Η Google ανακοινώνει ανασχεδιασμό αναζήτησης με τη χρήση του MUM

Η Google ανακοίνωσε τον επανασχεδιασμό της Αναζήτησης Google που εισάγει έναν διαισθητικό τρόπο για την εξερεύνηση θεμάτων και την εμφάνιση περισσότερου περιεχομένου μέσω του αλγόριθμου MUM.

Η Google ανακοίνωσε ότι ο MUM θα ενσωματωθεί σε ορισμένες αναζητήσεις στο Google Search. Η σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google υφίσταται αλλαγές που θα εισάγουν νέους τρόπους ανακάλυψης και εξερεύνησης θεμάτων για ορισμένες αναζητήσεις. Αυτός ο νέος τρόπος αναζήτησης επεκτείνει τον παλιό τρόπο αναζήτησης απαντήσεων και εισάγει έναν πιο διαισθητικό τρόπο εξερεύνησης θεμάτων.

Η Google τους επόμενους μήνες θα καθοδηγήσει τους χρήστες σε μονοπάτια θεμάτων σε μια επανασχεδιασμένη εμπειρία αναζήτησης για ορισμένες αναζητήσεις που θα είναι πιο οπτικοποιημένη.

Ο αλγόριθμος MUM της Google

Νωρίτερα το 2021 η Google εισήγαγε έναν νέο αλγόριθμο αναζήτησης που μπορεί να κάνει αναζήτηση σε διάφορες γλώσσες και με εικόνες για να βρει απαντήσεις σε πολύπλοκες ερωτήσεις. Αυτός ο αλγόριθμος ονομάζεται MUM, που είναι η συντομογραφία του Multitask Unified Model. (Ενοποιημένο μοντέλο πολλαπλών εργασιών.)

Το χαρακτηριστικό στο οποίο δίνει έμφαση περισσότερο η Google είναι η δυνατότητα αναζήτησης με εικόνες αντί μόνο με κείμενο. Η Google έχει ήδη ανακοινώσει την ενσωμάτωση του MUM στην εφαρμογή Lens τους επόμενους μήνες.

Πώς ο Google MUM θα αλλάξει την αναζήτηση;

Ο αλγόριθμος MUM θα εισαχθεί στο Google Search και θα φέρει δραματικές αλλαγές στην όλη ιδέα του τι σημαίνει αναζήτηση. Οι χρήστες σήμερα αναζητούν απαντήσεις. Αλλά αυτός ο νέος τρόπος αναζήτησης θα βοηθήσει τους χρήστες να εξερευνήσουν πιο σύνθετες εργασίες, ενώ παράλληλα θα εισαγάγει έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο παρουσίασης των απαντήσεων, ιδιαίτερα με εικόνες.

Στόχος αυτών των αλλαγών είναι να γίνει η αναζήτηση πιο διαισθητική.

Ανασχεδιασμός της αναζήτησης Google

Η Google χαρακτήρισε αυτή την αλλαγή ως επανασχεδιασμό της αναζήτησης και αυτό ακριβώς είναι.

Αυτή η νέα έκδοση της αναζήτησης κάνει τρία μεγάλα βήματα μακριά από την παλιά μηχανή αναζήτησης των δέκα μπλε συνδέσμων.

Ο MUM αλλάζει την αναζήτηση με τρεις σημαντικούς τρόπους:

  • “Πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε”
  • “Εξερεύνηση θέματος”
  • Οπτική περιήγηση στα αποτελέσματα αναζήτησης

Τι είναι το “Πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε” της Google;

Η λειτουργία “Things to know” ενσωματώνει το Google MUM για να κατανοήσει όλους τους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες εξερευνούν ένα θέμα. Η Google παρέχει το παράδειγμα της φράσης-κλειδί, “ακρυλική ζωγραφική”. Η Google σημειώνει ότι υπάρχουν πάνω από 350 θέματα που σχετίζονται με αυτή τη φράση-κλειδί.

Η λειτουργία “πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε” θα εντοπίσει τις πιο σχετικές ή δημοφιλείς “διαδρομές” που ακολουθούν οι χρήστες κατά την εξερεύνηση του συγκεκριμένου θέματος και θα φέρει στην επιφάνεια περισσότερο περιεχόμενο ιστότοπου που σχετίζεται με αυτό. Έτσι, αντί να περιμένουν οι χρήστες να πραγματοποιήσουν επακόλουθες αναζητήσεις, η αναζήτηση Google θα προβλέπει αυτά τα σχετικά θέματα και θα φέρνει στην επιφάνεια το περιεχόμενο.

Η Google δηλώνει: “Για παράδειγμα, μπορούμε να εντοπίσουμε περισσότερα από 350 θέματα που σχετίζονται με την ακρυλική ζωγραφική και να σας βοηθήσουμε να βρείτε το σωστό μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσετε“.

“Εξερεύνηση θέματος” στην αναζήτηση Google

Η δεύτερη νέα λειτουργία αναφέρεται ως Topic Zoom. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στον αναζητητή να μεταπηδά μέσα και έξω από συναφή θέματα. Ο αναζητητής μπορεί να διευρύνει το θέμα ή να κάνει εστιάσει σε ένα πιο λεπτομερές ύπο-θέμα.

Οπτική εξερεύνηση

Το τρίτο νέο χαρακτηριστικό του MUM είναι αυτό που φαίνεται να είναι διαθέσιμο τώρα στην Αναζήτηση Google. Η οπτική εξερεύνηση είναι ένας νέος οπτικός τρόπος εξερεύνησης ενός θέματος. Αυτή η νέα λειτουργία δεν θα εμφανιστεί για όλες τις αναζητήσεις. Περιορίζεται στις αναζητήσεις όπου η πρόθεση του χρήστη είναι να βρει έμπνευση.

Η Google το εξηγεί ως εξής:

Αυτή η νέα σελίδα οπτικών αποτελεσμάτων έχει σχεδιαστεί για αναζητήσεις που αναζητούν έμπνευση, όπως “ιδέες διακόσμησης για τα Χριστούγεννα” ή “ιδέες για κάθετο κήπο εσωτερικού χώρου”, και μπορείτε να το δοκιμάσετε σήμερα“.

Πώς η Google MUM και η AI αλλάζουν την αναζήτηση

Αυτοί οι νέοι τρόποι αναζήτησης φαίνεται ότι έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους χρήστες που πραγματοποιούν αναζητήσεις, να ανακαλύψουν περισσότερους ιστότοπους και περισσότερες ιστοσελίδες στον ιστό.

Αντί να περιορίζει τους χρήστες στους δέκα μπλε συνδέσμους, η Google διευκολύνει τους αναζητητές να εξερευνήσουν θέματα σε πολύ περισσότερους ιστότοπους από ό,τι με τον παλιό τρόπο των δέκα μπλε συνδέσμων. Αυτό είναι ένα πολύ καλό νέο για τους ιστότοπους.

Πώς κάνετε SEO για αυτό; Υποψιάζομαι ότι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει από την πλευρά της Google όσον αφορά τη βελτιστοποίηση αναζήτησης. Ο παραδοσιακός τρόπος με τον οποίο οι τίτλοι και οι επικεφαλίδες χρησιμοποιούνται για την απόρριψη λέξεων-κλειδιών υψηλής επισκεψιμότητας με το στυλ Keyword-1, Keyword 2 του SEO ίσως χρειαστεί να επανεξεταστεί, αλλά αυτό συμβαίνει εδώ και αρκετά χρόνια.

Μπορεί να είναι χρήσιμο να ακολουθήσετε τις κατευθυντήριες γραμμές της Google για τους τίτλους και τις επικεφαλίδες, χρησιμοποιώντας τις για να περιγράψετε πραγματικά το αντικείμενο της ιστοσελίδας και των τμημάτων της. Η εύκολη κατανόηση μιας ιστοσελίδας είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του καλού SEO.

top