Γιατί τα Chatbots είναι το μέλλον της έρευνας αγοράς

Ακριβώς όπως η υιοθέτηση του διαδικτύου και η διάδοση των social media άλλαξαν θεμελιωδώς τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε και επικοινωνούμε, το επόμενο κύμα αλλαγής βρίσκεται στην πόρτα μας. Και είναι έτοιμο να επανεξετάσει τις τρέχουσες αντιλήψεις μας και τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Περίπου ένα χρόνο πριν, το Facebook ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει το Messenger Platform API για την ανάπτυξη Chatbots – μίνι προγράμματα που σχεδιάζονται για να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες με βάση το ένα προς ένα χωρίς να χρειάζεται ένας άνθρωπος να διαχειρίζεται ενεργά τη συνομιλία σε πραγματικό χρόνο. Σκεφτείτε να αλληλεπιδράτε με ένα brand ή έναν οργανισμό, με τέτοιο τρόπο όπως όταν έχετε μια συνομιλία μηνυμάτων με έναν φίλο, με αυτή την ικανότητα του φίλου να αναλύει το κείμενο και να ανταποκρίνεται σε καταχωρήσεις που κυμαίνονται από απλές ερωτήσεις ναι / όχι και αιτήματα πολλαπλών επιλογών, μέχρι την επεξεργασία γλώσσας που περιορίζεται μόνο από τον προγραμματισμό και την Τεχνητή Νοημοσύνη-AI πίσω από αυτό.

Με την άνοδο των Chatbots, τα brand μπορούν να υλοποιήσουν την υπόσχεση των social media: προσωπικές, παρακολουθήσιμες, κλιμακούμενες συνομιλίες, απευθείας με τους ανθρώπους που σκοπεύει να υπηρετήσει ο οργανισμός τους.

Αντί να στέλνετε τους πελάτες σας μέσω τηλεφωνικού κέντρου ή να ελπίζετε ότι θα βρουν αυτό που ψάχνουν στην ιστοσελίδα σας, εάν η επικοινωνία με το brand σας θα μπορούσε να είναι τόσο απλή και τόσο εύκολη όσο η αποστολή ενός ιδιωτικού μηνύματος έναν προς έναν, φανταστείτε τις δυνατότητες. Φανταστείτε να είστε σε θέση να στέλνετε ειδοποιήσεις σχετικά με νέα προϊόντα, προσφορές, ειδήσεις ή ειδοποιήσεις αποστολής στα σωστά άτομα ακριβώς, με τον ίδιο τρόπο. Δεν απαιτείται τίποτα παραπάνω. Απλά μια φυσική, ευκολονόητη συζήτηση με τους ανθρώπους που χρειάζεστε να προσεγγίσετε, με έναν τρόπο που μοιάζει ο πιο άνετος.

Η έρευνα αγοράς αφορά συζητήσεις με ανθρώπους. Συνοψίζουμε όλα τα στατιστικά στοιχεία και υπολογίζουμε τι πρόκειται να βρούμε όσον αφορά για το τι σκέφτονται οι άνθρωποι για μια ιδέα, ένα προϊόν, ένα brand ή έναν τρόπο ζωής. Πρόκειται για γνωριμία με μια ομάδα ανθρώπων.
Ποιος καλύτερος τρόπος να γνωρίσεις κάποιον από το να τον βρεις εκεί όπου είναι ήδη συνηθισμένος να επικοινωνεί με τους πιο κοντινούς φίλους του;

Με τα Chatbots, οι ερωτηθέντες μπορούν εύκολα και ανώδυνα να απαντήσουν σε ερωτήσεις μελετών μέσω της αγαπημένης τους εφαρμογής ή υπηρεσίας μηνυμάτων. Κάθε φορά που μια εταιρεία ερευνών διαθέτει μια νέα μελέτη, οι συμμετέχοντες μπορούν να λάβουν μια ειδοποίηση απευθείας μέσω αυτής της εφαρμογής μηνυμάτων στα κινητά τους, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν λήψη ξεχωριστής εφαρμογής. Τα κίνητρα, οι οπτικοακουστικές καταχωρήσεις και οι online συνομιλίες για ποιοτική έρευνα μπορούν να αντιμετωπιστούν απευθείας και μέσω της εφαρμογής μηνυμάτων.

Και πώς συγκρίνεται το κόστος, τα δημογραφικά στοιχεία, η εμπειρία των ερευνών και τα δεδομένα που συλλέγονται με μια πιο παραδοσιακή προσέγγιση online έρευνας; Έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Michigan χρησιμοποιώντας πανομοιότυπες έρευνες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης που διαχειρίζονται στο Facebook Messenger μέσω του Messenger bot βρήκαν ένα γλυκό σημείο:

Η αναγνώριση του brand από τους σημερινούς συμμετέχοντες βοήθησε στα ποσοστά υιοθεσίας και απόκρισης για το #Chatbot του Facebook Messenger και το Chatbot πρόσθεσε σημαντική αξία στην άποψη των αξιολογήσεων συνολικής εμπειρίας.

Η έρευνα διαρθρώθηκε ως σειρά ερωτήσεων ναι/όχι σχετικά με την πρόθεση ενός ερωτηθέντος να αγοράσει ορισμένα προϊόντα ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης μέσα στους επόμενους έξι μήνες και μια σειρά από ερωτήσεις follow-up για κάθε προϊόν. Οι απαντήσεις λήφθηκαν μέσω της δυνατότητας γρήγορης απάντησης του #Facebook_Messenger (κουμπιά που οι ερωτηθέντες μπορούσαν να αγγίξουν απευθείας τα τηλέφωνά τους ή να κάνουν κλικ από τους υπολογιστές τους).

Το πείραμα διερεύνησε τέσσερις υποθέσεις και έδωσε τα ακόλουθα βασικά ευρήματα:

Υπόθεση 1: Τα #Chatbots του Facebook Messenger έχουν μεγάλες δυνατότητες όσον αφορά την προσέλκυση ερωτηθέντων μέσω κινητών τηλεφώνων και την παροχή εξαιρετικής εμπειρίας χρήστη στις έρευνες σε κινητές συσκευές.
Αληθής. Στην ομάδα ελέγχου, περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (35%) ολοκλήρωσαν την έρευνα μέσω διαδικτύου από τα κινητά τους – περισσότεροι από τα τρία τέταρτα (76%) ολοκλήρωσαν την ίδια έρευνα μέσω του Facebook Messenger Chatbot στα κινητά τους και αξιολόγησαν την συνολική εμπειρία της έρευνας υψηλότερα από αυτούς που έλαβαν την έρευνα μέσω διαδικτύου σε μια άλλη κινητή συσκευή.

Τι σημαίνει για τη βιομηχανία: Με την ραγδαία αύξηση της υιοθέτησης κινητών τηλεφώνων σε όλο τον κόσμο, η παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας έρευνας σε κινητά είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα στην έρευνα αγοράς. Πολλές καινοτόμες εταιρείες έχουν λανσάρει εφαρμογές κινητών για να προσελκύσουν μια αυξανόμενη βάση ερωτηθέντων-χρηστών κινητών, αλλά το να πειστούν οι χρήστες για τη λήψη και τη χρήση των εφαρμογών σε καθημερινή βάση παραμένει ένα σημαντικό εμπόδιο.
Ο προγραμματισμός ενός Chatbot μέσα σε μία από τις πιο συχνά χρησιμοποιημένες εφαρμογές μηνυμάτων (Facebook Messenger) αντιμετωπίζει αυτά τα εμπόδια, παρέχοντας μια φυσική, ευκολονόητη και εύχρηστη εμπειρία ερωτηθέντων.

Υπόθεση 2: Η συλλογή απαντήσεων μέσω του Facebook Messenger μπορεί να είναι πιο οικονομικά αποδοτική από τις παραδοσιακές μεθόδους συλλογής δεδομένων.
Μπορεί να είναι, με μια αρχική επένδυση. Για αυτό το πείραμα, η έρευνα έδειξε ότι όταν πρόκειται για το κόστος της προσέγγισης των ανθρώπων μέσω αυτής της νέας μεθόδου συλλογής ερευνών, το «γλυκό σημείο» έγκειται στην αναγνώριση του brand. Οι υπάρχοντες συμμετέχοντες ήταν πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε μια προωθημένη ανάρτηση στο Facebook που τους πήγε απευθείας σε μια συνομιλία με το Chatbot. Με αυτόν τον τρόπο, η μεθοδολογία Chatbot γίνεται η προστιθέμενης αξίας επέκταση μιας ήδη πολύτιμης δικτυακής βάσης ερωτηθέντων. Αφού οι χρήστες έχουν επιλέξει να λαμβάνουν μηνύματα μέσω #Chatbot, οι μελλοντικές προσκλήσεις ερευνών και τα αιτήματα επαναεπικοινωνίας μπορούν να κατευθύνονται αυτόματα σε ένα συγκεκριμένο σύνολο ερωτηθέντων με βάση τις προηγούμενες απαντήσεις τους.
Επομένως, όσο περισσότερο χρησιμοποιείται το εργαλείο Chatbot και όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των ερωτηθέντων που συμμετέχουν, τόσο πιο οικονομικά αποδοτικό γίνεται.

Υπόθεση 3: Μια έρευνα που βασίζεται στο Facebook Messenger θα είναι πιο πιθανό να ελκύει νεότερους ερωτηθέντες.
Δεν ισχύει. Ενώ η παραδοσιακή διαδικτυακή έρευνα ήταν στοχευμένη σε γενικό πληθυσμό δημογραφικής κατανομής, η δημοσκόπηση του Facebook Messenger διεξήχθη χωρίς δημογραφική στόχευση για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων, οι οποίοι θα είχαν περισσότερες πιθανότητες να προβούν σε έρευνα κατ ‘αυτόν τον τρόπο. Οι ερωτηθέντες στην έρευνα Chatbot ήταν ακόμη μεγαλύτεροι και ήταν περισσότερες γυναίκες από τα δημογραφικά στοιχεία χρηστών του Facebook συνολικά.

Τι σημαίνει αυτό για τη βιομηχανία: Ενώ η διαφήμιση στο Facebook μπορεί εύκολα να στοχεύσει συγκεκριμένες δημογραφικές ομάδες, μπορεί να είναι πιο ακριβό να φτάνεις στις παραδοσιακά δύσκολες ομάδες, όπως νέοι άντρες, και η μέθοδος Chatbot του Facebook δεν αποτελεί εξαίρεση.

Υπόθεση 4: Τα ευρήματα των δεδομένων από μια έρευνα Chatbot του Facebook Messenger ενδέχεται να διαφέρουν σε ορισμένες πτυχές από τα ευρήματα των δεδομένων που προκύπτουν από μια πιο παραδοσιακή online έρευνα, ειδικά όταν πρόκειται για υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.
Αληθής. Αφού ζύγισαν τα δεδομένα του Chatbot ώστε να ταιριάζουν με τη γενική κατανομή πληθυσμού της ομάδας ελέγχου, υπήρξαν σημαντικές διαφορές στην πρόθεση των ερωτηθέντων να αγοράσουν ορισμένα προϊόντα μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Αυτό που δικαιολογεί αυτές τις διαφορές είναι το ποσοστό των ερωτηθέντων Chatbot που περιγράφουν τον εαυτό τους ως πρωτοπόρους των τεχνολογικών προϊόντων, κάτι που ήταν σημαντικά υψηλότερο από το ποσοστό των ερωτηθέντων με βάση το διαδίκτυο οι οποίοι περιγράφουν τον εαυτό τους με τον ίδιο τρόπο.

Τι σημαίνει αυτό για τη βιομηχανία: Πρέπει πάντα να δίνεται προσοχή όταν προσπαθείτε να συγκρίνετε τα αποτελέσματα από δύο διαφορετικές μεθόδους συλλογής ερευνών και ένα εργαλείο Chatbot δεν αποτελεί εξαίρεση. Η μετάβαση από τις προσεγγίσεις, που βασίζονται σε desktop και φορητούς υπολογιστές, σε κινητά τηλέφωνα θα είναι δύσκολη όσον αφορά τη συλλογή δεδομένων.

Με όλο και περισσότερους ανθρώπους παγκοσμίως που ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στα κινητά τους τηλέφωνα από ότι στους υπολογιστές τους, η προσέγγιση βασιζόμενη στη χρήση κινητών όσον αφορά τη συλλογή δεδομένων μπορεί να είναι πιο αντιπροσωπευτική του πληθυσμού – είτε τώρα είτε στο πολύ κοντινό μέλλον.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Enter Captcha Here :

top