα ζωντανά αποτελέσματα αναζήτησης, οπότε είναι πιθανό αυτό που βλέπουμε να επανέλθει στο φυσιολογικό στο εγγύς μέλλον.

Από την άλλη πλευρά, μπορεί να βλέπουμε τα αρχικά στάδια μιας μόνιμης αλλαγής. Αν υποθέσουμε για ένα δευτερόλεπτο ότι αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο η Google θα χειρίζεται τους τίτλους στα σύνολα αναζήτησης στο μέλλον, θα μπορούσε να καταλήξει να είναι κάτι καλό για τους ιστότοπους.

Ο προφανής στόχος της αντικατάστασης των τίτλων είναι να ενισχυθεί η συνάφεια για τους χρήστες που πραγματοποιούν αναζητήσεις. Αν αυτό ισχύει, ένας πιο σχετικός τίτλος θα μπορούσε να είναι πιο ελκυστικός για να κάνουν κλικ.

Όσον αφορά το πόσο θα πρέπει να ανησυχείτε για αυτή την ενημέρωση, θα σας παραπέμψω σε αυτή την καθοδήγηση του Mueller. Αναφέρει ότι οι τίτλοι είναι σημαντικοί, αλλά προτείνει ότι δεν αξίζει να αγχώνεστε γι’ αυτούς:

“Οι τίτλοι είναι σημαντικοί! Είναι σημαντικοί για το SEO. Χρησιμοποιούνται ως παράγοντας κατάταξης. Φυσικά, χρησιμοποιούνται σίγουρα ως παράγοντας κατάταξης, αλλά δεν είναι κάτι στο οποίο θα έλεγα ότι ο χρόνος που ξοδεύετε για την προσαρμογή του τίτλου είναι πραγματικά η καλύτερη χρήση του χρόνου σας”.

Προς το παρόν, δεν έχουν παρατηρηθεί αναφορές για πτώση της κατάταξης σελίδων με “ξαναγραμμένους” τίτλους. Επομένως, αυτό είναι μια καλή ένδειξη ότι αυτή η αλλαγή δεν θα κάνει τη δουλειά των SEOs πιο δύσκολη.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top