Εναλλακτικό κείμενο εικόνας vs. Τίτλος vs. ονόματα αρχείων: Ποια είναι η διαφορά;

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του εναλλακτικού κειμένου εικόνας, του κειμένου τίτλου και των ονομάτων αρχείων; Μάθετε πώς να βελτιστοποιήσετε το καθένα από αυτά για αναζήτηση.

Το βελτιστοποιημένο εναλλακτικό κείμενο της εικόνας, ο τίτλος της εικόνας και τα ονόματα των αρχείων της εικόνας αποτελούν όλα μέρος της καλής βελτιστοποίησης εικόνων.

Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ του εναλλακτικού κειμένου της εικόνας και του τίτλου;

Τα διατηρείτε τα ίδια; Τα κάνετε όλα διαφορετικά;

Σε αυτή τη δημοσίευση, θα μάθετε για τις διαφορές μεταξύ του χαρακτηριστικού εναλλακτικού κειμένου, του τίτλου της εικόνας και του ονόματος αρχείου εικόνας και θα βρείτε συστάσεις για το πώς να τα βελτιστοποιήσετε καλύτερα για αναζήτηση.

Εναλλακτικό κείμενο (Alt Text) Vs. Ετικέτα Alt: Τι είναι σωστό;

Όταν σκέφτεστε το εναλλακτικό κείμενο, ο όρος που μπορεί να σας έρθει αμέσως στο μυαλό είναι “ετικέτα alt”.

Λοιπόν, η ετικέτα alt είναι στην πραγματικότητα μια εσφαλμένη ονομασία και στην ουσία δεν υπάρχει καθόλου. Το Alt text, ή εναλλακτικό κείμενο, είναι η ιδιότητα εναλλακτικού κειμένου της ετικέτας εικόνας.

Τι είναι το εναλλακτικό κείμενο της εικόνας;

Το Alt text, ή εναλλακτικό κείμενο, χρησιμοποιείται για την εμφάνιση κειμένου που περιγράφει μια εικόνα σε “εναλλακτικές” πηγές.

Πρωτίστως, ο στόχος του είναι να κάνει τις εικόνες πιο προσβάσιμες στους ανθρώπους με οπτικές αναπηρίες που χρησιμοποιούν προγράμματα ανάγνωσης οθόνης, για να γίνει ο ιστός πολύ πιο προσβάσιμος.

Σας επιτρέπει να καθορίσετε μια περιγραφή εικόνας η οποία τροφοδοτείται μέσω ενός προτροπέα με βάση τον ήχο, ο οποίος λέει στα άτομα με χαμηλή ή καθόλου όραση τι υπάρχει αυτή τη στιγμή στη σελίδα.

Ο δευτερεύων στόχος του εναλλακτικού κειμένου είναι η περιγραφή της εικόνας για άτομα που έχουν αποφασίσει, για οποιονδήποτε λόγο, να απενεργοποιήσουν τις εικόνες στην εφαρμογή του προγράμματος περιήγησης ιστού τους.

Κατά κανόνα, το εναλλακτικό κείμενο θα πρέπει να περιλαμβάνει στοχευμένη βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών σε ένα πλαίσιο που περιγράφει το θέμα της εικόνας. Εάν δεν υπάρχει εναλλακτικό κείμενο για την εικόνα, αυτή θα εμφανίζεται ως κενή εικόνα.

Επειδή η Google δεν μπορεί να ανιχνεύσει ακριβώς τις εικόνες σε βάθος, η Google χρησιμοποιεί το εναλλακτικό κείμενο ως εστίαση όταν προσπαθεί να καταλάβει τι αφορά η εικόνα.

Είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη τις Οδηγίες προσβασιμότητας του W3C για το εναλλακτικό κείμενο:

Όταν χρησιμοποιείτε εικόνα, καθορίστε ένα σύντομο εναλλακτικό κείμενο με το χαρακτηριστικό alt. Σημείωση: Η τιμή αυτού του χαρακτηριστικού αναφέρεται ως “alt text”.

Όταν μια εικόνα περιέχει λέξεις που είναι σημαντικές για την κατανόηση του περιεχομένου, το εναλλακτικό κείμενο θα πρέπει να περιλαμβάνει αυτές τις λέξεις. Αυτό θα επιτρέψει στο εναλλακτικό κείμενο να παίξει το ίδιο σημαντικό ρόλο στη σελίδα με την εικόνα. Σημειώστε ότι δεν περιγράφει απαραίτητα τα οπτικά χαρακτηριστικά της ίδιας της εικόνας, αλλά πρέπει να μεταφέρει το ίδιο νόημα με την εικόνα.”

Τι είναι το κείμενο τίτλου εικόνας;

Το κείμενο τίτλου εικόνας είναι ένα χαρακτηριστικό που χρησιμοποιείται για την παροχή πρόσθετων πληροφοριών σχετικά με την εικόνα. Τούτου λεχθέντος, ο τίτλος της εικόνας δεν χρησιμοποιείται για την κατάταξη στην αναζήτηση, οπότε δεν είναι τόσο σημαντικό να βελτιστοποιηθεί.

Αλλά αν είστε εμμονικός με την ολοκλήρωση του SEO και θέλετε να βελτιστοποιήσετε τα πάντα για το καλύτερο δυνατό στη βελτιστοποίηση W3C, με κάθε τρόπο, συμπεριλάβετε τόσο το εναλλακτικό κείμενο όσο και το κείμενο τίτλου για την εικόνα σας.

Ωστόσο, δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι σούπερ τρελό για τη βελτιστοποίηση του τίτλου.

Απλώς χρησιμοποιήστε έναν γρήγορο, σύντομο, πιασάρικο τίτλο που συμπληρώνει αυτό που βελτιστοποιήσατε για το εναλλακτικό κείμενο και θα είστε έτοιμοι.

Η πρόθεση του χρήστη και η εμπειρία χρήστη πρέπει να είναι η κύρια εστίαση των βελτιστοποιήσεών σας.

Δεν έχουν αλλάξει πολλά τα τελευταία 10 χρόνια όσον αφορά τη βελτιστοποίηση του εναλλακτικού κειμένου και των χαρακτηριστικών τίτλου.

Κατά τη βελτιστοποίηση και των δύο αυτών χαρακτηριστικών, θα πρέπει να εστιάζετε όχι μόνο στη στόχευση λέξεων-κλειδιών, αλλά και στην πρόθεση του χρήστη.

Μην γεμίζετε με λέξεις-κλειδιά και, φυσικά, αλλάζετε τις λέξεις-κλειδιά σας όταν χρειάζεται.

Όταν βελτιστοποιείτε το εναλλακτικό κείμενο και τους τίτλους στις εικόνες, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι εστιάζετε στα εξής:

  • Θα βοηθήσει αυτό το εναλλακτικό κείμενο και ο τίτλος τους χρήστες μου;
  • Θα ικανοποιήσει αυτό το εναλλακτικό κείμενο και ο τίτλος την πρόθεση των χρηστών;
  • Θα βελτιώσει αυτό την εμπειρία του χρήστη;

Ο John Mueller από την Google επιβεβαίωσε επίσης σε ένα tweet του 2017 ότι οι εικόνες που χρησιμοποιούνται για σκοπούς σχεδιασμού (εικόνες placeholders) δεν χρειάζεται να έχουν εναλλακτικό κείμενο, οπότε το κενό κείμενο όπως αυτό (alt=””) είναι μια χαρά.

Περισσότερες διευκρινίσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η Google χειρίζεται το εναλλακτικό κείμενο:

Ο John έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι η Google θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το εναλλακτικό κείμενο ως κείμενο άγκυρας εάν η εικόνα είναι επίσης σύνδεσμος.

Επιπλέον, ο John έχει επίσης δηλώσει ότι η Google μπορεί να δει το κείμενο στα εναλλακτικά χαρακτηριστικά της εικόνας ως μέρος της σελίδας όπου είναι ενσωματωμένη η εικόνα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Mueller έχει εξηγήσει πόσο χρήσιμο είναι το εναλλακτικό κείμενο για τις εικόνες της Google, ειδικά αν θέλετε να τις κατατάξετε εκεί.

Συνιστά επίσης, εάν είναι ενεργοποιημένη η αργή φόρτωση, να βεβαιωθείτε ότι η εικόνα έχει εναλλακτικό κείμενο.

Ανάλογα με την υλοποίηση της αργής φόρτωσης, μπορεί να αποδίδεται διαφορετικά, οπότε φροντίστε να δοκιμάσετε τη διαμόρφωσή σας και να βεβαιωθείτε ότι η Google μπορεί να το ανιχνεύσει και να το ευρετηριάσει.

Συστάσεις της Google για τις εικόνες

Ακολουθούν οι προτάσεις της Google για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών όσον αφορά το εναλλακτικό κείμενο, απευθείας από τις Οδηγίες δημοσίευσης εικόνων:

Δημιουργία μιας εξαιρετικής εμπειρίας χρήστη

Για να αυξήσετε την ορατότητα του περιεχομένου σας στις εικόνες Google, επικεντρωθείτε στον χρήστη, παρέχοντας μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη: φτιάξτε σελίδεςβασισμένες στους χρήστες και όχι στις μηχανές αναζήτησης. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές:

  • Παρέχετε ποιοτικό περιεχόμενο: Βεβαιωθείτε ότι το οπτικό σας περιεχόμενο είναι σχετικό με το θέμα της σελίδας. Σας προτείνουμε να εμφανίζετε εικόνες μόνο όταν προσθέτουν πρωτότυπη αξία στη σελίδα. Αποθαρρύνουμε ιδιαίτερα τις σελίδες στις οποίες ούτε οι εικόνες ούτε το κείμενο αποτελούν πρωτότυπο περιεχόμενο.
  • Βελτιστοποιήστε την τοποθέτηση: Όποτε είναι δυνατόν, τοποθετήστε τις εικόνες κοντά σε σχετικό κείμενο. Εάν είναι αναγκαίο, εξετάστε το ενδεχόμενο να τοποθετήσετε την πιο σχετική εικόνα κοντά στην κορυφή της σελίδας.
  • Μην ενσωματώνετε σημαντικό κείμενο μέσα σε εικόνες: Αποφύγετε την ενσωμάτωση κειμένου μέσα σε εικόνες, ειδικά σημαντικά στοιχεία κειμένου, όπως επικεφαλίδες σελίδων και στοιχεία μενού, επειδή δεν έχουν πρόσβαση σε αυτά όλοι οι χρήστες (και τα εργαλεία μετάφρασης σελίδων δεν λειτουργούν σε εικόνες). Για να εξασφαλίσετε τη μέγιστη προσβασιμότητα του περιεχομένου σας, κρατήστε το κείμενο σε HTML και παρέχετε εναλλακτικό κείμενο για τις εικόνες.
  • Δημιουργήστε ενημερωτικούς και υψηλής ποιότητας ιστότοπους: Το καλό περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας είναι εξίσου σημαντικό με το οπτικό περιεχόμενο για τις εικόνες Google – καθιστά το αποτέλεσμα πιο εύχρηστο. Το περιεχόμενο της σελίδας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ενός αποσπάσματος κειμένου για την εικόνα και η Google λαμβάνει υπόψη την ποιότητα του περιεχομένου της σελίδας κατά την κατάταξη των εικόνων.
  • Δημιουργήστε ιστότοπους φιλικούς προς όλες τις συσκευές: Οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις στο Google Images περισσότερο από κινητά παρά από επιτραπέζιους υπολογιστές. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να σχεδιάζετε τον ιστότοπό σας για όλους τους τύπους και τα μεγέθη συσκευών. Χρησιμοποιήστε το εργαλείο δοκιμής φιλικότητας προς κινητά για να ελέγξετε πόσο καλά λειτουργούν οι σελίδες σας σε κινητές συσκευές και να λάβετε ανατροφοδότηση σχετικά με το τι πρέπει να διορθωθεί.
  • Δημιουργήστε σωστή διαδρομή URL για τις εικόνες σας: Η Google χρησιμοποιεί τη διαδρομή URL καθώς και το όνομα του αρχείου για να κατανοήσει τις εικόνες σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να οργανώσετε το περιεχόμενο των εικόνων σας έτσι ώστε οι διευθύνσεις URL να είναι λογικά δομημένες.
Βελτιστοποίηση των ονομάτων αρχείων

Η Google χρησιμοποιεί τα ονόματα αρχείων των εικόνων για να εκτιμήσει ποιο ακριβώς είναι το θέμα μιας εικόνας.

Βελτιστοποιώντας τα ονόματα αρχείων σύμφωνα με τις βελτιστοποιήσεις του εναλλακτικού κειμένου και του τίτλου, θα μπορέσετε να παρέχετε μια ευκρινέστερη περιγραφή που θα βοηθήσει τις εικόνες σας να κατατάσσονται στην αναζήτηση εικόνων.

Ως επί το πλείστον, δεν χρειάζεστε μεγάλα ονόματα αρχείων με μεγάλο περιγραφικό κείμενο. Η φράση-κλειδί που περιγράφει ως επί το πλείστον την εικόνα είναι μια χαρά.

Απλώς βεβαιωθείτε ότι το κείμενο του ονόματος αρχείου σας αντικατοπτρίζει επίσης με ακρίβεια το θέμα της εικόνας.

Βελτιστοποιήστε τις εικόνες σας. Αλλά μην το παρακάνετε

Ενώ είναι σημαντικό να βελτιστοποιείτε σωστά τις εικόνες, δεν είναι απαραίτητο να αφιερώνετε τόσο πολύ χρόνο σε αυτές ώστε να χάνετε από τα μάτια σας τη γενικότερη εικόνα.

Βεβαιωθείτε ότι ξοδεύετε μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για να κατατάξετε τις εικόνες σας και να συμπληρώσετε τις διαδικτυακές σας προσπάθειες μάρκετινγκ.

Αλλά μην χάνετε από τα μάτια σας τον απώτερο στόχο με αυτόν τον τρόπο – να βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top