Άραγε, το ψηφιακό μάρκετινγκ απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις;

Ο τομέας του μάρκετινγκ εξελίσσεται συνεχώς. Με την εισαγωγή του ψηφιακού μάρκετινγκ, το τοπίο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ έχει μεταμορφωθεί πλήρως. Στις μέρες μας, οι καταναλωτές δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για τις εκστρατείες μάρκετινγκ παρά για το ίδιο το προϊόν.

Για το ψηφιακό μάρκετινγκ, δεν χρειάζεται όλες οι επιχειρήσεις να επενδύσουν σε μεγάλο προϋπολογισμό. Ανάλογα με ορισμένους παράγοντες, όπως η στρατηγική μάρκετινγκ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάθε επιχείρηση μπορεί να έχει τον δικό της προϋπολογισμό. Ορισμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, η οποία βοηθά τις επιχειρήσεις να προωθήσουν την οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό τους, είναι πολύ λιγότερο δαπανηρές.

Είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ για όλες τις επιχειρήσεις;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να λειτουργήσει για κάθε επιχείρηση – ανεξάρτητα από το μέγεθος ή το τομέα που ασχολείται. Το ψηφιακό μάρκετινγκ χρησιμοποιείται για την κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών και τη δημιουργία πολύτιμου και σχετικού περιεχομένου για αυτούς. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει τις ίδιες ή παρόμοιες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Ορισμένες στρατηγικές μάρκετινγκ που μπορούν να ενσωματωθούν στο ψηφιακό μάρκετινγκ είναι το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων, η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, το μάρκετινγκ περιεχομένου, το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και η διαφήμιση pay-per-click.

Με πιο απλά λόγια, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι μια πύλη μεταξύ της ψυχολογίας του μάρκετινγκ και της ηλεκτρονικής τεχνολογίας. Πρέπει να διασφαλίσετε ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ ενσωματώνεται στη στρατηγική μάρκετινγκ σας για να ελέγχετε τις πληροφορίες που βγαίνουν και μπαίνουν σε αυτή την πύλη.

Οι δύο κύριοι τύποι μάρκετινγκ περιλαμβάνουν:

  • B2B (business to business) μάρκετινγκ
  • Μάρκετινγκ B2C (business to customer)
Μάρκετινγκ B2B

Το μάρκετινγκ B2B επικεντρώνεται περισσότερο στη λογική του προϊόντος και στα χαρακτηριστικά του. Καθώς αυτό το είδος μάρκετινγκ περιλαμβάνει ελάχιστα έως καθόλου στον πυρήνα του τον συναισθηματισμό και τον σχηματισμό σχέσεων στην απόφαση αγοράς, η κατανόηση των αγοραστών και του τρόπου με τον οποίο οι διαδικασίες οργάνωσής τους παίζουν ρόλο στην απόφαση αγοράς καθίσταται απαραίτητη. Το μάρκετινγκ B2B αφορά περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρηση χρησιμοποιεί ένα προϊόν παρά το προϊόν που προωθείται.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι η επιχείρησή σας πωλεί λογισμικό παραγωγικότητας. Εάν πουλάτε αυτό το προϊόν σε επιχειρήσεις, το σημείο εστίασης θα πρέπει να είναι ο τρόπος με τον οποίο το λογισμικό θα εξοικονομήσει χρήματα σε μορφή χρόνου στον υποψήφιο πελάτη σας. Με το λογισμικό σας, ο πελάτης και οι υπάλληλοί του θα μπορούν να κάνουν περισσότερη δουλειά στον ίδιο χρόνο.

Μάρκετινγκ B2C

Το μάρκετινγκ B2C επικεντρώνεται περισσότερο στα οφέλη του προϊόντος. Η απόφαση που λαμβάνουν οι καταναλωτές θα περιλαμβάνει πολύ περισσότερο συναίσθημα σε σύγκριση με τις επιχειρήσεις που αγοράζουν ένα προϊόν μέσω του μάρκετινγκ B2B. Με κάθε καταναλωτή να έχει διαφορετική προτίμηση, μπορεί να απαιτήσει μια μεγάλη ποικιλία καναλιών διανομής για την εξυπηρέτησή του. Επίσης, οι καταναλωτές ενδέχεται να χάσουν το ενδιαφέρον τους εάν το μήνυμα μάρκετινγκ σας δεν είναι σύντομο και εύστοχο. Ως εκ τούτου, για να τραβήξετε την προσοχή του καταναλωτή, μπείτε κατευθείαν στο θέμα αντί να περιφέρεστε γύρω από τον θάμνο.

Ένα ενδιαφέρον σημείο που πρέπει να σημειωθεί σχετικά με το μάρκετινγκ B2C είναι ότι οι καταναλωτές δεν θέλουν να κατανοήσουν μόνοι τους τα οφέλη του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Αντιθέτως, περιμένουν από το brand να τους επισημάνει τα οφέλη του προϊόντος για να τους καταστήσει τα πράγματα ξεκάθαρα. Σε αντίθεση με το μάρκετινγκ B2B, η διαδικασία αγοράς των καταναλωτών είναι πολύ πιο σύντομη από εκείνη των επιχειρήσεων.

Για να διασφαλίσετε ότι η στρατηγική μάρκετινγκ B2C είναι αποτελεσματική στους καταναλωτές, θα πρέπει να εστιάσετε στην ανάδειξη των πλεονεκτημάτων και των αποτελεσμάτων του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

Σκεφτείτε το παράδειγμα του λογισμικού παραγωγικότητας που αναφέρθηκε προηγουμένως. Τώρα, φανταστείτε ότι το πουλάτε απευθείας στους καταναλωτές. Κατά την αγορά, οι καταναλωτές θα ήθελαν να τους εξηγήσετε πώς το λογισμικό και τα χαρακτηριστικά του θα αποδειχθούν ωφέλιμα.

Σε αντίθεση με το μάρκετινγκ Β2Β, οι καταναλωτές δεν αναζητούν απόδοση της επένδυσής τους. Αναζητούν απλώς ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που θα κάνει τη ζωή τους λίγο πιο εύκολη.

Πώς λειτουργεί το ψηφιακό μάρκετινγκ;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες στρατηγικές μάρκετινγκ για τη δημιουργία αναγνωρισιμότητας, τη δημιουργία επισκεψιμότητας και τη μετατροπή των πελατών σε πιστούς πελάτες ενός brand. Η εφαρμογή του ψηφιακού μάρκετινγκ σε όλες τις επιχειρήσεις μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας τις ακόλουθες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ:

  • Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)
  • Μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης (SMM)
  • Μάρκετινγκ περιεχομένου
  • Διαφήμιση pay-per-click (PPC)
  • Μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείουΚάθε φορά που οι καταναλωτές χρειάζονται πληροφορίες για ένα προϊόν ή πραγματοποιούν μια αγορά, το πρώτο πράγμα που κάνουν είναι να αναζητήσουν το συγκεκριμένο προϊόν στο Google. Όταν εμφανίζονται τα αποτελέσματα, οι καταναλωτές συνήθως βρίσκουν αυτό που έψαχναν στις δύο πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google. Σε αυτό το σημείο μπαίνει στο προσκήνιο το SEO.

Η δημιουργία ενός ιστότοπου φιλικού προς το SEO είναι ένα από τα βασικά βήματα στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Εάν μια επιχείρηση δεν κάνει τον ιστότοπό της φιλικό προς το SEO, πιθανότατα θα μείνει πίσω στις αναζητήσεις της Google και θα χάσει ευκαιρίες να δημιουργήσει την ζητούμενη δημοφιλία και να αποκτήσει περισσότερους πιθανούς πελάτες.

Εάν δεν θέλετε να πληρώσετε για να καταταγείτε υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, το SEO είναι η καλύτερη ευκαιρία σας. Παρόλο που η δημιουργία οργανικής επισκεψιμότητας σε έναν ιστότοπο μπορεί να πάρει χρόνο, η εφαρμογή του SEO είναι δωρεάν.

Μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης (SMM)

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια αποτελεσματική μορφή ψηφιακού μάρκετινγκ. Καθώς ο αριθμός των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται ραγδαία σε όλο τον κόσμο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να δώσουν σε κάθε επιχείρηση την ηλεκτρονική προβολή που χρειάζεται για να αναπτυχθεί.

Πριν ξεκινήσετε την εμπορική προώθηση της επιχείρησής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να αναγνωρίσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους και να σχεδιάσετε μια στρατηγική. Το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χωρίς κατάλληλη στρατηγική θα ήταν σαν να περιπλανιέστε σε έναν πολυσύχναστο δρόμο χωρίς χάρτη.

Πριν καθορίσετε τη στρατηγική σας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε να λάβετε υπόψη σας τα ακόλουθα σημεία:

  • Τι σκοπεύετε να επιτύχετε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – αναγνωρισιμότητα, δυνητικούς πελάτες ή επισκεψιμότητα στον ιστότοπο;
  • Ποιο είναι το κοινό-στόχος σας;
  • Πώς και ποια πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιεί περισσότερο το κοινό-στόχος σας;
  • Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να στείλετε στο κοινό-στόχο σας μέσω του μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
  • Η στρατηγική μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο ψηφιακό μάρκετινγκ για όλες τις επιχειρήσεις.

Μάρκετινγκ περιεχομένου

Το μάρκετινγκ περιεχομένου παίζει ουσιαστικό ρόλο σε κάθε στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Όποια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ και αν επιλέξετε, χωρίς μάρκετινγκ περιεχομένου, δεν θα μπορέσετε να δημιουργήσετε δημοφιλία, πιστούς πελάτες ή να δεσμεύσετε το κοινό-στόχο σας στο να προτιμούν ξανά και ξανά το brand σας.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top